Gemeente Hattem

Adviseur financiën & control

Gemeente Hattem

De opdracht­omschrijving

Adviseur Financiën & Control

De organisatie

De gemeente Hattem is een compacte organisatie, volop in ontwikkeling. We zijn trots op onze medewerkers die met energie en betrokkenheid aan het werk zijn. Typerend voor onze organisatie is: geen traditionele managementlagen, enthousiaste en ambitieuze organisatiecultuur, korte lijnen met het bestuur en werken in teams die samen betekenisvol werk verrichten voor de stad. Daarbij nemen we de kernwaarden  samenwerken, verbeteren, duidelijkheid en vertrouwen als uitgangspunt. 

Plaats in de organisatie
De organisatie is opgebouwd uit procesketens – Sociaal, Ruimte, Publieksdiensten en Ondersteuning. De ketens zijn opgebouwd uit teams die samen sturen op het resultaat dat geleverd moet worden. De keten Ondersteuning bestaat uit 5 teams waaronder het team Finance & Control. We zoeken een senior adviseur ter versterking van dat team. 

Wat ga jij doen?
De adviseurs F&C werken vanuit het team aan het in control zijn van de ketens. Zij adviseren niet op afstand maar zijn Business Partner. Zij kennen de keten(s) waarmee ze samenwerken en stellen hun expertise en energie beschikbaar om de doelen en maatschappelijke effecten van de keten(s) te realiseren. 
Je brengt focus aan op resultaten die geleverd moeten worden en de inzet van middelen dat daarvoor nodig is. Je ontwikkelt (financiële) beleidskaders en zorgt voor een werkbare vertaling naar de praktijk, je interpreteert cijfers en maakt samen forecasts. Je draagt bij aan procesverbetering en rechtmatige besteding van budgetten. 

Je werkt samen aan een permanent goed werkende P&C cyclus. Je pakt makkelijk regie op het proces, bent inhoudelijk sparringpartner bij begroting, verantwoording en tussentijdse rapportages en ondersteunt het effectief verwerken van informatie in de daarvoor beschikbare systemen. Je bent gewend om met weekstarts te werken en ondersteunt het werken met een Obeya’s op organisatie, keten en teamniveau. 

•    Je implementeert Zero Based Budgetting vanuit het team in de organisatie; 
•    Je bent projectcontroller waarbij je de verantwoording van de provinciale en rijkssubsidies doet en neemt deel aan het projectteam en het kernteam.  
•    Je doet de analyse van samenhangende financiële kengetallen en beleidsindicatoren ter beoordeling van de financiële positie;
•    En draagt bij aan de totstandkoming van de P&C documenten waaronder de jaarrekening en het ondersteunen van projectleiders en taakverantwoordelijke medewerkers.

Je communicatieve vaardigheden zorgen voor de juiste toon in gesprekken en geschreven stukken. Je vindt het leuk zo nu en dan dieper in de materie te duiken. Je weet collega’s te inspireren, mee te nemen, pakt gemakkelijk werk op en bent resultaatgericht. Met humor kun je jezelf (en anderen) af en toe de maat nemen.

Wat vragen we van je?
•    Je beschikt over een afgeronde WO opleiding Economie, Bedrijfskunde of Bestuurskunde en aanvullende scholing op het gebied van Public Controlling;
•    Je hebt aantoonbaar minimaal 10 jaar concrete en relevante werkervaring, actuele kennis en vaardigheden voor een effectieve rolinvulling op de aangegeven werkzaamheden binnen overheid / non-profit én als intern/extern adviseur;
•    Van nature doorzie je de financiële consequenties van je adviezen voor de financiële administratie en de vertaling daarvan binnen de Planning &  Controlcyclus;
•     Je hebt aantoonbare ervaring als projectleider en projectcontroller binnen zowel het Ruimtelijk - en Sociaal domein, als het domein Organisatie en Bestuur
•    Je bent initiatiefrijk, hebt een proactieve instelling en je bent kritisch opbouwend;
•    Je staat bekend om je communicatieve vaardigheden die je in staat stellen om ook in lastige situaties te beïnvloeden en te sturen. Je kunt complexe vraagstukken vertalen naar een begrijpelijk verhaal, aangepast aan de doelgroep waarmee je te maken hebt;
•    Je hebt een neus voor trends en ontwikkelingen in je vakgebied en vertaalt die in innovatieve voorstellen en adviezen.

Competenties
Je beschik je over:
- sterk analytisch vermogen
- oordeelsvorming
- vermogen om samen te sturen.


Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat beschikt over een afgeronde WO opleiding Economie, Bedrijfskunde of Bestuurskunde.
  • Kandidaat heeft minimaal 10 jaar ervaring als Financieel Adviseur
  • Kandidaat heeft zowel ervaring als intern als extern adviseur binnen overheid
  • Kandidaat is per 25 maart 2024 beschikbaar voor de gevraagde 24-32 uur per week beschikbaarheid.

De Wensen

  • Kandidaat heeft aanvullende scholing afgerond op het gebied van Public Controlling
  • Kandidaat heeft zowel ervaring als intern als extern adviseur binnen een gemeente
  • Op CV aantoonbare ervaring als projectleider en projectcontroller binnen zowel het Ruimtelijk - en Sociaal domein, als het domein Organisatie en Bestuur
  • De gesprekken vinden plaats op donderdag 21 maart. Hier graag rekening mee houden.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Je bent initiatiefrijk, hebt een proactieve instelling en je bent kritisch opbouwend - Je staat bekend om je communicatieve vaardigheden die je in staat stellen om ook in lastige situaties te beïnvloeden en te sturen - Je kunt complexe vraagstukken vertalen naar een begrijpelijk verhaal, aangepast aan de doelgroep waarmee je te maken hebt - Je hebt een neus voor trends en ontwikkelingen in je vakgebied en vertaalt die in innovatieve voorstellen en adviezen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox