De Bilt

Adviseur erfgoed

De Bilt

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken. 

Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.

Opdracht
Met de Inwerkingtreding van de Omgevingswet hebben we een inventarisatie gemaakt van alle lopende beleidsdocumenten. Daarbij hebben we geconcludeerd dat we veel verouderd beleid hebben. Op het gebied van cultureel erfgoed moeten een aantal acties met enige spoed uitgevoerd worden zodat discipline erfgoed op een correcte wijze over kunnen zetten in de omgevingswet instrumenten.

Hierbij moeten de volgende werkzaamheden in elk geval uitgevoerd worden:

  • Actualiseren van de Erfgoedverordening,
  • Analyseren van de cultuurhistorische basiskaart die we nu hebben, en beoordelen welke aspecten we missen, en maken van een opdrachtformulering voor een geactualiseerde basiskaart.
  • Actualiseren van erfgoedbeleid.
  • Maken van een routekaart voor cultureel erfgoed in de Bilt zodat we in de loop van de jaren alle onderdelen in de omgevingsvisie en het omgevingsplan kunnen laten landen.
  • Werkprocessen voor aanwijzen gemeentelijke monumenten opstellen. Laten landen in het zaaksysteem en in de organisatie.
  • Maken van standaardbrieven, voor aanwijzingen en adviezen bij monumenten en aanvragen omgevingsvergunningen.
  • Analyseren wat nodig is voor het actualiseren van de monumentenlijst.
  • Acties uitzetten voor de actualisatie van de monumentenlijst.

Competenties;

  • resultaatgericht, samenwerken, klantgericht, communiceren, omgevingsbewust en analyseren.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 11 november 2024 van 10:00 tot 12:00 uur. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van cultureel erfgoed;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van de omgevingswet en de werking van de omgevingswet instrumenten visie, plan, programma;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke instelling

De Wensen

  • Minimaal 10 jaar werkervaring op het gebied van cultureel erfgoed;
  • Aantoonbare werkervaring met het omgevingswet- proof maken van cultureel erfgoed;
  • Uiterlijk per 18 november 2024 beschikbaar;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke instelling;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox