Gemeente Amsterdam
max ā¬85 per uur
Noord-Holland
16 uur per week
14 juni 2022
31 augustus 2022
Functieomschrijving
Adviseur Burgerzaken bij afdeling Gegevensbeheer personen Wij zoeken een medewerker die een goede feeling heeft met het vak burgerzaken en die zijn haar kennis graag deelt met collega's, ter optimalisatie van de dienstverlening aan de burger. In verband met de bezetting gedurende de zomer periode 2022, de maanden juli en augustus voor 2 dagen in de week.
Werkzaamheden
De werkzaamheden bestaan uit het via de helpdesktelefoon adviseren van de uitvoering burgerzaken in Amsterdam en/of Nederland. Het mede onderhouden van het Handboek Burgerzaken op basis van de levering van de adviseurs van de afdeling en zelfstandig (specialisatie) op het gebied van landeninformatie en regelgeven/procesrecht handhaving adreskwaliteit.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/
De opdrachtgever(s)
Afdeling Gegevensbeheer Personen is een onderdeel van Basisinformatie en voert de regie op de kwalitatieve uitvoering van burgerzaken processen in Amsterdam. Deze regie geven wij vorm met opleidingen, ondersteuning middels een helpdesk of op de werkvloer, en een digitaal handboek. Daarnaast verzorgen wij de besluitvorming in bezwaar en op een correctieverzoek. En herstellen fouten in de Basisregistratie personen. Op onze afdeling werkt en mix van juristen en adviseurs, met een lange ervaring in het vak burgerzaken. Onze afdeling heeft ook een landelijke adviserende taak, niet alleen aan de helpdesk, maar ook aan de wetgever (wetsconsultatie) maar ook in de adviesgroepen van de Nederlandse Vereniging van Burgerzaken.
Basisinformatie beheert en verstrekt voor de stad Amsterdam de basis- en kernregistraties. Daarmee wordt de stad voorzien van gegevens, van onder meer personen, bedrijven, adressen, gebouwen en topografie, die nodig zijn bij de uitvoering van meer dan 90% van de gemeentelijke taken. Basisinformatie heeft als stelselbeheerder van de Gemeente Amsterdam een forse opgave om een excellente beheerder van basis- en kernregistraties te worden. Zorgen dat de gegevens kloppen, volledig en actueel zijn. En dat de afnemers daar maximaal rendement uit kunnen halen. Dat stelt eisen aan inwinning, beheer en toegankelijkheid.
Basisinformatie richt zich op de volgende onderdelen en uitdagingen: efficiëntere inwinning van gegevens voor basis- en kernregistraties. het verhogen van de kwaliteit van de gegevens. het verhogen van het rendement uit het gebruik van data uit basis- en kernregistraties. het efficiënter en laagdrempelig beschikbaar stellen en ontsluiten van de gegevens van één centraal punt.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox