Gemeente Rotterdam

Administratief Ondersteuner Participatie en Stedelijke Zorg

Gemeente Rotterdam

De opdracht­omschrijving

Waar ben jij van?
Jij bent van structuur en houdt van uitdagingen. Als de hectiek rond jouw afdeling losbarst, weet jij als geen ander om rust te bewaren. Een ideale functie voor iemand die graag de handen uit de mouwen steekt. Naast het maken van de nodige meters ben jij de rechterhand van onze klantmanagers.

Jouw functie
De klantmanagers en Huisvesters van de afdelingen Participatie en Stedelijke zorg behandelen woningbezichteging, aanvragen levensonderhoud in het kader van de Participatiewet en aanvragen Bijzondere Bijstand, zelfstandig af. De klantmanager beheert een drukke caseload van werkzoekenden op zowel rechtmatigheid als doelmatigheid. Allemaal met het doel het vergroten van de zelfredzaamheid van de kwetsbare Rotterdammer. De doelgroep waar jij je voor in zal zetten zijn statushouders, zij zijn gekoppeld aan de gemeente. Momenteel verblijven statushouders in een aszielszoekerscentrum (AZC), waar zij wachten op een woning. Dit is waar jij van wordt in jouw rol als administratieve ondersteuner, want jij verricht diverse administratieve taken die cruciaal zijn in het proces. Deze taken kunnen variëren. Je gaat aan de slag met de volgende werkzaamheden:

Dossier beheer;

verwerking van administratieve taken zoals

het aanmaken van nieuwe dossiers en opvoeren van nieuwe aanmeldingen van statushouders,

dossiers compleet maken,

post en mailbox afhandelen en de registratie van de taakstelling.

Verder ben je telefonisch bereikbaar via Avaya voor statushouders én voor ketenpartners.

Jouw profiel
Jij durft verantwoordelijkheid te nemen en je hebt een frisse positieve blik op de administratieve werkzaamheden van de afdeling. Als administratieve ondersteuner heb je een proactieve houding en ga je zelfstandig aan de slag met ondersteunende taken. Wanneer je tegen problemen of complicaties aan loopt, geef je niet direct op. Je hebt immers een doortastende instelling, en komt gemakkelijk tot innovatieve oplossingen. Verder ben je contactueel vaardig en vind je het leuk om met een team samen te werken. Met jouw klantgerichte houding zit het daardoor ook goed. Tot slot, ben je oprecht enthousiast over je vakgebied, en hebt zin om op een dynamische afdeling aan de slag te gaan.

 

De afdeling
De afdeling Participatie en Stedelijke Zorg voert naast taken uit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning en de Participatiewet voor dak- en thuislozen of personen en gezinnen in crisissituaties, tevens bijzondere taken uit, zoals de wet op de lijkbezorging, uitstap programma prostituees, MPG+, huisvesting en inkomen van statushouders en beheer van (z)onderdak woningen. De medewerkers van de afdeling werken nauw samen met een keten van Zorgverleners en (gemeentelijke) instanties om de zelfredzaamheid van de niet zelfredzame Rotterdamse werkzoekende te bevorderen, zodat die in staat wordt gesteld de regie op het eigen leven terug te pakken.

Onze organisatie
Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In deze voorhoede werk jij, voor en samen met meer dan 620.000 Rotterdammers.

Bij zo’n stad hoort een eigentijdse overheid. Wij bieden je ruimte en kansen om Rotterdam en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Met arbeidsvoorwaarden die dat mogelijk maken. Bij Maatschappelijke Ontwikkeling ben je altijd in de benen. Wij zitten nooit stil en stimuleren Rotterdammers hun talent te ontwikkelen en maatschappelijk actief te zijn.

Daarbij gaan we uit van de kracht van de Rotterdammers, ook als zij niet op eigen benen kunnen staan. We bieden lichte ondersteuning als de omgeving die niet kan bieden of intensievere zorg waar dat nodig is. Zo helpen we om stappen vooruit te zetten. Alles gericht op een grotere zelfredzaamheid en betere gezondheid van Rotterdammers.

De Eisen

  • Curriculum Vitae U dient hier het CV van de kandidaat te uploaden. Het CV dient ter verificatie van het gestelde in de Inschrijving. Vermeld in de Bestandsnaam van het CV de naam van de kandidaat en de naam van u als Inschrijver. Vormvereisten CV: Volledige naam + voorletters kandidaat; Beschikbaar voor x aantal uren vanaf startdatum; Opleiding; Werkervaring; Specifieke kennis; Systeem kennis; Relevante nevenactiviteiten; Gevraagde certificaten + naam instituut + datum behaald; De CV dient opgesteld te zijn in het Nederlands; maximaal 5 A4 enkelzijdig groot. U bevestigt één (1) CV (van de kandidaat) te hebben geüpload. Indien u hier meer dan één CV upload wordt enkel de bovenste CV beoordeeld. NB: Indien meerdere inschrijvingen zijn toegestaan (zie het Functieprofiel onder het kopje 'procedure') dient  u hiervoor een aparte inschrijving in te dienen. Knock-out Het bovenstaand gestelde betreft een eis (knock-out). Indien de inschrijving niet aantoonbaar voldoet aan deze eis komt de Inschrijving niet voor gunning in aanmerking.
  • Je hebt minimaal een afgeronde MBO-diploma niveau 4;
  • Je hebt minimaal twee jaar werkervaring als administratieve ondersteuner opgedaan in de afgelopen drie jaar;
  • Je hebt minimaal één jaar kennis van de bijzondere bijstand;
  • Je hebt in de afgelopen 2 jaar aantoonbare werkervaring opgedaan met het systeem Socrates.

De Wensen

  • Je hebt werkervaring met de doelgroep Statushouders;
  • Je hebt kennis van en werkervaring met GUS RMW en Suwinet;
  • Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Excel.
  • Je hebt werkervaring met het systeem RDD (Rotterdam Digitaal Dossier) of vergelijkbaar.
  • Specifieke kennis De kandidaat beschikt over de volgende specifieke kennis: Kandidaat heeft werkervaring met de doelgroep Statushouders; Kandidaat heeft kennis van en werkervaring met GUS RMW en Suwinet; Kandidaat heeft minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Excel; Kandidaat heeft werkveraring met het systeem RDD (Rotterdam Digitaal Dossier) of vergelijkbaar. Indien u verklaart dat de kandidaat over de genoemde specifieke kennis beschikt dient hij aantoonbaar over de genoemde specifieke kennis te beschikken zodat dit leidt tot een redelijk te verwachten professionele uitvoering van de opdracht en/of vervulling van de functie. - Kandidaat heeft werkervaring met de doelgroep Statushouders - Kandidaat heeft kennis van en werkervaring met GUS RMW en Suwinet - Kandidaat heeft minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Excel - Kandidaat heeft werkveraring met het systeem RDD (Rotterdam Digitaal Dossier) of vergelijkbaar

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox