Gemeente Den Helder

Medewerker backoffice burgerzaken

Gemeente Den Helder

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Wil jij een betekenisvolle rol spelen in het leven van onze inwoners? Als backoffice medewerker burgerzaken zorg jij ervoor dat belangrijke levensgebeurtenissen – van geboorte en huwelijk tot naamswijziging en emigratie – zorgvuldig en correct worden vastgelegd. Klinkt dit als een uitdaging voor jou? Lees dan verder!

Wat ga je doenGeen dag is hetzelfde in deze veelzijdige functie. Je werkt met complexe vraagstukken binnen de Basisregistratie Personen (BRP) en de burgerlijke stand. Je behandelt o.a. geboorteaktes, naamswijzigingen en nationaliteitswijzigingen. Daarnaast duik je in wet- en regelgeving en krijg je te maken met internationaal recht.
Daarnaast houd jij je bezig met:

  • Het ondersteunen van collega’s van de frontoffice en het Klant Contact Centrum (KCC);
  • Het afnemen van Verklaringen Onder Ede;
  • Het actueel houden van persoonslijsten in de BRP;
  • Baliewerkzaamheden voor specifieke aanvragen;
  • Het meedenken over het verbeteren van onze dienstverlening en werkprocessen.
  • coaching en begeleiden van medewerkers in de functie van medewerker backoffice burgerzaken

Interviewplanning

De interviews worden begin juni gehouden. Datum en tijd zullen in overleg gaan met de kandidaat

Toelichting op rooster

Hybride werken is in overleg mogelijk

De Eisen

  • Beschikbaarheid De kandidaat is uiterlijk per 1 juli beschikbaar voor het gevraagde aantal uur.
  • Werkervaring De kandidaat heeft minimaal één jaar werkervaring als medewerker backoffice burgerzaken. Geef dit duidelijk aan in het C.V.
  • Opleiding De kandidaat heeft een afgeronde mbo niveau 4 opleiding.

De Wensen

  • Werkervaring De kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring als medewerker burgerzaken bij een gemeente. Geef dit duidelijk aan in het C.V.
  • Ervaring De kandidaat heeft recente ervaring opgedaan op het gebied van de BRP. Deze ervaring mag niet ouder zijn dan twee jaar. Geef dit duidelijk aan in het C.V.
  • Certificaat De kandidaat is in het bezit van het certificaat B5 Nederlandse rechtsfeiten in de BRP. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
26 mei 2025 om 15:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox