De Bilt

Administratief medewerker sociaal domein

De Bilt

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken. 

Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.

Opdracht
Wat ga jij doen?
Als Administratief medewerker binnen het Sociaal Domein ben jij onmisbaar in het ondersteunen van de administratieve processen rondom de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) en de Jeugdwet. Dankzij jouw nauwkeurigheid blijft de administratie op orde, waardoor consulenten zich volledig kunnen richten op het bieden van de juiste ondersteuning. Zo draag jij direct bij aan de hulp die inwoners nodig hebben. Op dit moment zijn wij aan het onderzoeken hoe we een efficiëntie slag kunnen maken. Onderdeel van dit onderzoek is of én welke taken bij de uitvoerende organisatie (MENS Dichtbij) belegd kunnen worden. Onderdeel van de opdracht is ondersteunen bij een eventuele wijziging/ implementatie van deze taken.

De opdracht

  • Verzorgen van de administratie voor Wmo en de Jeugdwet en je bent dé sparringpartner voor diverse administratieve vraagstukken binnen het sociaal domein.
  • Het maken van beschikkingen voor inwoners.
  • Verwerken van berichtenverkeer  van en naar de zorgaanbieders binnen de Wmo en Jeugdwet en zorgen voor een tijdige en zorgvuldige afhandeling.
  • Fiatteren van de wekelijkse betalingen.
  • Contact onderhouden met collega’s, eventueel inwerken van nieuwe collega’s.
  • Het bijhouden van de administratiemailbox en in voorkomende gevallen beantwoorden van telefoontjes
  • Bijhouden van gegevens en controleren van dossiers en het uitvoeren van administratieve controles ter verbetering van de kwaliteit en juistheid van gegevens.
  • Meedenken over het verbeteren en optimaliseren van werkprocessen binnen de administratie, bij het onderzoek en bij maatregelen Jeugd ( werkprocessen en instructies beschikkingen opmaken).
  • Aanpassen van werkprocessen, zowel zelfstandig als teambreed op kunnen oppakken.
  • Het in behandeling nemen van Gehandicaptenparkeerkaarten.

Competenties

  • Proactieve houding
  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Politiek-bestuurlijk sensitief
  • Digitaal vaardig

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal, zie criteria. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1 kandidaat voor 24 uur / 1 kandidaat voor 20 uur.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Do
Is hybride werken mogelijk:  ja

De Eisen

  • Maximaal uurtarief van € 65,00 exclusief BTW / inclusief fee Flextender en reiskosten woon-werk;
  • Aantoonbare werkervaring met het maken van beschikkingen voor inwoners;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als administratief medewerker Sociaal Domein binnen een gemeente;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met Wmo;
  • Aantoonbare werkervaring met de Jeugdwet
  • Aantoonbare werkervaring met ZorgNed;
  • Uiterlijk beschikbaar per 26 mei 2025 voor 20 uur per week;
  • Uiterlijk beschikbaar per 8 mei 2025 voor 24 uur per week;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
02 mei 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox