Gemeente Waalwijk

Zelfstandig projectleider ontwikkeling insteekhaven

Gemeente Waalwijk

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Je komt terecht in de afdeling Ontwikkeling, Beleid en Leefomgeving binnen het domein Vitale stad. Een enthousiast en deskundig team dat werkt aan de ruimtelijke toekomst van Waalwijk. Samen zorgen we voor een aantrekkelijke leefomgeving, met oog voor inwoners, ondernemers en natuur. De afdeling bestaat uit 55 collega’s.
Opdrachtnemer verplicht zich voor de duur van de overeenkomst tot het uitvoeren van de volgende taken die dienen te leiden tot de volgende resultaten:

Taken:

  • Monitoren en actualiseren contractvorm
  • Bewaken betalingsmechanisme en betalingsmomenten
  • Gronduitgifte voorwaarden opstellen
  • Actualiseren risicodossier
  • Monitoren businesscase en financieringsvormen

Resultaat:

  • Geactualiseerde aanbestedingssom per 1 januari 2026
  • Up to date risicodossier

Taak:

  • Aanbesteding: afstemming met overheden ten behoeve van RO-procedures en stikstofdossier

Resultaat:

  • Afronding beroepsprocedures
  • Toets op geldigheid onderzoeken

Taak:

  • Opstellen en monitoren projectplanning waarin MER en omgevingsplanprocedures integraal deel uitmaken van de aanbestedingsplanning

Resultaat:

  • Geactualiseerde planning en overdrachtsdossier

Taak:

  • Overleg lokale bedrijfsleven, regiogemeenten en Provincie Noord Brabant

Resultaat:

  • Duidelijke communicatie met de omgeving
  • Verlenging provinciale subsidie

Taak:

  • Regulier overleg met de projectwethouder en adviseur college en raad.

Resultaat:

  • Bijdrage leveren aan P&C cyclus
  • Driewekelijks overleg met de projectwethouder

Taak:

  • Uitwerking Smartport en veiligheidsactiviteiten. Verzorgen financiële rapportage

Resultaat:

  • Afronding onderzoek elektrificering Insteekhaven
  • Dekking uit reguliere begroting en externe financiering

Je bent eindverantwoordelijk voor het gehele proces: van opdrachtformulering tot uitvoering en evaluatie. Daarbij:

  • Geef je leiding aan het projectteam en bewaak je de voortgang en samenwerking;
  • Stel je een heldere projectopdracht op, afgestemd en goedgekeurd door ambtelijk en bestuurlijk opdrachtgever;
  • Stuur je op GROTICK-aspecten: Geld, Risico’s, Organisatie, Tijd, Informatie, Communicatie en Kwaliteit;
  • Beheer je het budget en zorg je voor een realistische planning en risicobeheersing;
  • Informeer en adviseer je het bestuur, inclusief portefeuillehouder, stuurgroep, college en/of gemeenteraad;
  • Ben je verantwoordelijk voor de externe communicatie over het project richting inwoners, partners en andere stakeholders.

Planning 
De opdracht loopt van 1 oktober 2025 tot uiterlijk 31 december 2026. Een van de opdrachten van de projectleider is het overdragen van het project aan een interne, nog te werven, vaste projectleider. Streven is om uiterlijk halverwege 2026 over deze projectleider te beschikken.
 
Coördinatie, leiding en toezicht  
De opdrachtnemer is verantwoordelijk voor de voortgang en zal deze bewaken. De opdrachtnemer zal de voortgang, planning en coördinatie afstemmen met de opdrachtgever.   

Kandidaatomschrijving

Je bent flexibel, open en transparant. We maken in het team samen afspraken over waar en wanneer je werkt. En je neemt je verantwoordelijkheid bij de vrijheid die je krijgt. Ideeën en initiatieven die je tegenkomt grijp je aan. Daarbij let je altijd op het belang voor onze organisatie en onze inwoners. Persoonlijke groei hoort er vanzelfsprekend bij. Niet alleen voor jezelf. We kunnen samen ontzettend veel bereiken, als we openstaan voor de wereld om ons heen. Binnen onze organisatie, en in onze gemeente. Je blijft jezelf ontwikkelen om die uitdagingen op te merken en aan te pakken. Zo trek jij je werk voor Waalwijk naar een hoger plan.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Werkervaring De kandidaat heeft minimaal 10 jaar recente werkervaring als projectleider van maritieme infrastructurele projecten bij een gemeentelijke organisatie.
  • Opleiding De kandidaat heeft een WO opleiding succesvol afgerond.

De Wensen

  • Werkervaring elektrificatie binnenhaven Beschrijf welke ervaring je hebt met de ontwikkeling van een binnenhaven en het elektrificeren daarvan en wat je rol daar bij was.
  • Werkervaring met verschillende belanghebbenden Je bent sterk in stakeholder management, politiek-bestuurlijk sensitief en weet verschillende belangen met elkaar te verbinden. Licht je antwoord toe aan de hand een tweetal voorbeelden,
  • Netwerk Je hebt bij voorkeur een goed professioneel netwerk met het bedrijfsleven in de regio.
  • Inzetbaarheid De kandidaat is vanaf de startdatum van het project voor minimaal 12 uur per week inzetbaar.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de gewenste competenties.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
29 september 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox