
Gemeente Haaksbergen
geen max tarief
Overijssel
36 uur per week
13 november 2025
13 februari 2026
Wie zijn wij?
Bij de gemeente Haaksbergen werken ongeveer 180 medewerkers. Samen met inwoners, verenigingen, maatschappelijke organisaties en ondernemers werken we aan een samenleving die past bij onze gemeente. Dat doen we met een Toekomstvisie als vergezicht en aan de hand van een Verbeterprogramma. We hebben de komende jaren drie belangrijke prioriteiten. We willen de organisatie versterken, de financiën op orde krijgen en de relatie met de gemeenschap verbeteren. Dat is hard werken. Elke dag weer. De samenleving vraagt veel van ons. Inwoners willen meer dan ooit meepraten. Dat gesprek willen wij graag aangaan, omdat de beste plannen samen met inwoners tot stand komen. Help jij meebouwen aan onze relatie met onze gemeenschap?
Missie “We maken ons sterk voor een fijn en veilig Haaksbergen, waar inwoners prettig kunnen leven, ondernemers zich kunnen ontwikkelen en bezoekers kunnen genieten. Daarvoor hebben we elkaar nodig, want we geloven in de kracht van samen.”
Visie “In Haaksbergen werken we samen. Voor elkaar en met elkaar. Want noaberschap zit in al onze vezels. We bouwen aan een vitale organisatie die soepel kan inspelen op de steeds veranderen uitdagingen. De gemeenschap kan op ons rekenen. Daar gaan we voor!”
Team
Het team Zorg & Welzijn van de gemeente Haaksbergen zorgt ervoor dat inwoners kunnen meedoen, in de breedste zin. We voeren taken uit op het gebied van de Wmo, Participatiewet en de Jeugdwet. Leuk werk in een werkomgeving waar altijd van alles gebeurt. Wij zoeken versterking vanwege ziektevervanging.
Wat ga je doen?
Je voert keukentafelgesprekken bij mensen thuis, je behandelt Wmo aanvragen (met name huishoudelijke ondersteuning, woon- en vervoersvoorzieningen, rolstoelen en GPK), je inventariseert alle leefgebieden en zet als dat nodig is, andere experts in om iemand mee te kunnen laten doen. Daarnaast bedenk je samen met het gezin/cliënt/netwerk je oplossingen vanuit het principe “Eigen Kracht”. Van de gesprekken maak je rapportages en deze verwerk je in het computersysteem Suite. We werken samen met partners in de Noaberpoort.
Je hebt veel overleg met zorgaanbieders, leveranciers en met (externe) partners. Je beoordeelt offertes van derden. Je beheert en bewaakt het proces van melding tot en met de afhandeling. Als je bezwaarschriften kunt behandelen is dat een pré.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Alle werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Nee
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox