Gemeente Amstelveen
max €60 per uur
Noord-Holland
36 uur per week
09 augustus 2022
31 oktober 2022
De afdelingWerk en Inkomen maakt onderdeel uit van het Sociaal Domein en richt zich op de uitvoering van de Participatiewet en de nieuwe inburgeringswet. Het sleutelwoord daarbij is ‘zelfredzaamheid’. Klanten worden professioneel ondersteund op weg naar zelfontplooiing, zelfstandigheid en onafhankelijkheid. Het motto daarbij is ‘werk boven uitkering’. Als medewerker van de afdeling werk je vanuit een flexibele, klantgerichte en resultaatgerichte houding.
Het Werkplein AA is voor werkzoekenden en werkgevers in Amstelveen en Aalsmeer. Op het Werkplein komen vragen van inwoners en aanbod van werk & vacatures bij elkaar. Daarnaast houden we ons sinds januari 2022 bezig met de nieuwe wet inburgering.
Als Werkmakelaar ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen van kandidaten naar werk en/of scholing. Daarnaast ondersteun je inburgeraars tijdens het inburgeringstraject (bijvoorbeeld brede intake, opstellen plan inburgering). Je geeft individuele ondersteuning en coacht je klanten tijdens het gehele traject. Je denkt mee over innovatieve projecten voor de werkzoekenden en inburgeraars. Je bent het aanspreekpunt op het Werkplein voor inwoners die zich melden voor ondersteuning bij het vinden van werk en of opleiding. Je ondersteunt onze inwoners met het maken van bijvoorbeeld een cv en brief, je doet een passend werkaanbod of verwijst ze door naar (hulp)instanties. Uiteraard ben je ook verantwoordelijk voor een nauwkeurige verzorging van je rapportages, correspondentie en overige administratie.
Daarnaast ben je bent het aanspreekpunt op het Werkplein voor inwoners die zich melden voor ondersteuning bij het vinden van werk. Je ondersteunt onze inwoners met het maken van een cv en brief, doet een passend werkaanbod of verwijst ze door naar (hulp)instanties en je bent nauw betrokken bij de werkzaamheden van je collega’s.
I.v.m. piekwerkzaamheden zijn wij tijdelijk op zoek naar een Werkmakelaar. De opdracht loopt tot 31 oktober 2022. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Competenties
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
BYOD
Bij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd in de 2e week van augustus. De aangeboden kandidaat dient daarom flexibel beschikbaar te zijn.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox