Gemeente Amersfoort
max €75 per uur
Utrecht
36 uur per week
01 september 2020
01 september 2021
We zijn op zoek naar een creatieve medewerker (digitale) media met als specialisatie webredactie. Een ervaren (web)redacteur met schrijftalent en oog voor beeld. Je werkt voor alle doelgroepen en kanalen: het intranet, de gemeentelijke website, Facebook, LinkedIn, YouTube, Instagram, e-nieuwsbrieven, flyers en Stadsberichten. Je creëert en publiceert content die verder helpt of betrekt. Gewapend met actuele informatie, onze kernwaarden en jouw ervaring en ideeën ga je aan de slag met bijvoorbeeld het aanmaken van nieuwe pagina's voor de website, het bijhouden van bestaande pagina's, een artikel, een vacaturetekst of een interview. Je weet wat volgers willen, sluit aan bij (krant)lezers en maakt complexe inhoud toegankelijk. In overleggen draag je bij aan functioneel-technisch ontwerp van nieuwe onderdelen in de website(s) en denk je mee over bijvoorbeeld enquêtes of (video)blogs. Dit doe je voor +/- 24 uur in de week.
Voor de rest van je tijd werk je mee in het 14-koppige mediateam op de afdeling Publiekscontact en Advies (PCA). De mediateamers ondersteunen de organisatie bij uiteenlopende maatschappelijke opgaves. Toegankelijkheid staat bijvoorbeeld hoog op de agenda, net als participatie, duurzaamheid en het werven van nieuw talent(!). Dit betekent dat je adviseurs ondersteunt in projecten en meewerkt in projecten, bijvoorbeeld aan een campagne, evenement of nieuw platform. Het kan ook zijn dat je meedraait in de Newsroom aan contentredactie, analyse en webcare. Zo divers als de stad is, zo divers is het werk in het mediateam.
LET OP!
In het kader van gelijke kansen en het voorkomen van manipulatieve inschrijvingen, waarbij een inschrijver veel verschillende cv’s indient en zo kan sturen op wie in de top komen, mag een inschrijver maximaal 1 offerte/kandidaat aanbieden. Bij meer dan 1 aangeboden offerte/kandidaat zal alleen de eerst binnengekomen aanbieding meedingen naar de opdracht.
Urenregistratie/facturatie
De gewerkte uren dienen te worden geregistreerd via de inhuurdesk van de Gemeente Amersfoort en na akkoord van de inhurende manager kan er via Mijn inhuurdesk op Gemeenteamersfoorthuurtin.nl een factuur digitaal worden verzonden aan de gemeente.
We vragen een afgeronde opleiding op hbo-niveau op het gebied van communicatie of journalistiek. Je bent creatief en nieuwsgierig en hebt er plezier in om te weten wat er speelt in de stad. Verder ben je een prettige sparringpartner en kan je zelfstandig en projectmatig werken.
Voor de specialisatie (web)redactie vragen we daarom minimaal 4 jaar ervaring als (web)redacteur. Je hebt schrijftalent en ervaring met werken aan websites binnen grote organisaties. SEO, Content Management Systemen (wij werken vooral met XperienCentral) en webrichtlijnen; je bent ermee bekend.
Daarnaast is het een pre als je:
Handig bent met bijvoorbeeld analytics, e-formulieren en tools als Mentimeter.
In staat snel zaken op te pikken / je systemen snel eigen te maken.
Goed bent met beeldbewerking (video en foto).
Ervaring hebt met overheidscommunicatie.
Interviews worden gepland op 13 augustus in de ochtend.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox