Gemeente Ede

Webmanager

Gemeente Ede

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Ede merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we de 125.000 inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1.000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Opdracht
Vanwege zwangerschapsverlof is de gemeente Ede op zoek naar een ervaren webmanager die het team tijdelijk kan ondersteunen. Jij draagt zorg voor het ontwikkelen, onderhouden en inrichten van de verschillende websites van de gemeente Ede. Door jouw inzet kunnen gebruikers de juiste informatie vinden en gemakkelijk hun weg vinden op de domeinen van de gemeente Ede. Je ziet behoeftes van gebruikers en creëert een optimale omgeving om aan deze behoeftes te voldoen. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit:

  • Het beheren en ontwikkelen van corporate websites zoals ede.nl, maar ook het intranet en andere domeinen binnen de gemeente Ede. Je zorgt ervoor dat de websites functioneel en up-to-date zijn met oog op de gemaakte contentstrategie en in lijn met het websitebeleid.
  • Het analyseren en optimaliseren van pagina’s, inhoudsstructuur en functionaliteiten binnen de verschillende domeinen van de gemeente Ede. Je werkt aan het goed bereiken van de verschillende gebruikers. Aan de hand van data weet jij verbeterpunten te benoemen wat betreft de vindbaarheid en effectiviteit van content, de structuur van pagina’s en diverse andere KPI’s.
  • Het adviseren van collega’s over de inzet van online platformen. Jij weet wat mogelijk is en wat het beste werkt. Dit vertaal je in een advies richting collega’s, ook als het gaat om relevante wet- en regelgeving.

Competenties

  • Analytisch, Het vermogen om complexe digitale informatie en gebruikersdata systematisch te analyseren en te vertalen naar strategische beslissingen voor het optimaliseren van webprestaties.
  • Klantgericht, Het vermogen om de wensen en behoeften van (interne en externe) gebruikers te doorgronden en deze te vertalen naar gebruiksvriendelijke en waardevolle weboplossingen.
  • Innovatiegerichtheid, Het vermogen om continu op de hoogte te blijven van de nieuwste digitale trends, technologieën en innovaties en deze proactief toe te passen om de strategie actueel en toekomstbestendig te houden.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Schaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

 

De Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als webmanager of een vergelijkbare rol binnen een overheidsinstelling.

De Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding Communicatie of direct vergelijkbaar op hbo bachelor niveau
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als webmanager of een vergelijkbare rol binnen een overheidsinstelling;
  • Aantoonbare werkervaring met Iris Intranet of een vergelijkbaar systeem (Benoem duidelijk in het cv waar deze is opgedaan);
  • Aantoonbare werkervaring met UX-design, specifiek op het gebied van digitale toegankelijkheid;
  • Aantoonbare werkervaring met het CMS Typo3 of vergelijkbaar (Benoem duidelijk in het cv waar deze is opgedaan);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
25 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox