Gemeente Uden
max €95 per uur
Utrecht
36 uur per week
01 augustus 2021
01 januari 2022
Wij zoeken een enthousiaste kandidaat voor de functie van:
WABO-jurist
Voor 36 uur per week
Waar ga je aan de slag?
De gemeente Uden is een ondernemende en toekomstgerichte organisatie waar werken met plezier en vertrouwen centraal staat. Lef, resultaatgerichtheid en verbinding met de Udense samenleving. Dát is waar de gemeente Uden voor staat. Daarnaast zijn we als gemeente volop bezig met een kansrijke ontwikkeling om samen te gaan met de gemeente Landerd per 1 januari 2022.
Bij de gemeente Uden werken ongeveer 380 collega’s in 4 afdelingen. Eén van die afdelingen is de afdeling Ruimte. Deze afdeling bestaat uit vijf teams: Dienstverlening, Inrichting, Ontwikkeling en twee teams Uitvoering.
Takenpakket WABO Jurist
Als WABO jurist houd je je bezig met vergunningverlening en handhaving van het omgevingsrecht. Voor vergunningverlening ben je verantwoordelijk voor de planologische afweging. Je toetst aanvragen en informatieverzoeken aan het bestemmingsplan. Ook stuur je, samen met de WABO regisseur, het proces en en jullie bewaken een integrale belangenafweging.
Voor afwijkingsvergunningen onderzoek je de juridische mogelijkheden en voer je de regie over de inhoudelijke afweging. Ook adviseer je aanvragers over alternatieven en vertegenwoordig je het college bij bezwaar- en beroepsprocedures.
Daarnaast ben je juridisch verantwoordelijk voor de naleving van wet- en regelgeving van Wabo-activiteiten. Dat betekent dat je de relevantie en haalbaarheid van een te nemen handhavingsbesluit beoordeelt en het college hierover adviseert. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de communicatie en vertegenwoordig je het college bij bezwaar- en beroepsprocedures. In overleg kun je ook worden ingezet voor werkzaamheden/projecten voor de gemeente Landerd.
Aanvullende voorwaarden
Wij vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund.
Wat verwachten wij van jou?
Je beschikt over een afgeronde HBO- of universitaire opleiding op het vakgebied van Bouwkunde/Planologie/Ruimtelijke Ordening of Juridisch.
Daarnaast is het een pre als je beschikt over werkervaring in het vakgebied bij voorkeur opgedaan bij een overheidsorganisatie. Jouw kennis van het omgevingsrecht is actueel.
Het is een pre als je ervaring hebt in het vertegenwoordigen van de gemeente in bezwaar-en beroepsprocedures.
Pas je bij ons?
Als persoon ben je klantvriendelijk, stressbestendig en beschik je over een gezond relativeringsvermogen. Je toont initiatief, werkt gemakkelijk samen met diverse disciplines en durft mensen aan te spreken op gemaakte afspraken. Je voert regie op de werkvoorraad en het werkproces en stuurt op het behalen van deadlines. Je benadert uitdagingen zoveel mogelijk vanuit verschillende oplossingsrichtingen, Daarnaast ben je communicatief vaardig, zowel in woord als op schrift en vind je het leuk om in een team te werken.
Ivm vakantieperiode wordt, z.s.m. na de sluitingsdatum, in overleg met de kandidaat een geschikt moment gekozen om een sollicitatiegesprek in te plannen.
De uren zijn flexibel in te delen. De gemeente Uden en Landerd werken hybride: medewerkers werken gedeeltelijk thuis en gedeeltelijk op kantoor (afhankelijk van de activiteit die gedaan moet worden).
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox