Gemeente Amsterdam

Voorraadmanager

Gemeente Amsterdam

De opdrachtĀ­omschrijving

Functieomschrijving
Een onlangs uitgevoerd onderzoek bij de afdeling Logistiek van de directie Stadswerken heeft aangetoond dat de werking van fundamentele processen en systemen voor de logistieke functies beter moet. Daarnaast staat een ontwikkeling op stapel voor de implementatie van een gemeente breeds nieuw financieel systeem. Dit maakt dat de afdeling Logistiek tijdig de basis op orde moet brengen om de overstap te kunnen maken naar het nieuwe voorraad beheersysteem. Dit systeem wordt onderdeel van het gemeente brede financiële systeem.
De voorraadmanager - analist ondersteunt de afdelingsmanager bij het actualiseren van het aanwezige voorraadbeleid. E.e.a. in overleg met controller, financieel adviseur en financieel medewerker bedrijfsadministratie. Met als doel zicht te krijgen op de controleerbaarheid van de voorraden. De voorraadmanager zorgt ervoor dat er in het proces rekening gehouden wordt met functiescheiding, de werkinstructies worden geactualiseerd en de medewerkers worden getraind. Tevens worden in het proces waargenomen mutatie n.a.v. het telproces per mutatie worden verklaard.
Het huidige voorraadbeheersysteem Navision gaat worden vervangen voor SAP. Het is van groot belang om alle belanghebbende te betrekken bij het opstellen van de functionele eisen t.b.v. het nieuwe pakket. Tevens is het van belang om in deze fase om tot een blauwdruk te komen van het gehele logistieke proces.

Werkzaamheden
1. De voorraadmanager zorgt voor het opstellen van voorraadbeleid betreffende verschillende type voorraden.
2. Daarnaast werkt de voorraadmanager samen met de teammanagers van afdeling Logistiek om operationeel uitvoering te geven aan voorraadbeheer en verbeteringen door te voeren op voorraadbeleid / beheer.
3. Zorgen dat er een programma van Eisen wordt opgesteld t.b.v. het nieuwe voorrraadbeheer systeem (SAP).
4. Opstellen van een plan om de data uit het huidige systeem (Navision) 'schoon' te implementeren in het nieuwe systeem (SAP).
5. Opstellen van een marktconforme functie van voorraadmanager.
6. De afdelingsmanager en programmamanager adviseren op het gebied van voorraadmanagement i.c.m. logistieke processen.

Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers.
Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties.
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.

De opdrachtgever(s)
Werken voor Amsterdam betekent werken voor ruim 850.000 Amsterdammers. We zorgen ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam doen we met zo'n 19.000 verschillende collega's. Die zichzelf steeds weer uitdagen en zich ontwikkelen, om samen met de Amsterdammers het beste voor de stad te doen. Samen, met trots en vooral met hart voor de stad.
Medewerkers van de directie Stadwerken werken voor de prachtige stad Amsterdam. Zij beheren de openbare ruimte, maken het schoon, houden het veilig, verzorgen het groen, onderhouden de bruggen, repareren de straten en beheren de markten. Dat doen ze elke dag met ruim 1300 collega's op een dienstverlenende en innovatieve manier. Vakmensen, die er ieder voor zich aan meewerken om van Stadswerken een moderne beheer organisatie te maken.
De meeste collega's werken buiten op de pleinen, in de parken en in de straten van Amsterdam. Om het werk op straat goed te kunnen doen, werken andere collega's achter de schermen aan ondersteuning, planning, samenwerking, materiaal en systemen.
Logistiek
De afdeling Logistiek (120 fte) verzorgt alle logistieke vraagstukken van de directie Stadswerken. De afdeling is verantwoordelijk voor het tijdig afleveren van materiaal en materieel op de juiste plaats voor de uitvoerende afdelingen van Stadswerken en van verschillende andere directies binnen de gemeente (Verkeer en Openbare Ruimte, Afval en Grondstoffen, Ingenieursbureau en Projectmanagementbureau). Ook beheert de afdeling het wagenpark voor Stadswerken. De afdeling Logistiek bestaat uit vijf teams: Fleetmanagement, Inkoop & Contractmanagement en 3 teams Locatiebeheer.
- Het team Fleetmanagement is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van het strategisch, tactisch en operationeel beleid voor het gehele wagenpark van Stadswerken.
- Het team Locatiemanagement beheert de uitvoeringslocaties voor medewerkers van Stadswerken, Afval en Grondstoffen en/of Handhaving & Toezicht. Op de locaties kunnen de uitvoerende afdelingen hun materiaal en materieel ophalen.
- Het team Inkoop & contractmanagement is verantwoordelijk voor de centrale inkoop en het contractmanagement van stadsbrede contracten voor het dagelijks beheer van de openbare ruimte van Amsterdam.


De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau
  • De aangeboden kandidaat heeft HBO/WO werk en denkniveau.
  • Geef in maximaal 1 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een certificaat Professional Scrum Master I Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beĆ«indigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft 3 jaar aantoonbare ervaring in projectmatig werken.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezet van een certificaat Make It Work - Business- en data-analyse. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet kan de score worden bijgesteld.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox