Rijkswaterstaat

Verkeersmanager

Rijkswaterstaat

De opdracht­omschrijving

De Ring Utrecht is de draaischijf van het Nederlandse snelwegennetwerk. Op geen enkele andere ringweg rijdt zoveel doorgaand verkeer als op de Ring Utrecht. De grootverbruiker is de regio: 65% van het verkeer op de ring heeft Utrecht of de directe omgeving als herkomst en/of bestemming. 

Door al het doorgaande en regionale verkeer dat op de Ring samenkomt, is het hier erg druk. Op de A27 en de A12 passeren op een doordeweekse dag 180.000 tot 220.000 personenauto’s en vrachtwagens. Op de A12 aan de zuidkant en de A27 ten oosten van Utrecht staan elke dag files. Op dit deel bevinden zich 5 knelpunten uit de File Top 50 . Naast de doorstromingsproblematiek heeft de huidige A12 tussen knooppunt Lunetten en knooppunt Oudenrijn een geluidsaneringsopgave..www.a27a12ringutrecht.nl 

 

Beoogd resultaat project: 

Het beoogd eindresultaat van dit project is de planologische inpassing, de realisatie, de openstelling en de overdracht van een capaciteitsuitbreiding van het hoofdwegennet aan de oostzijde en zuidzijde van Utrecht. 

 

Opdrachtomschrijving 

Verkeersmanagement en Mobiliteit vormt een belangrijk KSF voor het project, gelet op het enorme verkeersaanbod op de Ring, de ingrijpende werkzaamheden tijdens het project en de opdeling in 3 contracten. Het projectteam wil ontzorgd worden op gebied van Verkeersmanagement en Mobiliteit. Om die reden zijn we opzoek naar een verkeersmanager. 

De Verkeersmanager maakt organisatorisch onderdeel uit van het Team Techniek maar heeft evenveel met Techniek als Omgeving te maken. 

De Verkeersmanager zorgt voor de overkoepelende integrale beheersing van alles wat met verkeer te maken heeft binnen het project gedurende de fases contractvoorbereiding en realisatie. Hij/zij is verantwoordelijk voor de juiste input en beheersing van de verkeer paragrafen in de contracten. Hij/zij behoudt het overzicht, signaleert tegenstrijdigheden en inconsistenties en bewaakt de risico’s m.b.t. doorstroming. 

De verkeersmanager is de spin in het web voor alle onderwerpen gelieerd aan Verkeersmanagement en Mobiliteit. De verkeersmanager: 

- neemt deel en draagt bij aan de overleggen m.b.t. de bouwfasering die o.l.v. de coördinator fasering plaatsvindt. 

- draagt bij aan de opbouw en de beheersing van de contract(teksten) m.b.t. zaken aangaande Verkeersmanagement en Mobiliteit. 

- neemt deel aan overleggen met de stakeholders en zo gewenst zit hij deze voor, o.a. de account overleggen met de beheerder MN, CIV en Verkeerscentrale, en draagt bij aan de overleggen met Pro Rail. 

- vertegenwoordigt het project bij Goed op Weg. 

- heeft een trekkende rol in de zg. Uitvoeringstafel tijdens de uitvoering. 

 

In zijn/haar vakgebied is de verkeersmanager 

- eerste aanspreekpunt voor de regio en de verkeerscentrale. 

- linking pin tussen aannemers, project en beheerder/verkeerscentrale 

 

De Verkeersmanager is aanspreekpunt voor en discipline, integraal over het project en rapporteert aan de technisch managers en de omgevingsmanagers. 

De verkeersmanager heeft via de Frontoffice Omgeving de beschikking over uitvoerende medewerkers om producten op zijn/haar vakgebied uit te voeren [bijv. capaciteit algemeen, uitvoeren/opstellen van monitoringsrapporten en opstellen van regelscenario’s] . De Frontoffice wordt in overleg met de Omgevingsmanagers ingeschakeld. 

Binnen de looptijd van het inhuurcontract heeft de disciplineleider met alle contractfases te maken, van voorbereiding tot uitvoering 

 

Jouw taken 

 Projectleider voor alle zaken aangaand de Verkeersmangement en Mobiliteit. 

 Verantwordelijk onderdeel Verkeer tijdens voorbereiding en realisatie. 

 Bewaker van alle interne (inhoudelijke disciplines, omgeving en communicatie) en externe raakvlakken, o.a. voor de projecten aanpalend aan de Ring Utrecht en projecten van de regiopartners. 

 Verkeerveiligheid (RQI) en ARBO. 

 Levert hoogwaardige adviezen en analyse ten behoeve van besluitvorming in het Kertnteam (management team van het project). 

 Lid van het kernteam techniek (stuurgroep van het technisch team) techniek, project breed (zowel GCB als contract Noord als contract Zuid). 

 (Laten) bewaken en beoordelen van nieuwe en/of gewijzigde klanteisen 

 Afstemmen met stakeholders en adviesdiensten van Rijkswaterstaat over inhoudelijke ontwikkelingen in het project op gebied van Verkeersmanagement en Mobiliteit. 

 Inhoudelijk (laten) toetsen van plannen van de Opdrachtnemers. 

 Aanspreekpunt van de opdrachtnemers GCB, Noord en Zuid in de realisatie op het gebied van Verkeermanagement en Mobiliteit. 

 (Laten) beoordelen van wijzigingsvoorstellen effecten van wijzigingen analyseren. 

 Besluitvorming / voorbereiding t.b.v. Uitvoeringstafel. 

 Monitoring doorstroming en effecten tijdens realisatie en advisering m.b.t. bijstelling aan PT. 

 

 

 

Competenties 

 Kan makkelijk contacten leggen. 

 Overtuigingskracht, de te nemen besluiten of stappen moeten richting het kernteam en stakeholders duidelijk worden gemaakt en worden geaccepteerd. 

 Analyserend vermogen, analyseert vraagstukken/problemen vanuit verschillende disciplines / invalshoeken / aandachtsgebieden en legt de juiste verbanden. 

 Teamwerker: wil om met elkaar tot goed resultaat te komen. 

 Goede communicatieve en schfriftelijke vaardigheden. 

 Organisatiesensitiviteit. 

 Klantgerichtheid, in staat om de belangen van de ‘klant’ juist te verwoorden in eisen. 

 

Bijzonderheden 

De projectlokatie is Utrecht, gebouw Westraven. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal een afgeronde verkeerskunde opleiding op HBO niveau.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar recente (afgelopen 10 jaar) kennis en ervaring bij een zeer groot (> 500 miljoen euro) infrastructureel project met meerdere contracten (Hiermee wordt bedoeld een project/programma die meerdere contracten in zich heeft met verschillende opdrachtnemers).
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar recente (afgelopen 10 jaar) kennis en ervaring met complexe (landelijk en met meerdere stakeholders) mobiliteits vraagstukken en vekeersmanagement.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met landelijke communicatie / media en landeljke bijeenkomsten

De Wensen

  • De aangebonden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het opstellen van EMVI plannen m.b.t. verkeers vraagstukken en/of mobiliteit
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare recente (afgelopen 10 jaar) kennis en ervaring met het werken binnen een overheidsorganisatie
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare recente (afgelopen 10 jaar) kennis en ervaring met D&C contracten
  • De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde verkeerskunde opleiding op Universitair niveau.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox