Gemeente Dalfsen

Vergunningverlener APV, Drank & Horeca en Evenementen

Gemeente Dalfsen

De opdracht­omschrijving

Organisatie

De gemeente Dalfsen is gelegen in het prachtige Vechtdal aan de Overijsselse Vecht. Er wonen ruim 28.000 inwoners verdeeld over de kernen Dalfsen, Hoonhorst, Lemelerveld, Nieuwleusen en Oudleusen. Dalfsen heeft duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving hoog in het vaandel staan.
Onze medewerkers kunnen snel inspelen op veranderingen en we kennen korte lijnen tussen het bestuur en de organisatie. Onze kernwaarden resultaatgerichtheid, denken in kansen en mogelijkheden en samen werken aan het collectieve doel helpen ons daarbij. Er hangt een informele sfeer en we denken niet in problemen, maar in oplossingen. Vanuit onze organisatievisie ‘Onze toekomst, jouw uitdaging’ krijgen we veel ruimte om de werkzaamheden uit te voeren op de manier die het beste bij ons past, daarmee halen wij het beste in onszelf naar boven.
Kijk voor meer informatie op onze website www.dalfsen.nl.

Eenheid Publieksdienstverlening, team VTH

De eenheid Publieksdienstverlening is een uitvoerende eenheid van beleid en wet- en regelgeving. Voor de meeste producten die geleverd worden staat de eenheid rechtstreeks in contact met de inwoner en ondernemer waar dienstverlening en klantvriendelijkheid een hoge prioriteit heeft.
Je maakt onderdeel uit van de eenheid Publieksdienstverlening, team Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH). Het team bestaat uit vergunningverleners bouw, APV en Drank & Horeca, beleidsmedewerkers, toezichthouders/ handhavers en juristen. De regisseur VTH stuurt het team aan.

Aan de slag als vergunningverlener

Het takenpakket bestaat grotendeels uit:
  • Het behandelen van aanvragen vergunningen Drank & Horeca van –a tot –z;;
  • Het behandelen van (grote) evenementenvergunningen van – a tot –z;
  • Het behandelen van (tijdelijke) ontheffingen van de Drank- en Horecawet;
  • Het toepassen van de wet Bibob onderdeel uit van het takenpakket van de functie;
  • Het leveren van een bijdrage in de behandeling van overige vergunningen en ontheffingen op grond van de APV;
  • Het bieden van ondersteuning en het adviseren bij het opstellen van beleid door de beleidsmedewerker maken tevens deel uit van het takenpakket van deze functie.

Wat verwachten we van jou?

  • Minimaal mbo werk- en denkniveau;
  • Actuele kennis van wet- en regelgeving APV;
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring.

 

De Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 4 jaar als vergunningverlener binnen het beleidsveld VTH bij een gemeente.
  • Kandidaat levert binnen 4 weken na aanvang van de opdracht een op de functie afgestemde VOG aan. Dit is een ontbindende voorwaarde.

De Wensen

  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek. Competenties: • Klantgericht; • Kwaliteitsgericht; • Oplossingsgericht; • Communicatief sterk;
  • Kandidaat heeft recent, in de afgelopen 2 jaar, (aanvullende) cursussen of andere vorm van scholing gevolgd m.b.t. de wet Bibob.
  • Kandidaat heeft recent, in de afgelopen 2 jaar, (aanvullende) cursussen of andere vorm van scholing gevolgd m.b.t. de Algemene wet Bestuursrecht.
  • Kandidaat heeft meer dan 2 jaar recente ervaring als vergunningverlener binnen het beleidsveld VTH bij een gemeente.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox