BLNP

Verbijzonderd interne controle specialist - gemeente nijkerk

BLNP

De opdracht­omschrijving

Over de functie
Voor het team Verbijzonderde Interne Controle van de gemeente Nijkerk zijn wij op zoek naar een zelfstandige Verbijzonderde Interne Controle (VIC) Specialist. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van verbijzonderde interne controles op diverse processen binnen de gemeente, met als doel risico’s te beheersen en de betrouwbaarheid van de financiële verslaglegging te waarborgen. Een belangrijk focusgebied is het aanbestedingsproces, waar jij ervaring mee hebt en waar je kritisch toezicht op houdt om te zorgen dat alles volgens de wet- en regelgeving verloopt. De spendanalyse voor het boekjaar 2024 mag jij gaan uitvoeren!

Taken en verantwoordelijkheden

  • Uitvoeren van verbijzonderde interne controles op diverse processen binnen de gemeentelijke organisatie, met een sterke nadruk op het proces van aanbestedingen.
  • Rapporteren van bevindingen en aanbevelingen aan het management en adviseren over verbeteringen in de interne processen.
  • Signaleren van risico’s en het in kaart brengen van verbetermogelijkheden, met specifieke aandacht voor wet- en regelgeving rondom aanbestedingen.
  • Bijdragen aan de implementatie van verbetermaatregelen, waaronder het versterken van interne controles en het gebruik van het vier-ogen-principe.
  • Samenwerken met verschillende afdelingen, waaronder Inkoop en Financiën om tot een goede interne controleomgeving te komen.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Ervaring met aanbestedingen: Je hebt gedegen kennis van en ervaring met het aanbestedingsproces, inclusief de bijbehorende wet- en regelgeving.
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare rol op het gebied van Verbijzonderde Interne Controle (bij voorkeur binnen een gemeentelijke organisatie of andere overheidsinstelling).
  • Je bent op de hoogte van relevante wet- en regelgeving rondom gemeentelijke financiën en control.
  • Uitstekende analytische vaardigheden en een scherp oog voor detail.
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, en het vermogen om bevindingen duidelijk te rapporteren en over te brengen.
  • Zelfstandig, proactief en in staat om in een gemeentelijke organisatie effectief te opereren.

De Wensen

  • Ervaring met financiële systemen, zoals Key2Finance of vergelijkbare systemen, is een pre.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
24 juni 2025 om 11:54
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox