Technische Universiteit Eindhoven

Unitmanager facility services

Technische Universiteit Eindhoven

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Per 1 juli starten we met de nieuwe dienst Campus & Facilities (C&F), een samenvoeging van de diensten Real Estate en Facility Management Center en willen wij graag een interim manager aanstellen voor de positie van Unitmanager Facility Services. Met een missie om “in partnerschap de denkers van vandaag te faciliteren die werken aan de oplossingen voor morgen” en de visie “Wie je ook bent, dit is de plek voor baanbrekende technologie” heeft C&F een centrale rol in het verzorgen van een prettige, veilige en duurzame campusomgeving.

Als interim unitmanager Facilty Services ben je werkzaam bij de dienst Campus & Facilities (C&F). Deze dienst wil de samenwerking en communicatie tussen de verschillende interne afdelingen verbeteren, om meer geïntegreerd te kijken naar processen en procesverbeteringen, om betere afstemming met de gebruiker van de TU/e campus te bewerkstelligen en om partnerschap met deze gebruiker te versterken. Dit doen we langs
de (denk)lijn van partnerschap, ketendenken en duidelijke mandaten.

Als interim unitmanager Facility Services en MT lid van het MT van C&F ben je in de eerste plaats verantwoordelijk voor ‘running the business’. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen, implementeren en realiseren van het facilitaire beleid en facilitaire diensten binnen de universiteit. Als interim unitmanager fungeer je als verbindende schakel tussen uitvoering en strategische doelstellingen. Dit vraagt om bewustzijn en gedrag waarmee je doelen kunt bereiken en tegelijkertijd goede relaties behoudt met medewerkers, gebruikers en andere belangrijke stakeholders.

Als interim unitmanager geef je mede sturing aan de dienst C&F en ben je medeverantwoordelijk voor het leiden van de verandering, het richting geven aan de teams/medewerkers tijdens de transitieperiode voor het verder structureren en organiseren van de afdeling en processen. Dit in goede verbinding met de medewerkers en andere belangrijke stakeholders. Je bent in staat om de strategische doelen van de universiteit te vertalen binnen dienstverlening Facility Services. Je kunt vanuit een logisch denkkader een uitstekende sparringpartner zijn voor complexe dossiers/vraagstukken van collega MT leden.

De unitmanager Facility Services vormt samen met de directeur, unitmanager Gebouwen en terreinen en unitmanager Integrale Campus Strategie het kern-MT. Samen met de manager Business Support en externe adviseurs (HR, Finance en Communicatie) vormen jullie het MT Campus & Facilities. Je geeft als interim unitmanager Faciltiy Services leiding aan de afdelingen Locatiemanagement, Operational Services en Safety & Security.

De kerntaken van deze functie nog eens op een rij:

1. Leiding geven aan de afdeling
• geeft mede leiding en invulling aan de strategische richting van de dienst C&F
• geeft leiding aan de unit en is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de medewerkers binnen de afdeling
• geeft sturing op en bewaakt voortgang, kwaliteit, continuïteit en financiën
• ziet toe op de naleving van ontwerpcriteria zoals duurzaamheid, ketensamenwerking, en digitale transformatie
• verwerft de middelen en draagt zorg voor een optimaal beheer en verantwoording van de middelen
• draagt zorg voor de meerjarenbegroting en meerjaren formatieplanning van zijn eigen functionelediscipline

2. Beleidsontwikkeling
• draagt bij aan de visie en strategie van de dienst C&F en weet deze te vertalen naar de eigen unit en tot uitvoer te brengen
• draagt bij aan de visie en strategie voor facilitaire dienstverlening die aansluit bij de doelen van denuniversiteit
• vertalen van strategische agenda (in- en extern) naar beleid, richtlijnen en concrete doelstellingen voor de verschillende facilitaire disciplines en stuurt op tactische en operationele plannen
• signaleren van trends en ontwikkelingen binnen het facilitaire vakgebied en adviseren van hetn managementteam over innovatie en verbetering

3. Realisatie
• verzorgt de aansturing en ondersteuning van de afdelingsmanager, facilitair accountmanagers enn teamleiders
• draagt zorg voor de dienstverlening en realisatie van logistiek, parkeerbeheer, ruimtebeheer, beveiliging, toegangscontrole, schoonmaak, cateringvoorzieningen en efficiënte werkplekinrichting
• draagt zorg voor complexe facilitaire projecten, zoals herinrichtingen, verduurzamingsinitiatieven of de implementatie van nieuwe systemen
• draagt zorg voor het waarborgen van veiligheid op de werkvloer, naleving van arbo-wetgeving en implementatie van milieuvriendelijke initiatieven

4. Stakeholdermanagement en Communicatie
• ontwikkelt en onderhoudt een in- en extern netwerk en zet dit in op strategisch niveau
• optimaliseert de samenwerking met interne en externe stakeholders om de facilitaire te realiseren
• verwerft draagvlak voor de standpunten, visies en aanpakken
• initieert samenwerking en belangenbehartiging
• vertegenwoordigt de afdeling en de dienst in- en extern
• rapporteert over voortgang, uitdagingen en resultaten aan interne en externe partijen
• draagt zorg voor beheer van contracten met externe leveranciers en dienstverleners

5. Verandermanagement
• initieert en stuurt op transformatieprocessen gericht op de realisatie van de strategie en visie van de afdeling, passend binnen de richting van de dienst
• begeleidt en coacht teamleiders en medewerkers in transformatieprocessen

Let op: Gezien de aard van onderhavige opdracht is het niet mogelijk om hiervoor als zzp’er zelfstandig in te schrijven. Alle verplichtingen, ook die krachtens de belasting-, zorgverzekerings- en sociale verzekeringswetgeving met betrekking tot Personeel van Opdrachtnemer, komen ten laste van Opdrachtnemer. Opdrachtnemer vrijwaart Opdrachtgever tegen elke aansprakelijkheid die daarmee verband houdt waaronder mede begrepen aanspraken van het Personeel van Opdrachtnemer gebaseerd op het beweerdelijk bestaan van een arbeidsovereenkomst met Opdrachtgever, alsmede aanspraken van derden (zoals de Belastingdienst) in dit verband.

De Eisen

  • Geen ZZP opdracht - Uittreksel Handelsregister Gezien de aard van onderhavige opdracht is het niet mogelijk om hiervoor als ZZP'er zelfstandig in te schrijven. Alle verplichtingen, ook die krachtens de belasting-, zorgverzekerings- en sociale verzekeringswetgeving met betrekking tot Personeel van Opdrachtnemer, komen ten laste van Opdrachtnemer. Opdrachtnemer vrijwaart Opdrachtgever tegen elke aansprakelijkheid die daarmee verband houdt waaronder mede begrepen aanspraken van het Personeel van Opdrachtnemer gebaseerd op het beweerdelijk bestaan van een arbeidsovereenkomst met Opdrachtgever, alsmede aanspraken van derden (zoals de Belastingdienst) in dit verband. De Inschrijver toont aan door middel van het overleggen van een uittreksel uit het Handelsregister, dat hij personeel uit mag lenen en geen ZZP'er is.

De Wensen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
31 juli 2025 om 09:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox