Gemeente Maastricht
max €95 per uur
Limburg
32 uur per week
28 juni 2024
31 december 2024
De gemeente Maastricht heeft behoefte aan de tijdelijke inhuur van een inkoper met gedegen kennis op het
gebied van inkoop en aanbesteden, het toepassen van de Aanbestedingswet- en regelgeving, met een voorliefde
voor duurzaamheid en die enthousiast wordt van de gemeentelijke doelstellingen inzake energie en warmte
transitie. Het betreft tijdelijke inhuur voor circa 24- 32 uur per week (afstemming van de werkdagen dient te
geschieden in overleg met de gemeente Maastricht en afrekening vindt plaats op basis van daadwerkelijk
gewerkte uren) vanaf 12 augustus 2024 tot en met 31 december 2024 met de mogelijkheid de opdracht 2 keer
met een periode van 6 maanden te verlengen. De werkzaamheden bestaan onder meer uit het begeleiden van
opdrachten die, binnen het Dynamisch Aankoopsysteem t.b.v. energie en warmte transitie voor Maastricht
Heuvelland, uitgezet dienen te worden. De regio Maastricht-Heuvelland wenst door middel van deze DAS de
huidige markt gericht te benaderen voor het invullen van aanvragen inzake specifieke expertise (adviesdiensten)
op het vakgebied van energie- en warmtetransitie.
Met deze DAS wil de regio Maastricht-Heuvelland deskundigheid op een flexibele manier kunnen aantrekken
waarbij de aanbestedingsregels worden gerespecteerd. De opdrachten welke middels het DAS uitgevraagd
kunnen worden hebben betrekking op ondersteuning bij strategische, technische vraagstukken en projectmatige
ondersteuning in de breedste zin van het woord binnen het gevarieerde takenpakket van gemeenten
voortvloeiend uit nationaal, regionaal en lokaal klimaat- en energiebeleid. De gemeente Maastricht zoekt een
inkoper met ervaring in Das uitvragen én bij voorkeur een gevoel heeft voor duurzaamheid. Van de
inkoopadviseur wordt ook verwacht dat deze kan meedenken met de beleidsmedewerkers hoe een uitvraag
onder het DAS het beste kan worden omschreven en welke criteria wel en juist niet te stellen. Daarnaast behoort
het inwerken en begeleiden van een vaste medewerker, binnen team Inkoop, in het zelfstandig kunnen uitvoeren
van deze DAS uitvragen tot de werkzaamheden. Naast het uitvoeren van de werkzaamheden zoals hiervoor
beschreven is het mogelijk dat ook andere inkooptaken zullen worden uitgevoerd.
De opdracht kan (deels) vanuit een eigen locatie (kantoor – thuis) worden uitgevoerd. In verband met de verdere
professionalisering en centralisering van de inkooporganisatie is het wel noodzakelijk om 1-2 dagen per week op
locatie aanwezig te zijn (dinsdag is de dag dat in ieder geval op kantoor in Maastricht gewerkt dient te worden).
Afstemming van de overige werkdagen dient te geschieden in overleg met de gemeente Maastricht. Er is op dit
moment geen noodzaak om iedere dag fysiek aanwezig te zijn op het kantoor van gemeente Maastricht. Voor
die dagen dat de opdracht niet op kantoor te Maastricht wordt uitgevoerd dient opdrachtnemer zelf zorg te
dragen voor een veilige en gezonde werkplek, inclusief de beschikking over een computer/laptop en telefoon.
Voor digitale overleggen maakt de gemeente Maastricht gebruik van MS-teams.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox