Gemeente Zwolle
max €120 per uur
Noord-Brabant
20 uur per week
15 april 2024
14 april 2026
Treasurer (12-20u)
Dit zijn wij
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we met elkaar optrekken. Wij zetten daarom met kracht in op verbinding. Een goed samenspel met onze 133.000 inwoners, partners in de stad, het college, de raad en collega’s.
Afdelingen en teams zijn thuishavens, maar we werken door de afdelingen heen en zoeken elkaar makkelijk op. Samen tillen we bijzondere projecten van de grond. De stad staat voor grote opgaven om onze leefwereld duurzaam vorm te geven, zoals klimaatadaptatie, energietransitie, hervorming van het Sociaal Domein en de ontwikkeling van een circulaire economie. Al die kleine en grote opgaven zijn leidend voor onze vernieuwende manier van samenwerken. We vinden elkaar in voor- en tegenspoed, acteren als professionele partners, denken in mogelijkheden en stimuleren initiatieven uit de organisatie en de stad.
Een stad in een regio die hard op weg is om de vierde economische topregio van Nederland te worden met innovatieve bedrijven die bijdragen aan onze maatschappelijke opgaven. Een stad waar iedereen meedoet en iedereen ertoe doet. Zó doen we dat in Zwolle.
Werkomgeving
De afdeling Financiën (FI) van ongeveer 50 fte bestaat uit 3 secties te weten Advies, Beheer en het Subsidieloket. Het Subsidieloket behandelt jaarlijks, in de volle breedte van de gemeentelijke beleidsterreinen, zo’n 600 subsidieaanvragen voor een totaalbedrag van circa €110 miljoen.
De sectie Beheer heeft als kerntaak het voeren van de centrale financiële administratie van de gemeente Zwolle. Naast het voeren van de gemeente brede administratie is deze sectie ook verantwoordelijk voor het financiële gedeelte in de jaarrekening en beleidsrapportages.
De financiële adviesfunctie ten behoeve van het management en de budgethouders van de afdelingen wordt door de sectie Advies verzorgd.
Opdracht
Wat verwachten we tijdens de opdracht nog meer
Dit ben jij
Je hebt een relevante hbo+ financiële opleiding. Je hebt ruime werkervaring in een treasury-omgeving van een 100.000+ gemeente. Je hebt kennis van de wet- en regelgeving binnen het vakgebied, in het bijzonder de Wet Financiering Decentrale Overheden (Fido) en de Regeling Uitzettingen en Derivaten Decentrale Overheden (Ruddo),kennis van rente hedges met behulp van derivaten en kennis van de boekhoudvoorschriften binnen decentrale overheden, het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV). Daarnaast heb je ervaring met het financieren van warmtebedrijven. Ervaring met het treasury-pakket AAREON is een pré.
Je bent een energieke, open en resultaatgerichte persoonlijkheid die financieel goed is onderlegd en gevoel heeft voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. Je schakelt moeiteloos tussen de diverse niveaus binnen de organisatie en kunt met zowel interne als externe partijen uitstekend communiceren, rekening houdend met standpunten en belangen van anderen. Je weet in (overleg)situaties te overtuigen en compromissen te bereiken.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox