Gemeente Amsterdam

Transitie manager

Gemeente Amsterdam

  • max €120 per uur

  • Noord-Holland

  • 36 uur per week

  • Directie
  • 12 september 2022

  • 12 september 2023

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
Deze opdracht heeft tot doel om de gehele informatievoorzieningsketen van de GGD (inclusief ICT infrastructuur, functioneel beheer en Software Ontwikkeling) onder te brengen bij gemeentelijke ICT dienstverlening binnen de stad Amsterdam. De gemeentelijke ICT dienstverlening is opgedeeld in verschillende kavels/diensten (Netwerk, Hosting en Cloud, Digitale werkplek en security) welke door verschillende strategisch partners geleverd worden. Hierbij dient te allen tijde de continuïteit van huidige dienstverlening aan de GGD medewerkers gewaarborgd te blijven.

Werkzaamheden
• Je geeft uitvoering namens de DDV aan het T&T plan ICT GGD;
• Je bent aan de zijde van de DDV verantwoordelijk voor het plannen, organiseren en uitvoeren van projecten gericht op het realiseren van de transitie, op basis van specificaties en binnen de vastgestelde eisen van tijd, geld en kwaliteit;
• Je bent verantwoordelijk voor de Projectleiding van de transitie naar stedelijke omgeving aan de zijde van de DDV (als ontvangende partij);
• Je bent verantwoordelijk voor het uitrollen de (nieuwe) stedelijke infrastructuur binnen de GGD;
• Je bent verantwoordelijk voor het aansturen van de Strategisch Partners waarbij DDV de verschillende diensten (Connectiviteit, Hosting, werkplek, Security) afneemt;
• Je bent verantwoordelijk voor de migratie van applicaties en data naar de stedelijke ICT omgeving;
• Je bent verantwoordelijk voor het inregelen van het servicemanagement;
• Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie van de activiteiten en de communicatie binnen de DDV ter ondersteuning van de uitrol, migratie en veranderde dienstverlening. Dit in nauwe samenwerking met de GGD programmamanager voor dit traject (reeds in positie), de dienstenmanagers en de strategisch partners van de verschillende diensten;
• Je bent verantwoordelijk voor van de continuïteit van de dienstverlening tijdens de transitie en het zijn van de centrale gesprekspartner;
• Je legt verantwoording af over de voortgang van het transitieproces aan de gezamenlijke stuurgroep van GGD en Directie Digitale voorzieningen;
• Je betrekt actief de directie Digitale Voorzieningen en directie GGD;
• Je bent verantwoordelijk voor het opzetten van een project organisatie;
• Je bent verantwoordelijk voor het inregelen van een afgestemd governance model tijdens de transitie (in relatie tot GGD automatiseringsteam, programma manager GGD en de DDV dienstverlening);
• Je neemt verantwoordelijkheid en vervult daarbij alle taken die vanuit het perspectief van regievoering noodzakelijk is voor een succesvolle transitie;
• Je bent verantwoordelijk voor de aansturing van de strategische infrastructuur partners is hierbij noodzakelijk en de bewaking van de continuïteit van de dienstverlening aan de zijde van zowel Amsterdam als de GGD, hierbij mag tijdens de transitie geen belemmeringen opwerpen;
• Je draagt zorg dat specifieke diensten die niet door DDV geleverd worden (bv dienstverlening aan derden) tijdig belegd wordt en voor verdere besluitvorming voorgelegd worden aan de stuurgroep.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
De informatievoorzieningsketen (inclusief ICT infrastructuur) van GGD Amsterdam gaat aansluiten bij de stedelijke dienstverlening van de stad Amsterdam. Dit betekent dat de stedelijke infrastructuur uitgerold moet worden bij de GGD en de huidige GGD applicaties en -data gemigreerd moeten worden. Als voorbereiding voor deze transitie is er door betrokken partijen reeds een Transitie & Transformatieplan (T&T plan) uitgewerkt. Om deze transitie aan de zijde van de stedelijke dienstverlening in goede banen te leiden zoekt de Directie Digitale Voorzieningen (DDV) een transitiemanager.


De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en ervaring bij overheidsorganisaties van vergelijkbare grootte en is in staat succesvol te opereren in een complexe bestuurlijke omgeving.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis en ervaring (op expert niveau) op het gebied van connectiviteit, hosting, technisch applicatiebeheer, applicatiemigratie en werkplek automatisering.
  • De aangeboden kandidaat heeft tenminste vijf jaar ervaring met het aansturen van complexe leveranciersrelaties;
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van en ervaring met ICT-regievoering in een multisourcing omgeving.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een wo werk- en denkniveau.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende wo diploma. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Geef in maximaal 1 pagina's aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van en ervaring met gelijksoortige transitietrajecten bij de rijks- of gemeentelijke overheid.
  • De aangeboden kandidaat heeft sterke mondelinge, schriftelijke en presentatievaardigheden.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van en ervaring bij de gemeente Amsterdam of één van de andere G4 gemeente.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox