Gemeente Amsterdam

Transformatiespecialist

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als Transformatiespecialist binnen de afdeling Erfpacht en Uitgifte (hierna: “E&U”) ben jij naast inhoudelijk behandelaar van de reguliere transformatiedossiers ook het aanspreekpunt voor collega’s en externen op het gebied van transformaties en vastgoedherontwikkelingen. Binnen vastgestelde richtlijnen en prioriteiten behandel je verschillende transformatiedossiers.

De meest complexe dossiers behandel je samen met de Senior: je treedt hierbij op als vraagbaak voor betrokken partijen en beoordeelt transformatie initiatieven in relatie tot erfpacht. Ook handel je, in overleg met de Senior, diverse contractwijzigingen af.

Namens de gemeente treedt je op als vraagbaak in diverse in- en externe overlegverbanden. Je hebt goede contacten met de transformatie coördinator van E&U, teamleiders, vastgoedadviseurs van Team Advisering Grondprijzen, projectleiders, collega’s werkzaam bij stadsdelen en andere onderdelen binnen de gemeente. De externe contacten vinden o.a. plaats met erfpachters, initiatiefnemers/ontwikkelaars, externe adviseurs, makelaars, advocaten en notarissen.

Je hebt hierin vaak een adviserende en informerende rol.

- behandelen transformatiedossiers, waaronder

o in voorfase actief meedenken/-werken ten aanzien van het onderwerp erfpacht met de gemeentelijke projectgroep, zodat de projectleider kan komen tot een degelijke voorovereenkomst (afsprakenbrief);

o overleg voeren c.q. afstemmen met collega’s van de eigen afdeling (transformatiespecialisten, berekenaars, tekenaars, bedrijfsadministratie), alsmede met collega’s van de afdelingen Projectleiding, Planeconomie, Juridische Zaken en Vastgoedadvisering;

o overleg voeren met erfpachters en hun adviseurs (bijv. makelaar, advocaat, notaris) inzake transformatiedossiers;

o inhoudelijk beoordelen van stappenplannen ten aanzien van de goederenrechtelijke structuur van een transformatieproject;

o opstellen van juridisch houdbare en financieel en fiscaal verantwoorde erfpachtaanbiedingen voor transformatieprojecten, gevolgd door de administratieve afhandeling van een dossier (voorbereiden van bestuurlijk besluit, opstellen volmacht en opdrachtbrief notaris, beoordeling concept akte, e.d.);

- bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van werkzaamheden ten aanzien van transformatiedossiers, bijvoorbeeld door stukken van collega’s te beoordelen;

- inzetten voor de verdere ontwikkeling van het team en afdeling Erfpacht en Uitgifte door middel van kennisdeling.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

Grond & Ontwikkeling heeft als missie: “Meer waarde creëren voor de stad en metropool Amsterdam”. Er wordt gewerkt aan een duurzame en vitale stad voor burgers en bedrijven.

Wij voeren regie op de gebieds- en vastgoedontwikkeling en zijn verantwoordelijk voor het erfpachtstelsel. Daarnaast brengen wij in opdracht projecten voor wonen, werken en voorzieningen in samenhang tot uitvoering.

Grond & Ontwikkeling is expert op het gebied van kaveluitgifte, het uitgeven van grond in erfpacht, het bouwrijp maken van gemeentelijke kavels en het transformeren en beheer van onroerend goed en financieel-economische projectbegeleiding. Vanuit deze kerntaken spelen wij strategisch in op marktontwikkelingen. Daarbij beheren wij het vereveningsfonds en het erfpachtvermogen van de gemeente Amsterdam.

Erfpacht & Uitgifte

De afdeling Erfpacht en Uitgifte is verantwoordelijk voor het zorgvuldig, klantgericht en transparant uitvoeren en vormgeven van het Amsterdamse erfpachtstelsel. Jaarlijks wordt er grond in erfpacht uitgegeven voor enkele honderden miljoenen euro’s. Deze contracten worden door de afdeling administratief, juridisch en financieel beheerd en waar nodig worden deze contracten aangepast. Het gaat inmiddels om meer dan 280.000 erfpachtcontracten, jaarlijkse canoninkomsten van ruim € 100 miljoen en een balanstotaal van ca. € 8 miljard. De organisatie heeft hierdoor zowel een juridische, een financiële, een politieke als een bedrijfsmatige kant. Bij de afdeling Erfpacht en Uitgifte werken ca. 300 medewerkers verdeeld over 7 teams.

Team erfpachtbeheer

Het team is mede verantwoordelijk voor het beheer van alle erfpachtcontracten. Eén van de subteams is het transformatieteam waar de transformatiedossiers worden behandeld.


 

De Eisen

  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar een ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam.( KO) Nee, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Werk- en denkniveau De aangeboden kandidaat beschikt over wo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring als Transformatiespecialist. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft een notariële en/of commerciële achtergrond op vastgoedgebied. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

De Wensen

  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Indienen extra inschrijvingen Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 2 kandidaten aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'. Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Wens - Opleiding De aangeboden kandidaat heeft Nederlands en/of notarieel recht gestudeerd. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met werken bij een overheidsinstantie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft financieel en/of juridische kennis van transformatieprojecten en erfpacht in Amsterdam en omstreken. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Initiatief: Gevorderd
  • Toelichting Minimumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal € 75,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox