Gemeente Meppel

Trainee medewerker Geldzorgen - Schuldhulpverlening

Gemeente Meppel

De opdracht­omschrijving

Tijdelijke VACATURE

Wil jij je graag ontwikkelen in het domein van de Schuldhulpverlening?
Wij zoeken een collega die blij wordt van het Sociaal Domein, graag mensen wil helpen om uit de financieel zorgen te blijven, maar ook iemand die cijfermatig ingesteld is en administratief sterk is. Wij zijn op zoek naar een:

Junior consulent Geldzorgen
Administratieve ondersteuning Schuldhulpverlening
(tijdelijk voor een jaar, 0,5 fte)

De functie
De werkzaamheden liggen op het gebied van ondersteuning Schuldhulpverlening, waarbij er ruimte is om in het vakgebied van de Schuldhulpverlening te groeien. Je maakt deel uit van het team Werk & Meedoen in het Sociaal Domein. Binnen het team Werk & Meedoen ondersteun je de twee collega’s consulenten Geldzorgen.

Takenpakket

  • Het registreren van aanmeldingen
  • Het inplannen van afspraken en overleggen
  • Brieven opstellen, formulieren aanvragen minimavoorzieningen, intakerapportages versturen en bewaken welke informatie retour komt
  • Post verwerking (inkomend en uitgaand)
  • Ondersteunen bij het verzamelen van benodigde stukken voor een aanvraag.
  • De klanten helpen bij het wijzigingen of aanvragen van toeslagen
  • Het doorverwijzen naar ketenpartners vanuit de intakerapportages
  • Licht specialistische zaken, zoals het aannemen telefonische aanmeldingen (laaggeletterden), het aanvragen van een herberekening van de beslagvrije voet (bij belastingdienst), het beantwoorden van eenvoudige vragen.
  • Administratieve verwerking in het kader van vroegsignalering
  • Matchen op signalen vroegsignalering via RIS Inforing


Harde eis:

  • Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde opleiding op MBO niveau-4
  • Minimaal een half jaar werk- of stage ervaring in de afgelopen 3 jaar in een soortgelijke functie


Gunningcriteria

  • Op CV aantoonbaar een relevantie opleiding richting Sociaal Juridische Dienstverlening, Social Work of een training Schuldhulpverlening
  • Basiskennis van de Schuldhulpverlening
  • Affiniteit met de doelgroep Schuldhulpverlening
  • Vaardigheden om te werken met geautomatiseerde systemen
  • Communicatief sterk, met name telefonisch

Competenties:
Je bent een collega die goed kan omgaan met verschillende typen mensen, je bent flexibel en je communiceert duidelijk. Verder ben je resultaatgericht, en kwaliteitsbewust en kan kun je zelfstandig werken.

Daarnaast zijn de volgende competenties belangrijk in deze functie:

  • Empathie: in het contact laten merken open te staan voor gevoelens, houding en motivatie. De eigen invloed op anderen begrijpen en er rekening mee houden.
  • Omgaan met details: is nauwkeuring, maakt weinig fouten, controleert belangrijke informatie altijd op detailniveau.
  • Oordeelsvorming: Zorgt er voor voldoende geïnformeerd te zijn over diverse keuzeopties. Houdt op realistische wijze rekening met wat haalbaar is.


Overige informatie

  • Functie jr consulent Geldzorgen is ingepast in generieke functie medewerker dienstverlening E, functieschaal 7, CAO Gemeenten.
  • Inzet is voor de duur van een jaar (1-3-2022 tot 1-3-2023)
  • Functie is 18 uur per week, waarbij de uren verdeeld worden over 4 of 5 dagen per week

De Eisen

  • De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er. Kandidaten die voor deze opdracht in aanmerking willen komen, dienen een overeenkomst met loonuitbetaling te hebben via een detacheringsbureau of adviesbedrijf, die dan de offerte indient. Bemiddeling is onvoldoende.* * Dit criterium dient naar waarheid ingevuld te worden. Indien blijkt dat dit niet zo is, wordt de opdracht per direct beëindigd.Keuzemogelijkheden Ja, kandidaat heeft een overeenkomst/of is gedetacheerd (0 Punten)Nee (0 Punten)
  • Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde opleiding op MBO niveau-4
  • Minimaal een half jaar werk- of stage ervaring in de afgelopen 3 jaar in een soortgelijke functie.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Op CV aantoonbaar een relevantie opleiding richting Sociaal Juridische Dienstverlening, Social Work of een training SchuldhulpverleningKeuzemogelijkhedenJa (5 Punten)Nee (0 Punten)
  • Basiskennis van de Schuldhulpverlening aantoonbaar door training/cursusKeuzemogelijkhedenJa (7 Punten)Nee (0 Punten)
  • Vaardigheden met het werken in geautomatiseerde systemen, dit komt duidelijk naar voren op het cv.KeuzemogelijkhedenJa (3 Punten)Nee (0 Punten)
  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek. Je bent een collega die goed kan omgaan met verschillende typen mensen, je bent flexibel en je communiceert duidelijk. Verder ben je resultaatgericht, en kwaliteitsbewust en kan kun je zelfstandig werken. Daarnaast zijn de volgende competenties belangrijk in deze functie: Empathie: in het contact laten merken open te staan voor gevoelens, houding en motivatie. De eigen invloed op anderen begrijpen en er rekening mee houden. Omgaan met details: is nauwkeuring, maakt weinig fouten, controleert belangrijke informatie altijd op detailniveau. Oordeelsvorming: Zorgt er voor voldoende geïnformeerd te zijn over diverse keuzeopties. Houdt op realistische wijze rekening met wat haalbaar is.KeuzemogelijkhedenUitstekend (20 Punten)Goed (10 Punten)Voldoende (5 Punten)Onvoldoende (0 Punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox