Gemeente Gouda
max €75 per uur
Zuid-Holland
20 uur per week
01 maart 2021
01 februari 2023
Toezichthouder/adviseur openbare verlichting
De organisatie Gemeente Gouda De gemeentelijke organisatie in Gouda bestaat uit gemotiveerde medewerkers die met een positieve blik voor en met de stad werken en kenmerkt zich door een open en informele cultuur, veel ruimte voor eigen inbreng en korte lijnen. Gemiddeld waarderen medewerkers van de gemeente Gouda hun baan met een 7,6; een rapportcijfer om trots op te zijn! In totaal werken er zo'n 490 mensen bij de gemeente Gouda, verdeeld over diverse afdelingen en projecten. De ambtelijke aansturing gebeurt via een drietal directieleden in samenwerking met alle afdelingshoofden. Samen werken zij aan een wendbare en lerende organisatie, die lenig inspeelt op wat er in de stad leeft en gebeurt en waar mogelijk samen met inwoners, bedrijven of instellingen plannen maakt en realiseert. Een blik naar buiten, een flexibele opstelling en telkens de vraag blijven stellen of de goede dingen gebeuren, zijn daarbij onmisbare ingrediënten. De afdeling BOR De afdeling Beheer Openbare Ruimte (BOR) houdt zich bezig met het dagelijks beheer van de boven- en ondergrondse ruimte van o.a. speelterreinen, groen en wegen tot rioleringen, openbare verlichting en verkeersregelinstallaties en vergunningen voor kabels en leidingen. Ook is de afdeling opdrachtgever van grootschalige onderhouds- of vervangingsprojecten en heeft daarmee een breed werkterrein. De afdeling bestaat uit:
Het werkterrein van de afdeling raakt hiermee direct de beleving van veel burgers, instellingen en bedrijven in Gouda en heeft korte lijnen met het bestuur. De afdeling staat er goed voor: ze staan voor resultaat en samenwerking in goede sfeer. Als het echt lastig is, dan zoeken en vinden de medewerkers een passende oplossing. Momenteel loopt een traject waarbij dagelijks beheer taken weer (in regie) worden teruggenomen. Hiervoor wordt het team dagelijks beheer uitgebreid om sturing te kunnen geven aan marktgerichte contracten en om het kennispeil op niveau te brengen. De uitdaging ligt de komende periode in het borgen van deze nieuwe werkzaamheden en processen en het bouwen aan samenwerking en teamgevoel. Product verlichting Binnen het bureau dagelijks beheer bestaat het team verlichting uit drie functies: een productbeheerder, directievoerder en toezichthouder. Dit team is gezamenlijk verantwoordelijk voor het dagelijks functioneren de openbare verlichting. Daarnaast is er een databeheerder en een beleidsmedewerker actief op dit taakveld. Profiel Toezichthouder/adviseur Wat ga je doen
Wat neem je mee Klantgericht: luisteren en doorvragen, afspraak is afspraak, onderhouden klantrelaties Samenwerken gezamenlijke doelen nastreven, gevraagd en ongevraagd advies geven Resultaatgericht prioriteiten stellen, toetst tussentijds activiteiten op hun bijdrage aan het resultaat en stuurt bij waar nodig. Communiceren open vragen stellen, door vragen, helder en tactvol, houdt rekening met behoeften en belangen van de ander, blijft in gesprek ook in lastige situaties, politiek bestuurlijke sensitiviteit Probleemoplossend signaleert knelpunten en lost deze op, dringt door tot kern van het probleem, achterhaald onderliggende oorzaken, formuleert verschillende oplossingen Nauwkeurigheid werkt volgens geldende procedures, regels en afspraken, werkt zorgvuldig Zelfstandigheid vertrouwd op zichzelf bij het maken van keuzen, vraagt feedback waar nodig Plannen en organiseren plant eigen werkzaamheden en stemt deze af met anderen, toetst voortgang Innovatief vermogen verbindt verschillende soorten informatie tot ideeën, staat open voor anderen, heeft creatieve ideeën voor oplossingen. Kostenbewust overziet de kosten en eventuele besparingen Indicatief werk en denkniveau
|
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox