Provincie Noord-Brabant

Technische it-projectleider

Provincie Noord-Brabant

De opdracht­omschrijving

Het leven is goed in het Brabantse land. Bij de provincie Noord-Brabant zetten we ons dagelijks in om te zorgen dat dit ook geldt voor de toekomst. Samen werken we aan een mooier, toekomstbestendig en een duurzaam Brabant. Ga jij voor resultaat, ben je ondernemend, heb je affiniteit met maatschappelijke vraagstukken en bovenal: werk je graag vol trots mee aan een nog beter Brabant? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Uitdaging
De provinciale organisatie is volop in beweging en maakt grote stappen op het gebied van digitalisering. We faciliteren maatschappelijke ontwikkelingen en zijn tevens bezig met de outsourcing van ICT-diensten, de overgang naar de Cloud en optimalisatie van onze processen en applicaties. Zo geven we invulling aan de Brabantse opgaven en aan onze data gedreven ambitie. Om dit te realiseren zoeken we een ervaren en gedreven IT-Projectleider. Heb jij brede technische IT-kennis, ervaring in diverse omgevingen, en een flinke dosis enthousiasme? Dan maken we graag kennis met jou!
Wat ga je doen?
Als technische IT-Projectleider ben je verantwoordelijk voor het behalen van optimale resultaten voor de organisatie. Met jouw leiderschap weet je projectteams en stakeholders te inspireren en te motiveren. Je bent sterk in communicatie en begrijpt het belang van menselijk gedrag bij veranderingen. Jij begeleidt en implementeert de veranderingen, zorgt voor borging van de resultaten in de bestaande processen en creëert draagvlak. Daarnaast bewaak je de voortgang en de financiën, stuur je bij waar nodig, en houd je het overzicht over risico’s. Je stemt continu af met de opdrachtgever en adviseert hem/haar bij besluitvorming.
Je communiceert makkelijk en legt actief verbinding met alle stakeholders. Communicatie op bestuurlijk in- en extern niveau gaat jou op natuurlijke wijze af. Je bent pragmatisch en doelgericht
Als IT-Projectleider heb je een leidende rol, binnen het Programma DVL ICT, in één of meerdere technische projecten. Denk bijvoorbeeld aan projecten zoals de realisatie van  technische koppelingen met ons service managementsysteem of op gebied van SaaS applicaties, verbeteringen in onze MS Azure omgeving, en diverse aanbestedingen oa. mbt internetconnectiviteit, of upgrades en optimalisaties van diverse (kern)systemen.
Jouw werk maakt het verschil: je zorgt ervoor dat de provincie efficiënter, flexibeler en veiliger kan werken.
 

Kandidaatomschrijving

Jij bent:
-  Een inspirerende en krachtige projectleider die zorgt voor nauwe samenwerking met alle betrokkenen en streeft naar     een gezamenlijk eindresultaat.
-  Resultaatgericht, methodisch onderlegd en doortastend, met een toegankelijke stijl.
-  Een sterke gesprekspartner voor diverse specialisten en betrokkenen binnen de organisatie.
Je beschikt over:
-  HBO/WO opleidingsniveau, bij voorkeur met een achtergrond in techniek en/of informatietechnologie.
  • Aantoonbaar meerjarige ervaring als ICT projectleider/projectmanager, binnen een provinciale ICT (regie) organisatie;
  • Aantoonbare ervaring met aanbestedingstrajecten binnen de overheid met het begeleiden of coördineren van aanbestedingen en het opstellen van aanbestedingsdocumenten zoals PvE, Nota van Inlichtingen en gunningscriteria;
  • Kennis van of ervaring met diverse technische onderwerpen zoals oa. infrastructuur, Cloudmigraties, VDI/Citrix, MS Azure en Informatiebeveiliging binnen de overheid (BIO);
  • Kennis en ervaring met Service management tool Facilitor en/of ServiceNow. SAP en CORSA is een pré.
- Gecertificeerd op het gebied van project management (IPMA/PRINCE2) én op gebied van ITIL Service Management      (aanvullend op ITIL foundation)
  • Ervaring met ambtelijke besluitvormingsprocessen
  • Snel maar met aandacht, complexe inhoud eigen kunnen maken en daarin makkelijk hoofd- en bijzaken van elkaar kunnen onderscheiden;
  • Passie voor IT en digitalisering.



Interviewplanning

We streven ernaar de gesprekken te houden in de week van 8 december 2025.

Toelichting op rooster

De provincie werkt met flexibele werktijden en wisselt thuis en op kantoorwerken met elkaar af. Afhankelijk van de afspraken in het team kan er een een vaste kantoordag gelden.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Werkervaring Kandidaat is gecertificeerd in ITIL Service Management (= aanvullend op ITIL foundation) en heeft aantoonbare ervaring in werken met service management tooling Facilitor, kennis en ervaring van ServiceNow is een pré. Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als projectleider binnen de (semi) publieke sector, waarvan minimaal 2 jaar binnen de ICT (regie)organisatie van een Provincie. Dit blijkt uit het CV.
  • Opleiding Kandidaat beschikt over minimaal een relevante afgeronde HBO opleiding en behaalde certificeringen op project- en procesmanagement gebied Dit blijkt uit hetCV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over relevante werkervaring met aanbestedingstrajecten/ projecten binnnen het IT domein van de overheid (1), met projecten op gebied van uitfasering en optimalisatie applicaties in MS Azure omgevingen (2) en met implementatie van SaaS applicaties (3). Dit blijkt uit het CV.

De Wensen

  • Werkervaring Kandidaat is gecertificeerd in ITIL Service Management (= aanvullend op ITIL foundation) en heeft aantoonbare ervaring in werken met service management tooling Facilitor, kennis en ervaring van ServiceNow is een pré. Dit blijkt uit het CV.
  • Opleiding Kandidaat beschikt over minimaal een relevante afgeronde HBO opleiding en behaalde certificeringen op project- en procesmanagement gebied Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over relevante werkervaring met aanbestedingstrajecten/ projecten binnnen het IT domein van de overheid (1), met projecten op gebied van uitfasering en optimalisatie applicaties in MS Azure omgevingen (2) en met implementatie van SaaS applicaties (3). Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als projectleider binnen de (semi) publieke sector, waarvan minimaal 2 jaar binnen de ICT (regie)organisatie van een Provincie. Dit blijkt uit het CV.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
04 december 2025 om 05:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox