Provincie Utrecht

Technisch beheerder telematica trambedrijf

Provincie Utrecht

De opdracht­omschrijving

 Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Het domein Mobiliteit (MOB) werkt aan een mobiliteitsnetwerk dat mensen en goederen snel op hun bestemming brengt, en met smart mobility bijdraagt aan duurzame welvaart, veiligheid en welzijn. Een goede bereikbaarheid per fiets, openbaar vervoer en auto in een gezonde omgeving maakt Utrecht tot een aantrekkelijkere vestigingsplaats, versterkt de economie en bevordert een duurzame leefomgeving.

De provincie vervult op deze opgave zowel een uitvoerende, regulerende, stimulerende als coördinerende rol. Wij zijn zowel wegbeheerder als regionaal regisseur, en passen onze bijdrage aan op de situatie. Wij richten ons op het verbinden en versterken van netwerken en spelen in op vraag en aanbod.
Het team Trambedrijf Beheer en Onderhoud (TBO) is onderdeel van het domein Mobiliteit waarin ca. 35 professionals werken. TBO voert daarmee regie op het beheer en onderhoud van alle tram OV assets zoals de tramvoertuigen, infra zijnde sporen, bovenleiding en beveiliging, haltes & remise gebouwen, busstallingen tot camera systemen en digitale reizigers informatie systeem-borden (DRIS). Deze dynamische omgeving wordt geleid door de teamleider TBO en is onderverdeeld in een 3-tal werkvelden: Ontwikkeling, Operationeel assetmanagement, Telematica & Informatie. Elk werkveld wordt functioneel en operationeel aangestuurd door een coördinator. Deze coördinatoren worden aangestuurd door de teamleider TBO.
Het telematica netwerk van het Trambedrijf bestaat uit een glasvezelnetwerk met netwerkswitches die centraal beheerd worden. Dit netwerk wordt gebruikt voor alle noodzakelijke communicatie voor de dagelijkse operatie van het tramvervoer. Over dit netwerk worden bijvoorbeeld de seinen en wissels van de tram aangestuurd. Ook worden de camerabeelden en OV-chip punten op de haltes gekoppeld.
Je komt te werken in het cluster Telematica en Informatie.  Daar werk je met 6 collega’s samen, onder inhoudelijke aansturing van een coördinator en hiërarchische aansturing van de teamleider Trambedrijf Beheer & Onderhoud (TBO).

Functieomschrijving
Als  Technisch Beheerder Telematica zorg jij ervoor, met de betrokken leveranciers, dat het netwerk beschikbaar is en presteert volgens het afgesproken serviceniveau.
Het gaat hierbij onder andere om het monitoren van de prestaties en het optimaliseren van het netwerk. Door het uitvoeren van (preventief) onderhoud zorg je er, samen met de onderhoudspartij, voor dat het netwerk ook optimaal blijft presteren.

Werkzaamheden:
-           Oplossen dagelijkse storingen (binnen en buiten remise)
-           Eerstelijns technische ondersteuning verkeersleiding
-           Onderhoud / configuratie van het monitoringssysteem (Zabbix)
-           Configuratie datanetwerk (IPAM, syslog en AD)
-           Configuratie telematica halte Zuilenstein (AHOB)
-           Configuratie telematica beveiliging terrein remiseterrein
-           Verzorgen labeling kabels en patchplannen
-           Meedraaien in sleutelbeheerproces
-           Bijdragen aan totstandkoming / uitrol nieuw tram board computer systeem
-           Bijdragen aan telematica nieuwe busremise (toegang, beveiliging, netwerk)
-           Bijdragen aan procesverbeteringen (storingspreventie)
-           Bijdragen aan verschillende projecten, waaronder de verlegging van het tramtracé in Nieuwegein Centrum en de doorkoppeling van de tramlijnen ter plaatste van Utrecht Centraal Station.
-           Bijdragen Toegang & Toezicht (Ontwerpvoorschrift en nieuw onderhoudscontract = aanbesteding)

|

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis 6 De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring in Telematica, zowel ICT beheer (configuratie) als de ambulante inrichtings-/herstelwerkzaamheden. Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (specifiek) hoe en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke, specifieke en inhoudelijke onderbouwing van de eis. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifeerbaar is voor de provincie wordt de aanbieding terzijde gelegd.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Eis 5 De aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare werkervaring met IT Servicemanagement (ITSM) en data analyse tools. Deze ervaring blijkt uit de specifiek omschreven werkervaring en/of projecten waarbij kandidaat betrokken was. Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (specifiek) hoe en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke, specifieke en inhoudelijke onderbouwing van de eis. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifeerbaar is voor de provincie wordt de aanbieding terzijde gelegd.
  • Eis 4 De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde technische opleiding op Hbo-bachelor niveau en/ of Wo-bachelor, -master niveau. Toelichting: Deze afgeronde en erkende opleiding moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding waar deze is gevolgd, of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen van bovenstaande wordt de aanbieding terzijde gelegd.

De Wensen

  • Fase 2. Mondelinge ronde: beoordeling prijs en kwaliteit Prijs maximaal 300 punten en Kwaliteit maximaal 700 punten Indien in het interview de kandidaat 300 punten of minder behaald, behoudt de provincie Utrecht zich het recht om niet te gunnen. A. Persoonlijke eigenschappen 300/200/100/0 Persoonlijke eigenschap 1 Resultaatgericht, pro-actief en samenwerkingsgericht (prioriteiten kunnen stellen, het bezitten van een hands-on mentaliteit is hierbij belangrijk) Persoonlijke eigenschap 2 Goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden Persoonlijke eigenschap 3 Koersvast, doch ook escalatie-sensitief (weten wanneer iets vastloopt en dan escaleren naar teamleider/inhoudelijk coördinator) Persoonlijke eigenschap 4 bereid om BVT (bewijs van toegang van de trambaan) te halen B. Vaardigheden 200/100/50/0 Vaardigheden 1 Kunnen sturen in processen Vaardigheden 2 Kunnen opstellen van ROOT cause analysis bij complexe storingen Vaardigheden 3 In staat om de eerder opgedane technische telematica kennis toe te passen in een openbaar vervoer context C. Kennis 200/100/50/0 Kennis 1 Kennis van het inrichten van beheer & onderhoud om te komen tot voorspellend onderhoud Kennis 2 Kennis en ervaring met glasvezeltechniek (aanleg + b&o) Kennis 3 Kennis en ervaring met (configuratie van) switches/poorten/ip-adressen kennis 4 Kennis en ervaring met CMDB/ITSM -programma's (b.v.k. ITOP) Kennis5 Kennis van Zabbix en Sys-xn is een pre
  • Shortlistcriterium 3 De aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare werkervaring in projecten gericht op telematica. Toelichting: (bij shortlistcriteria) Benoem in het cv het nummer van dit shortlistcriterium bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (specifiek) hoe en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke en specifieke onderbouwing van het shortlistcriterium. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifeerbaar is voor de provincie worden 0 punten toegekend.
  • Shortlistcriterium 2 De aangeboden kandidaat beschikt beschikt over aantoonbare werkervaring binnen het openbaar vervoer bij een gemeente of provincie. Toelichting: (bij shortlistcriteria) Benoem in het cv het nummer van dit shortlistcriterium bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (specifiek) hoe en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke en specifieke inhoudelijke onderbouwing van het shortlistcriterium. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifeerbaar is voor de provincie worden 0 punten toegekend.
  • Shortlistcriterium 1 De aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare werkervaring met telematica in een spoorwegomgeving. Toelichting: (bij shortlistcriteria) Benoem in het cv het nummer van dit shortlistcriterium bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (specifiek) hoe en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke, specifieke en inhoudelijke onderbouwing van het shortlistcriterium. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifeerbaar is voor de provincie worden 0 punten toegekend.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox