Stedin Groep
geen max tarief
Zuid-Holland
40 uur per week
15 april 2024
14 april 2025
Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.
Door de energietransitie komt er meer werk op ons af. Er rijden steeds meer elektrische auto’s. Huizen en wijken gaan van het gas af en we leveren massaal zelf opgewekte zonne- en wind- energie terug aan het elektriciteitsnet. Hierdoor neemt de drukte op het elektriciteit netwerk van Stedin toe. Om een goed (in)zicht te hebben en te houden in ons elektrisch distributienetwerk moeten we een data gedreven netwerk met Smart Devices uitrollen, inrichten en beheren. Deze Smart Devices helpen Stedin om continue inzicht te hebben in de steeds veranderende situatie in ons elektrisch distributienetwerk en geeft de mogelijkheid om in te grijpen. De Servicedesk is hierbij de spin in het web voor de uitrol en het beheer van deze Smart Devices.
Ben jij een servicedesk medewerker die structuur kan aanbrengen in het beheer, op de scheidslijn van business en IT en die zowel IT Technisch als administratief goed onderlegd is?
Vind je het leuk om die ondersteunende schakel te zijn binnen het beheren van meer dan 30.000 Smart Devices in Nederland? Er is meer dan genoeg te doen en je komt te werken in een jong en energiek team dat in ontwikkeling is. Een functie met mooie uitdagingen en veel kansen om je te bewijzen in een unieke markt.
Wat daarvoor nodig is en jij gaat doen? Dat hebben we voor je op een rij gezet;
Jij bent verantwoordelijk voor de uitrolondersteuning en het dagelijkse beheer van de Smart Devices. Je monitort de geïnstalleerde Smart Devices, (de)activeert onze Smart Device routers, ondersteunt telefonisch onze monteurs in het veld, en rolt nieuwe configuraties uit. Daarnaast reageer je op incidenten en komt met passende oplossingen. Aanvullend voer je ingangscontroles uit op nieuwe binnengekomen Smart Device leveringen. Je werkt nauw samen in 1 team met de ketenregisseur, testmanager, Smart Device specialisten, applicatiebeheerders en consultants.
Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel en oog voor administratief detail (denk aan het bijhouden van de CMDB, onze Configuratie Management DataBase). In deze rol speelt beheer data-kwaliteit een uitermate grote rol. Je wordt er blij van als jouw administratie op orde is en ziet het als een uitdaging om bij te dragen aan de keten, collega’s te ondersteunen in het veld en de servicedesk ondersteuning verder te professionaliseren.
Hoe ziet jou dag als servicedesk medewerker Smart Devices, eruit:
Je begint je dag op kantoor of thuis en start je beheer en monitoring applicaties op. Het is nu met de uitrol van één van de nieuwe Smart Devices (De DA3.0 C-box) aanpakken, want eind van dit jaar willen wij een flink aantal van deze devices geïnstalleerd hebben. Dus elke dag de monitoring op alle geplaatste Smart Devices controleren, is er iets verstoort in de afgelopen nacht? Indien nodig een incident ticket aanmaken, zodat jij niet vergeet dat er nog iets met een smart device verstoring gedaan moet worden.
Je eerste telefoontje “uit het veld” komt binnen. Een monteur vraagt je om een nieuwe Smart Device box te activeren, want deze wordt vandaag geplaatst. Voordat je het weet heb je diverse verzoeken gekregen en krijg je ook allerlei technische vragen. Als je niet direct antwoord hebt op de vraag, zet je deze vraag door naar 1 van je collega’s of je gaat het bespreken met je collega, zodat jij er zelf ook wijzer van wordt en de volgende keer zelf de vraag kan beantwoorden. De antwoorden sla je op in de kennis databank. Jij bent voor de inhoud van de kennis databank verantwoordelijk.
Voordat je het in de gaten hebt is de ochtend voorbij en heb je een lunch met je collega’s in het bedrijfsrestaurant of thuis. ’s Middags snel de Smart Device routers activeren, controleren of de nieuwe Smart Devices het doen in de monitoring en de configuraties controleren en bijwerken in de CMDB. Puntsgewijs ziet je dag/week er als volgt uit:
Jouw sterke punten. Worden wij blij van.
Ben jij goed in samenwerken, vind jij werken in teamverband leuk, ben jij zelfstandig, netjes, secuur, administratief sterk en toont eigen initiatief. Kun jij goed overzicht houden op alle lopende zaken. Zelfredzaam analytisch en probleemoplossend. Begrijp jij IoT techniek functioneel/wil jij dit leren en vind jij administratieve procesmatige vastlegging erg belangrijk? Heb jij ervaring met werkzaamheden binnen een servicedesk? Met jouw oplossingsgerichte instelling en gedrevenheid ben jij ons aanspreekpunt. Dan ben jij onze gewenste servicedesk medewerker.
Een goed team. Daar hoor je bij.
Vanaf dag 1 maak je onderdeel uit van het Smart Device Team binnen de afdeling Instandhouding onder Asset Management van Stedin. Deze afdeling is verantwoordelijk voor het doelmatig beheren van ons elektriciteitsnet. Hieronder vallen ook de secundaire assets. De DA 3.0 is een van deze secundaire assets.
We werken volgens ons Stedin@Work concept. Je werkt ongeveer de helft van de tijd op het kantoor in Delft en incidenteel in Rotterdam op de Blaak. De andere helft van de tijd werk je thuis. Wel zo flexibel. Natuurlijk zorgen wij voor de juiste voorzieningen voor je thuiswerkplek.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox