gemeente Wijdemeren

Teammanager Klant Contact Centrum (KCC) en Burgerzaken

gemeente Wijdemeren

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Aan de rand van het Gooi, tussen Amsterdam en Utrecht, ligt de gemeente Wijdemeren. Een gemeente met een professionele organisatie waar circa 200 mensen werken voor ruim 25.000. inwoners. Kenmerkend voor de gemeente is de ruimte, natuur, water en cultuur.

Binnen de organisatie staan we aan het begin van de inbedding van onze nieuwe organisatiestructuur wat gevolgd wordt door een organisatieontwikkelingstraject. De organisatie is voorlopig ingedeeld in drie afdelingen, te weten Inwoners, Omgeving en Bedrijfsvoering. In de afdeling inwoners zijn diverse teams gepositioneerd, waaronder de teams KCC en Burgerzaken.

Het team KCC/ Burgerzaken
Het team bestaat uit 14 teamleden en is het eerste aanspreekpunt voor vragen van zowel onze inwoners, ondernemers, instellingen en bezoekers als de medewerkers van gemeente Wijdemeren. Het team levert producten en diensten vanuit Burgerzaken en ontvangt alle telefonische klantvragen.

De rol van de teammanager
Als teammanager ben je een echte verbinder met daadkracht. Jij coacht en motiveert jouw team zodat zij zich volledig kunnen richten op optimale dienstverlening. Je bent het eerste aanspreekpunt voor medewerkers en leden van het management. Je verdeelt het werk en zorgt ervoor dat de werkroosters gemaakt worden, zodat bezetting tijdens openingstijden gegarandeerd is. Wanneer nodig spring je zelf bij. In de rol van coach voer je regelmatig het gesprek met je medewerkers over welke bijdrage zij gaan leveren en welke resultaten zij bijdragen aan de organisatie doelstellingen, maar ook over hun eigen ambities en persoonlijke ontwikkeling. Jij bent eindverantwoordelijk voor het werk dat jouw team levert. Je stuurt daarbij niet alleen je team aan, maar bent ook inhoudelijk sparringpartner voor je medewerkers en de bestuurders. Je volgt hierbij ontwikkelingen binnen burgerzaken en KCC en weet deze te implementeren in het team. Je werkt hierbij samen met de enige beleidsmedewerker op deze onderwerpen.


Kortom, je bent een stevige teammanager die ontwikkelgericht denkt in termen van dienstverlening en organisatie. Je bent mensgericht en in staat om duidelijk sturing te geven bij voorliggende dilemma’s en personele vraagstukken en wanneer nodig steek je je handen uit de mouwen en pak je bijvoorbeeld ook de telefoon op.

Competenties

  • Je bent ervaren, analytisch, creatief en proactief;
  • Bij alles wat je doet heb je een scherp oog voor de organisatie als geheel;
  • Je communiceert makkelijk en helder, zowel mondeling als op papier;
  • Je hebt een flexibele opstelling waarbij je denkt in oplossingen en kansen;
  • Samenwerken vind je belangrijk, je kunt schakelen tussen verschillende niveaus en beschikt over bestuurlijke sensitiviteit.

Je past daarnaast onze kernwaarden zelf toe en je bent in woord en gebaar in staat om anderen hierop aan te spreken:

  • Je toont eigenaarschap: geeft en neemt verantwoordelijkheid, komt afspraken na.
  • Je bent eigentijds en vernieuwend: is lerend, omarmt veranderingen en gaat vooruit, denkt in mogelijkheden.
  • Je werkt inclusief: werkt samen, praat met en niet over medewerkers.
  • Je bent professioneel: voorbereiding is 90% van het succes, rondt af wat is begonnen.
  • Je bent benaderbaar: waardeert en spreekt aan, luistert en verwelkomt meningen.



Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Beschikbaar voor minimaal 28 uur per week;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Teammanager;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van Burgerzaken.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring bij of voor een gemeente
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met het door ontwikkelen van een organisatie (benoem dit duidelijk in het cv.)
  • Aantoonbare werkervaring met het coachen en begeleiden van medewerkers
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 januari 2023
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van dienstverlenging aan klanten/inwoners.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox