Gemeente Oldenzaal

Teamleider werk en inkomen

Gemeente Oldenzaal

De opdracht­omschrijving

Oldenzaal (circa 32.000 inwoners) is de Glimlach van Twente. Een compacte stad waar je naar hartenlust kunt werken, wonen en leven. Als werkgever stimuleert de ‘meest Bourgondische stad boven de rivieren' eigen initiatief en ambitie. Pas jij bij Oldenzaal?

Wij zoeken een:

Teamleider Werk en Inkomen, Sociaal Domein (28 - 36 uur)

Wie ben jij?
Wij zoeken een nieuwe collega met daadkracht en oprechte aandacht voor collega’s. De ideale kandidaat bouwt door aan een bestendig team(gevoel) en is daarnaast in persoon, een verfrissende sparringpartner in het management en voor het bestuur. Je weet vanuit eigen drive en ambitie anderen mee te krijgen en aan te zetten tot actie. Je benadert vraagstukken multidisciplinair en stimuleert daarbij samenwerking, zowel binnen het team als daarbuiten. We onderschrijven horizontale sturing en zoeken een teamleider die dit faciliteert en een voorbeeldrol heeft en bijdraagt aan het ontwikkelen van een visie voor de langere termijn.

Wat ga je doen?
Jij gaat ca. 35 collega’s laten excelleren en bent daarbij hiërarchisch verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van het team Werk en Inkomen. Als teamleider ben jij de integraal manager en verantwoordelijk. Dat betekent dat je bijvoorbeeld de verantwoordelijkheid draagt voor de HR taken en de Financiën. Je stuurt op budgetten en resultaten. Je draagt als lid van het domein MT - samen met de domeinmanager, 2 medeteamleiders en een strategisch projectleider - bij aan de koers en de doorontwikkeling van het domein Maatschappij. Ook extern vertegenwoordig je de gemeente in diverse (regionale) samenwerkingsverbanden.

Het team Werk en Inkomen
Het team Werk en Inkomen is een team dat bestaat uit betrokken, energieke en loyale collega’s. Het team is opgedeeld in de subteams Werk, Inkomen, RMC Leerplicht en WSW. Het team Werk & Inkomen van het domein Maatschappij van de gemeente Oldenzaal is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Participatiewet, de Inburgeringswet en de Wet sociale werkvoorziening (Wsw). Het team staat elke dag klaar om de inwoner van Oldenzaal verder te helpen.

Wat vragen wij?
Wij vragen een bewezen HBO+ niveau. Ervaring met het sociaal domein en het liefst Werk en Inkomen (niet per se als leidinggevende) in een bestuurlijke omgeving als een gemeentelijke overheid is een pre.

Wij zoeken een leidinggevende met een heldere visie op het sociaal domein van de toekomst. Je bent in staat om verbindingen te leggen met aangrenzende vakgebieden en ketenpartners. De functie is bij uitstek geschikt voor een stevige en proactieve kandidaat die een stap vooruit denkt en uiterst alert is op het proces. Daarbij ben je zowel resultaat- als relatiegericht. Je bent dan ook iemand die gebruik maakt van de deskundigheid van zijn medewerkers en breed geïnteresseerd is. Heb je nog geen leidinggevende ervaring, maar wel ambitie? Je krijgt de ruimte om je te ontwikkelen tot de leidinggevende van de toekomst!

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.
  • Een opleiding op het gebied van organisatie en beleid aangevuld met een opleiding of specialisatie m.b.t. verandermanagement
  • Minimaal 10 jaar ervaring als (interim) manager
  • Ruime ervaring met verandermanagement binnen gemeenten en ervaring met coachen en leidinggeven.

De Wensen

  • Minimaal 10 jaar ervaring als (interim) manager
  • Ervaring met veranderopdrachten om inhoud en relaties binnen het team te borgen.
  • Ervaring met (blijkt uit cv): * Opzetten veranderprogramma's * Ontwikkelen en implementeren van interventies * Ontwikkelen en implementeren van monitoringssystemen * Ontwikkelen van resultaatverantwoordelijke en vakvolwassen teams * Analyseren van belangrijkste knelpunten binnen een team, processen en cultuur.
  • Relevante ervaring binnen het sociaal domein, bij voorkeur op het gebied van werk en inkomen is een pre
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. Change management: begrip van het veranderingsproces en de urgentie van verandering. Communicatie: effectief kunnen communiceren met medewerkers op alle niveaus. Leiderschap: uitstekende leiderschapsvaardigheden om medewerkers te motiveren en de visie van de organisatie te communiceren. Analytisch denken: complexe problemen kunnen analyseren en oplossen door middel van data-analyse. Samenwerking: effectief kunnen samenwerken met anderen op verschillende niveaus. Flexibiliteit en aanpassingsvermogen: snel kunnen schakelen en reageren op veranderingen in de zakelijke omgeving.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox