Gemeente Alphen aan den Rijn
geen max tarief
Zuid-Holland
32 uur per week
10 juni 2022
10 oktober 2022
Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.
Opdracht
Het gemeentelijk Serviceplein heeft de ambitie een bijdrage te leveren aan een inclusieve samenleving binnen Alphen aan den Rijn. Een samenleving waarin inwoners zelfredzaam zijn en participeren naar vermogen. Inwoners die zich verantwoordelijk voelen voor zichzelf en hun sociale netwerk. Deze ambitie hebben we afgelopen jaren op doorgebouwd door nieuwe ontwikkelingen die bijdragen om de inwoner centraal te stellen, oog en oor te hebben voor de gehele, integrale situatie van een inwoner en om te streven naar (financiële) zelfredzaamheid. De aanpak met de Omgekeerd toets en de stressvrije dienstverlening zijn hier het resultaat van.
Een van de teams van Serviceplein verzorgt onder meer (op basis van de Participatiewet) het betalen van uitkeringen aan inwoners. Als interim teamleider stuur jij een team van meerdere disciplines aan, van in totaal zo’n 18 medewerkers. Werkzaamheden in het team zijn het uitvoeren van de minimaregelingen, het voeren van de uitkeringsadministratie, het debiteurenbeheer en de administratieve ondersteuning van de gehele Participatiewet. Daarnaast geven we in het kader van de Bbz advies en financiële ondersteuning aan zelfstandig ondernemers. De disciplines minima, debiteurenbeheer en Bbz zijn nog vol in opbouw wat betreft dienstverlening en organisatie van het werk.
Als teamleider stuur je de medewerkers in je team aan. Je hebt snel zicht op werkprocessen en hebt ervaring met de genoemde aandachtsgebieden. Je maakt snel en makkelijk contact en bent slagvaardig in het oppakken van een klus als deze en het doorhakken van knopen, ook als de inhoud nog niet 100% bekend is. Je hebt oog en oor voor je teams en neemt mensen mee in verandering en innovatie. Je coacht op wendbaarheid en inzetbaarheid. Daarnaast zet je situationeel leiderschap in (sturen, delegeren, uitleggen, sparren) om te komen tot het beste resultaat. De inhoud laat je zoveel mogelijk bij de professional, al steunen medewerkers graag op inhoudelijke expertise van senioren en teamleider.
Extra dynamiek voor jou als teamleider zit in het leiden van een aantal projecten, zoals die voor de afronding van steunmaatregelen voor ZZP-ers, de energietoeslag, het leefgeld voor vluchtelingen uit Oekraïne en de aanbesteding invordering en uitvoering aanbesteding AV-Gemeente.
De huidige teamleider is wegens ziekte niet of een beperkt aantal uren aanwezig. Waar mogelijk draagt ze bij aan het werk op een afgebakend deel van het werk. Daarnaast is ze beschikbaar om te sparren. Als interim weet je daar goed op aan te sluiten. Je werkt makkelijk samen met de collega teamleiders en de rest van de organisatie om resultaten te halen.
Competenties
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox