Gemeente Amsterdam

Teamleider

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Jij bent als manager bedrijfsvoering een belangrijke strategische partner voor het afdelingshoofd en managementteam Gezond Leven. Jij bent de rechterhand en businesspartner op de organisatie en ondersteuning van bedrijfsvoering. Je kijkt integraal vanuit de business van de afdeling naar bedrijfsvoeringsvraagstukken. Jouw proactiviteit en senioriteit in advisering is hierin van betekenis.

Er ligt een forse taak betreft doorontwikkeling van de bedrijfsvoering op verschillende vlakken, we zijn o.a. druk bezig met in control komen op financiën en Informatievoorziening. Daarnaast zijn we topdesk aan het implementeren.

Als manager ben jij verantwoordelijk dat benodigde ontwikkelingen doorgang vinden. Je vertaalt hiertoe ambities vanuit het afdelings-MT naar je team en vanuit je team naar het afdelings-MT. We werken als collegiaal MT nauw samen, de belangen van bedrijfsvoering worden door collega's onderschreven en de afdelingsbelangen vormen mede onze prioriteiten.

Naast de afdeling zijn we ook onderdeel van de GGD- en Gemeente-organisatie, je vertaalt organisatieontwikkelingen naar de afdeling en behartigt afdelings- en GGD-belang in strategische en tactische overleggen.

Om de juiste stappen te zetten onderhoud je nauw contact met domeineigenaren, collega managers bedrijfsvoering, MT-leden van de afdeling en stakeholders binnen GGD en Gemeente. Je laveert tussen afdelingsbelangen en algemene belangen en probeert deze te verenigen in haalbare doelstellingen.

Naast inhoudelijke verantwoordelijkheid draag je ook hiërarchische verantwoordelijkheid voor een team van 15 medewerkers. Het team bestaat uit financials, adviseurs bedrijfsvoering, functioneel beheerders, een datamanager en managementondersteuners. Je stuurt hen aan, voert voortgangsgesprekken en coördineert het verzuim. Je organiseert het team effectief, weet de juiste prioriteiten te stellen en zorgt voor verbinding.

Deze functie betreft tijdelijke waarneming i.v.m. gedeeltelijke ziekmelding huidige manager. Jij bent als interimmer in ieder geval verantwoordelijk voor strategische advisering aan het afdelingshoofd en MT, het leidinggeven aan het team, de dagelijkse gang van zaken en je draagt verantwoordelijkheid voor een aantal van de hierboven genoemde ontwikkelingen. Je inhoudelijke portefeuille bepalen we in goed overleg met de zittende manager en kan mede bepaald worden o.b.v. jouw expertise.

Werkzaamheden

  • In afstemming met overige MT-leden prioriteren en laten uitvoeren van de reguliere werkzaamheden van het team
  • Verantwoordelijk voor het in controle komen en noodzakelijke doorontwikkeling van de bedrijfsvoering, te beginnen met financiën en Informatievoorziening
  • Coachend leidinggevende incl P verantwoordelijkheid voor het team bedrijfsvoering (15 personen)
  • Vertegenwoordigen bedrijfsvoering afdeling Gezond Leven binnen GGD- en gemeentelijke organisatie
  • Gevraagd en ongevraagd adviseur van het afdelingshoofd/ MT op gebied van bedrijfsvoering


Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen
collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.

De opdrachtgever(s)

De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

Als afdeling Gezond Leven zetten we samen in op preventie, het bevorderen en het beschermen de gezondheid van alle Amsterdammers en Amstellanders, waarbij we gezondheid opvatten in de breedste zin van het woord. Gezond Leven is dé kennis-, advies- en innovatieafdeling voor duurzame preventie en het creëren van gelijke kansen op gezondheid voor alle Amsterdammers en Amstellanders.

We hebben extra aandacht voor de meest kwetsbare groepen, waar de mogelijkheden voor het behalen van gezondheidswinst het grootst zijn. We werken vanuit positieve gezondheid, doen waar nodig onderzoek en sluiten aan bij de leefwereld van de Amsterdammers en Amstellanders in al hun diversiteit. Met en voor de inwoners werken we aan een gezonde sociale, fysieke en zorgomgeving.

Dit doen we middels een programmatische aanpak, met programma's zoals Gezonde en Kansrijke Start, Gezonde School, Mentale Gezondheid en Vitaal Ouder Worden maken we dagelijks impact. Op de afdeling werken op dit moment zo'n 210 medewerkers.


 

De Eisen

  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam. Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Zzp'er of zzp'er via intermediair De gemeente houdt zich als goed opdrachtgever aan alle wettelijke voorschriften zoals de wet DBA. De opdrachtgever zet deze functie uit als detachering. De aangeboden kandidaat is in dienst van de opdrachtnemer en betreft geen zzp'er of een zzp'er die via een intermediair wordt aangeboden.   Is de door u aangeboden kandidaat in dienst van u en betreft het geen zzp'er? Ja: U bevestigt hierbij dat u geen zzp'er of zzp'er via intermediair aanbiedt Nee: KO
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - ​Werkervaring De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring met meerdere bedrijfsvoerings-facettten. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv.
  • Eis - ​Werkervaring De aangeboden kandidaat beschikt over zowel een strategisch vermogen als een hands-on mentaliteit. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv.
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - ​Werkervaring De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar ervaring in een politiek bestuurlijke omgeving. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv.
  • Eis - ​Werkervaring De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar ervaring met strategische advisering op bedrijfsvoeringsvraagstukken. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv.
  • Eis - Werk- en denkniveau De aangeboden kandidaat beschikt over een WO Werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv en kan beoordeeld worden door de opdrachtgever tijdens het interview, indien uitgenodigd.
  • Eis - ​Werkervaring De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar ervaring met veranderprocessen, processturing en projectmanagement. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

De Wensen

  • Toetsing van de competentie: Verantwoordelijkheid: Gevorderd
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ruime ervaring in een 150000+ gemeentelijke organisatie. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ruime ervaring in (publieke) gezondheidszorg. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Visie: Gevorderd
  • Toetsing van de competentie: Coachen: Expert
  • Toelichting Minimum en Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt minimaal €110,- en maximaal €130,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten en alle overige bijkomende kosten. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out).   De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox