Gemeente Nijmegen

Taxateurs woz

Gemeente Nijmegen

De opdracht­omschrijving

Binnen de afdeling Financiën is het team van bureau Belastingen verantwoordelijk voor het heffen en innen van alle gemeentelijke belastingen van Nijmegen. We waarderen jaarlijks alle onroerende zaken (grond, woningen en bedrijfspanden) van de gemeente volgens de Wet WOZ. We zijn verantwoordelijk voor de volledigheid en juistheid van onze belastingbestanden en handelen ook de bezwaar- en beroepschriften met betrekking tot alle gemeentelijke belastingen en de WOZ af.

Er zijn kandidaten uit het netwerk in het vizier.

Verantwoordelijkheden

De gemeente is, mede door het jaarlijks grote aantal bezwaarschriften, op zoek naar een efficiënte innovatieve werkwijze die recht doet aan de rechtsbescherming van de burger.

Ter versterking van het team zijn we tijdelijk op zoek naar extra taxateurs voor het afhandelen van bezwaarschriften WOZ. Je bent verantwoordelijk voor het opmaken van een taxatietechnisch advies. Op basis van jouw advies wordt door een medewerker WOZ/heffen een uitspraak gemaakt.

De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-03-2025 tot en met 30-11-2025 voor minimaal 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbaar hbo werk- en denkniveau door werkervaring en/ of opleiding;
  • Aantoonbaar in het bezit van certificaat WOZ- taxateur;
  • Aantoonbaar minimaal 5 jaar recente ervaring met het geven van taxatietechnisch advies ikv de afhandeling van WOZ- bezwaarschriften;
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-03-2025 tot en met 30-11-2025 voor minimaal 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met maan1 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting.)
  • De kandidaat dient beschikbaar te zijn voor interviews medio maart 2025.

De Wensen

  • Aantoonbaar minimaal 2 jaar recente ervaring met herwaardering WOZ woningen;
  • Aantoonbaar minimaal 2 jaar recente ervaring met het gebruik van Gouw 7;
  • Aantoonbaar minimaal 2 jaar recente ervaring met het geven van taxatietechnisch advies ikv de afhandeling van WOZ- bezwaarschriften; 2 jaar is 20%, > 3 jaar is 30%;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox