gemeente Utrecht

Tactisch Informatieadviseur/ Recordmanager  (2x)

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Korte beschrijving speelveld:
Voor de realisatie van haar doelen ondersteunt domein Bedrijfsvoering en Bestuur (BSN en
Raadsorganen) de collega's van de gemeente Utrecht op de gebieden van HRM, ICT, Juridische
Zaken, Bestuur, Financiën, etc. De Staf van Bedrijfsvoering en Strategie Netwerk (BSN), met daarin
het team Informatie- en Procesmanagement (IPM-team), helpt de managers van BSN en
Raadsorganen om in control te komen en te blijven, onder meer op het gebied van Informatiebeheer.

Het afgelopen jaar hebben we onder meer een bijdrage geleverd aan de vervanging en
doorontwikkeling van het gemeentelijke HRM, Financieel-systeem en DMS-systeem, het inrichten van
een proces voor geautomatiseerd anonimiseren en het opzetten van portfoliomanagement. Het Staf
IPM-team zoekt een tactisch Informatieadviseur/sr. Recordmanager die met de aanwezige sr.
Recordmanager in kaart brengt waar de achterstanden en risico’s rondom het Informatiebeheer
binnen BSN en Raadsorganen zich bevinden dit zodat je vervolgens kan meehelpen om het op orde
te brengen.

Je taken zijn:
De tactisch informatieadviseur draagt actief het belang van goed Informatiebeheer uit waarbij je dat
ondersteunt met praktische adviezen en activiteiten. Dit kan betrekking hebben op het vergroten van
bewustwording, het ondersteunen en zelfstandig uitvoeren van diverse projecten, het begeleiden van
medewerkers of het uitvoeren van (kleine) onderzoeken om risico’s in kaart te brengen.
Concreet betekent dit:
• Je bent samen met de sr. Recordmanager een aanspreekpunt voor medewerkers, managers
van BSN en Raadsorganen met vragen rondom Informatiebeheer. Je signaleert eventuele
knelpunten en draagt bij aan het oplossen daarvan;
• Samen met aanwezige sr. Recordmanager en de MT’s van de BSN- en Raadsorgaan-
onderdelen kijkt wat je wat er nodig is op het gebied van informatiebeheer om dat vervolgens
samen in te gaan richten;
• Je hebt oog voor het in verbinding houden van ketenpartners en diverse projecten aangaande
informatiebeheer;
• Om zicht te krijgen op datgeen wat er nodig is voer je samen met de sr. Recordmanager
onderzoeken uit en presenteer je samen de bevindingen daarvan aan het desbetreffende MT;
• Je contact, onderhoudt, verbind en strategie afstemt de relevante stakeholders.

De opdracht zal primair uitgevoerd worden binnen 2 onderdelen binnen het domein (Raadsorganen
enerzijds en Bedrijfsvoering en Bestuur anderzijds). Hierdoor behoort het ook tot de mogelijkheden om
de opdracht door 2 personen uit te laten voeren.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding (gediplomeerd).
  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding (gediplomeerd).
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Je hebt de opdracht gelezen en je gaat akkoord met de inhoud van het profiel en deze inhuuruitvraag.
  • Je beschikt over minimaal 2 jaar werkervaring als informatieadviseur of  in een soortgelijke rol.
  • Je beschkt over een certificering op het gebied van informatie- of recordmanagement zoals bijvoorbeeld HMDI, LRM, LARM, IDM, SOD II
  • Voor deze aanvraag ontvangen wij graag twee relevante referenties die door Gemeente Utrecht nagebeld mogen worden. Je geeft met het indienen van de referenties  Gemeente Utrecht akkoord om contact op te nemen met de referenten. Geef de volgende informatie op: 1. Naam organisatie waar opdracht werd vervuld 2. Contactpersoon 3. Afdeling 4, Telefoonnummer contactpersoon
  • Je hebt de opdracht gelezen en je gaat akkoord met de inhoud van het profiel en deze inhuuruitvraag.
  • Je beschikt over minimaal 2 jaar werkervaring als informatieadviseur of  in een soortgelijke rol.
  • Je beschkt over een certificering op het gebied van informatie- of recordmanagement zoals bijvoorbeeld HMDI, LRM, LARM, IDM, SOD II
  • Voor deze aanvraag ontvangen wij graag twee relevante referenties die door Gemeente Utrecht nagebeld mogen worden. Je geeft met het indienen van de referenties  Gemeente Utrecht akkoord om contact op te nemen met de referenten. Geef de volgende informatie op: 1. Naam organisatie waar opdracht werd vervuld 2. Contactpersoon 3. Afdeling 4, Telefoonnummer contactpersoon

De Wensen

  • Je hebt bij voorkeur ervaring bij de Rijksoverheid of een grote gemeente (Den Haag, Rotterdam, Amsterdam of Utrecht)
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Wat is het telefoonnummer/e-mailadres waarop we je kunnen bereiken.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring bij de Rijksoverheid of een grote gemeente (Den Haag, Rotterdam, Amsterdam of Utrecht)
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Wat is het telefoonnummer/e-mailadres waarop we je kunnen bereiken.
  • Is de aangeboden kandidaat in (tijdelijke) loondienst bij de aanbieder waardoor er sprake is van een detachering naar Gemeente Utrecht? Is de kandidaat ZZP en wordt deze rechtstreeks voorgesteld? Of is de kandidaat ZZP en wordt deze via een bureau (bemiddeling) voorgesteld? LET OP: Gemeente Utrecht gaat alleen een overeenkomst aan met de aanbieder. - ZZP Rechtstreeks - ZZP via bemiddeling - Detachering
  • Hoeveel werkervaring heb je in de rol van informatieadviseur? - Minder dan 2 jaar - 2-4 jaar - 5-7 jaar
  • Is de aangeboden kandidaat in (tijdelijke) loondienst bij de aanbieder waardoor er sprake is van een detachering naar Gemeente Utrecht? Is de kandidaat ZZP en wordt deze rechtstreeks voorgesteld? Of is de kandidaat ZZP en wordt deze via een bureau (bemiddeling) voorgesteld? LET OP: Gemeente Utrecht gaat alleen een overeenkomst aan met de aanbieder. - ZZP Rechtstreeks - ZZP via bemiddeling - Detachering
  • Hoeveel werkervaring heb je in de rol van informatieadviseur? - Minder dan 2 jaar - 2-4 jaar - 5-7 jaar

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox