Gemeente Utrechtse Heuvelrug

Tactisch databeheerder

Gemeente Utrechtse Heuvelrug

  • geen max tarief

  • Gelderland

  • 36 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 01 januari 2026

  • 31 december 2026

De opdracht­omschrijving

Dit ga je doen
Je bent verantwoordelijk voor het contractmanagement omtrent applicaties en onderhoudt het applicatielandschap, inclusief de implementatie van een nieuw BOR-systeem. Je borgt dat voldaan wordt aan de wettelijke kaders, dat werkprocessen uniform blijven, en dat de datakwaliteit hoog blijft. Verder begeleid je het vastleggen van een datastrategie en coördineer je de ondersteuning die het team nodig heeft op het gebied van data. Tot slot blijf je op de hoogte van de ontwikkelingen op het gebied van data en verzorg, of geef, je cursussen aan collega’s die daar behoefte aan hebben.

Dit ben jij 
Je bent enthousiast, daadkrachtig en communicatief sterk. Je hebt ervaring met BOR-systemen, wettelijke kaders en werkprocessen binnen beheerteams. Je vindt het leuk om te werken met data, en inspireert je collega’s om met data te werken.
Daarnaast ben je niet bang voor complexe opgaven. Je kunt projectmatig werken en bent constant aan het nadenken hoe processen beter kunnen verlopen. Je kunt zelf goed je ideeën uitwerken, maar kan dit ook delegeren naar collega’s.

De Eisen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau. Dit blijkt uit een afgeronde opleiding en/of een toelichting in het cv
  • Kandidaat heeft kennis van (tactisch) databeheer binnen het vakgebied "Openbare Ruimte" bij een gemeente of provincie.
  • Kandidaat heet minimaal 2 jaar werkervaring met werkprocessen binnen het beheren van de openbare ruimte. Dit dient duidelijk in het CV naar voren te komen.

De Wensen

  • Kandidaat heeft ervaring met wettelijke kaders op het gebied van BAG, BGT, BRO, GWSW, Privacy, WAS en WIBON.
  • Kandidaat is na gunning per 1 januari 2026 beschikbaar voor 32 - 36 uur per week.
  • Kandidaat heeft op het cv een kort zelfgeschreven motivatie toegevoegd
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties en past bij de kernwaarden van de gemeente. Deze worden samen met de kennis en ervaringen getoetst tijdens het gesprek. Dit kan worden getoetst in een gesprek met de opdrachtgever. Zorg voor kwaliteit, tijdigheid en volledigheid; Klant- en kwaliteitsgerichte werkhouding; Goede communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk); Gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen Onze kernwaarden zijn: omgevingsgevoelig, verantwoordelijk, dienstverlenend, samenwerkend en zelfreflectief.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox