Gemeente Amstelveen

Systeembeheerder

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Het team Infrastructuur & Servicedesk is onderdeel van de afdeling A&I van de gemeente Amstelveen en verzorgt het netwerk-, systeembeheer en support. De Servicedesk levert eerstelijns ondersteuning aan gebruikers en adviseert en begeleidt gebruikers op het gebied van ICT.

In deze functie is geen dag hetzelfde. Het ene moment werk je aan regulier beheer en incidenten of aan vernieuwing van de infrastructuur. Op het andere moment werk je aan de informatiebeveiliging en los je problemen op. Daarnaast ben je veelvuldig betrokken bij verschillende innovatieve projecten binnen de organisatie en wil jij je vastbijten in security om te zorgen dat we in een veilige en flexibele ICT omgeving kunnen blijven werken. 
Je houdt je bezig met installaties, troubleshooting, onderhoud en Windows updates. Je bent zelfstandig en proactief ingesteld omdat je de contactpersoon bent met de leveranciers en onze klanten. Daarnaast werk je mee aan IT gerelateerde projecten. Je monitort op beschikbaarheid, stabiliteit en beveiliging van de ICT omgeving. Jouw werk bestaat uit het leren beheren van de virtuele servers, werkplekken en fysieke clients (Windows, VMware en Citrix), de storageomgeving (EMC). Je informeert de Servicedesk over de voortgang en gekozen oplossing. Je inbreng wordt gewaardeerd en zo breng je met jouw input de organisatie weer een stap verder. Je bent het aanspreekpunt voor 2e lijns en 3e lijns meldingen die binnen komen via de Servicedesk. Je verzorgt de oplossing, mogelijk in samenwerking met je collega's en/of de betrokken leverancier en zorgt voor een goede afhandeling en vastleggen van de oplossing. Je maakt analyses van storingen en je signaleert knelpunten. Van daaruit draag je duurzame oplossingen en verbetervoorstellen aan.

  • Je staat open voor de wensen en belangen van jouw (interne) klanten en verleent systeemondersteuning in het dagelijks werk.
  • Je denkt actief mee in het verbeteren van de dienstverlening van het team.
  • Je zoekt (proactief) de samenwerking met andere afdelingen/collega's en je werkt actief mee in projectgroepen als dat wordt gevraagd.

Het betreft een tijdelijke opdracht vanwege piekwerkzaamheden bij de doorontwikkeling van de afdeling. De opdracht is voor 12 maanden er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Kandidaatomschrijving

  • Je beschikt over een afgeronde HBO opleiding.
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in een gemeentelijke omgeving.
  • Je hebt bij voorkeur minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Je bent bij voorkeur Microsoft MCSE gecertificeerd.
  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met virtualisatieconcepten (server-, werkplek en applicatie-virtualisatie).
  • Je hebt aantoonbare inhoudelijke kennis van automatiseringssysteem waaronder producten van Microsoft. 
  • Je hebt ruime kennis en ervaring met Powershell 4.0 en 5.0, VMware vSphere 6.7, Citrix XenDesktop 7.15, Citrix MDM / Netscaler en EMC systemen.
  • Je hebt ruime kennis van en ervaring met netwerken, Microsoft Active Directory, Microsoft Exchange 2016, Microsoft SQL Server 2016, Ivanti Workspace en Microsoft Azure Cloud.
  • Bij voorkeur heb je kennis van security.

Competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Betrouwbaarheid
  • Goed in plannen en organiseren
  • Proactief (regie en verantwoordelijkheid nemen)
  • Dienstverlenend en communicatief vaardig (in woord en geschrift)
  • Oplossingsgericht met een hands-on mentaliteit
  • Samenwerken
  • Flexibel

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

BYOD
Bij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist.
Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op woensdag 9 februari 2022. De gesprekken zullen fysiek (raadhuis) plaatsvinden. Wij verwachten dat de kandidaat beschikbaar is op dit moment.

Toelichting op rooster

32 uur per week is bespreekbaar, minder uur niet.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleiding Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding. Referentie vereist
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring als systeembeheerder in de afgelopen 5 jaar. Referentie vereist
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als systeembeheerder binnen een 100.000+ (inwoners) gemeente in de afgelopen 5 jaar. Referentie vereist
  • Werkervaring Op cv duidelijk aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring als Systeembeheerder binnen een Microsoft omgeving in de afgelopen 5 jaar. (benoem per werkgever)
  • Werkervaring Op CV duidelijk aantoonbaar minimaal 5 jaar kennis van en ervaring met Citrix werkplekken en VPN in de afgelopen 5 jaar. (benoem dit per werkgever).
  • BYOD Kandidaat beschikt over eigen devices (BYOD), zoals omschreven bij de kandidaat omschrijving.

De Wensen

  • Motivatiebrief Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Motiveer waarom de kandidaat gemotiveerd is voor de opdracht. Motiveer welke meerwaarde en kennis de kandidaat meebrengt.Motiveer hoe de kandidaat te werk gaat.
  • Opleiding Op CV aantoonbaar een afgeronde HBO opleiding richting ICT-Beheer.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar werkervaring met Ivanti Workspace en Microsoft Azure Cloud. Waar en hoe heb je deze ervaring opgedaan? Licht toe.
  • softwarekennis Op CV minimaal 1 jaar aantoonbaar werkervaring met een VMware vSphere 6.7, Citrix MDM / Netscaler in de afgelopen 2 jaar.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Verificatie van inhoud aangeboden profiel.Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.Competenties voor deze uitvraag.In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.Klik en samenstelling binnen het team.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox