Gemeente Zwolle
max €105 per uur
Noord-Brabant
16 uur per week
11 maart 2024
10 maart 2025
Opdracht: Subsidiebehandelaar
De afdeling
De afdeling Financiën (circa 55 collega’s) bestaat uit drie secties: Advies, Beheer en het Subsidieloket. De financiële adviesfunctie voor management en budgethouders van afdelingen wordt verzorgd door de sectie Advies. De sectie Beheer voert de centrale financiële administratie en is verantwoordelijk voor het financiële gedeelte in de jaarrekening en beleidsrapportages. En het Subsidieloket behandelt jaarlijks zo’n 1300 subsidieaanvragen voor een totaalbedrag van circa € 130 miljoen.
Zwolle, de stad en de organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we met elkaar optrekken. Wij zetten daarom met kracht in op verbinding. Een goed samenspel met onze 130.000 inwoners, partners in de stad, het college, de raad en collega’s. We zorgen voor elkaar en zijn er voor elkaar. Iedereen doet mee en iedereen doet ertoe.
We maken een schaalsprong naar 160.000 inwoners, waarbij we de kwaliteit van leven en brede welvaart voor alle Zwollenaren op het huidige, hoge peil willen houden.
De stad staat voor grote opgaven om onze leefwereld duurzaam vorm te geven, zoals klimaatadaptatie, energietransitie en de ontwikkeling van een circulaire economie. Al die kleine en grote opgaven zijn leidend voor onze manier van samenwerken. Afdelingen en teams zijn thuishavens, maar we werken door de afdelingen heen en zoeken elkaar makkelijk op. Samen tillen we bijzondere projecten van de grond. We vinden elkaar in voor- en tegenspoed, acteren als professionele partners, denken in mogelijkheden en stimuleren initiatieven uit de organisatie en de stad.
Als je voor Zwolle werkt, word je uitgedaagd om je talenten optimaal in te zetten en je blijvend te ontwikkelen. Je krijgt kansen om te verrassen en te vernieuwen. En de ruimte om positief tegendraads en soms wat rebels te zijn. Jezelf kunnen en mogen zijn; daar staan we in Zwolle voor. We waarderen, accepteren en respecteren elkaar om wie we zijn. Want het is de diversiteit die kleur geeft aan onze organisatie én stad. Dit ga je doen
Wij zoeken iemand die met ons meekijkt in onze subsidieaanvragen en hoe we die verwerken. Je werkt daarom op tijdelijke basis mee en adviseert ons waar het beter of anders kan zodat we onze werkwijzen hierop kunnen aanpassen.
De werkzaamheden bestaan uit het beoordelen van subsidieaanvragen van diverse aard, met een grote variatie in complexiteit. Je toetst de juridische en financiële component van subsidieaanvragen, en voert vaststellingsverzoeken uit.
Daarbij hoort ook het voeren van subsidiegesprekken met aanvragers, procesbewaking, het regelen van betalingen en het verstrekken van informatie aan subsidieaanvragers en collega’s. Je bewaakt daarbij de gemeentelijke kaders. Je monitort de trends en ontwikkelingen, maakt (risico)analyses, verwerk je dit in een gestructureerde overzicht en stelt indien nodig een verbeter/implementatieplan op. Je levert een proactieve bijdrage aan projecten voor de verdere ontwikkeling van het team en organisatie en Verder adviseer je beleidsadviseurs bij het opstellen van nieuwe subsidieregelingen en het verwoorden van subsidieafspraken. Affiniteit met processen is daarbij van belang. Als je hebt gewerkt met financiële systemen, dan is dat een pre.
Dit ben jij
Je hebt een financiële opleiding op HBO of WO niveau afgerond en/of minimaal 3 jaar ervaring als subsidieadviseur bij een gemeente. Je bent in staat je snel in te werken in nieuwe regelingen en systemen. Je ben zelfstandig, analytisch vaardig en kunt goed plannen en organiseren. Daarnaast vinden we het belangrijk dat je communicatief, dienstverlenend, oplossingsgericht en zorgvuldig bent.
Je hebt een financiële achtergrond en begrotingen en jaarrekeningen kennen voor jou geen geheimen. Dit geldt ook voor financiële rapportages met een accountantsverklaring.
Daarnaast beschik je ook over actuele juridische kennis op het gebied van subsidies en bent een stevige adviseur. Je bent in staat gevraagd en ongevraagd advies te geven aan beleidsmedewerkers, maar ook richting bestuurders en het management. Je bent in staat om overzicht te bewaren en prioriteiten te stellen.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox