Gemeente Breda

Subsidieadviseur verbeter breda en vastgoedontwikkeling

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Subsidieadviseur Verbeter Breda en Vastgoedontwikkeling

Hoe zorg je ervoor dat subsidies écht bijdragen aan maatschappelijke impact in Breda? Dat ze helder, strategisch en makkelijk inzetbaar zijn voor collega’s en partners? Met jouw karakter! Jij denkt in oplossingen, verbindt mensen en krijgt energie van samenwerken aan een beter Breda. Als subsidieadviseur ben jij de schakel tussen beleid, uitvoering en financiën. Je werkt aan het programma Verbeter Breda én aan vastgoedopgaven die de stad vooruithelpen. Zo maak jij het verschil voor Breda.

Jouw karakter maakt Breda
Jij zorgt ervoor dat subsidies binnen het programma Verbeter Breda en het vastgoeddomein soepel en rechtmatig verlopen. Je adviseert, beoordeelt en verbindt. Je stelt de subsidieregeling SPUK Kansrijke Wijk 2026–2028 op en vormt coalities met partners. Je denkt mee over hoe we subsidies strategischer en eenvoudiger kunnen inzetten. En je bent de brug tussen het subsidiebureau, het programmabureau Verbeter Breda en het vastgoeddomein.

  • Je vormt coalities met uitvoeringspartners op basis van inhoud en proces.
  • Je legt subsidieafspraken vast binnen de kaders van rechtmatigheid en gemeentelijke regelgeving.
  • Je adviseert over subsidiemogelijkheden, aanvragen en verantwoordingen.
  • Je beoordeelt subsidieaanvragen op tijdigheid, volledigheid en rechtmatigheid.
  • Je voert gesprekken met subsidiepartners voor afstemming en duidelijkheid.
  • Je stelt subsidiebeschikkingen en formats op voor begrotingen en rapportages.
  • Je ondersteunt projectleiders bij verplichtingen en betalingen.
  • Je bewaakt het subsidieproces en verbetert systemen en formulieren.
  • Je sluit aan bij het alliantiebestuur om knelpunten in de uitvoering op te lossen.

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met het geven van advies over uitgaande subsidies binnen een overheidsorganisatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ervaring met het beoordelen van financiële verantwoordingen en accountantsverklaringen. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ervaring met het opstellen van subsidieregelingen. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is bereid om minimaal twee dagen per week op het stadskantoor in Breda te werken, op maandag en donderdag. Dit moet blijken uit het cv.
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring met uitgaande subsidies bij een overheidsorganisatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot contactgegevens of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn). Als blijkt dat referenties niet kloppen dan wordt de kandidaat uitgesloten van de verdere procedure.
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. . • Sterk in procesdenken, rechtmatigheid en samenwerking. • Communicatief vaardig, zowel schriftelijk als mondeling. • Initiatiefrijk, vernieuwend en verantwoordelijkheidsbewust. - Je hebt affiniteit met programmatisch werken en vastgoedgerelateerde opgaven. De week van 15 december is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
08 december 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox