Gemeente Brummen

Strategisch i&a adviseur

Gemeente Brummen

De opdracht­omschrijving

Gemeente Brummen 
De gemeente Brummen ligt in het hart van Gelderland, tussen de Veluwe en de rivier de IJssel. De ruim 20.000 inwoners wonen in diverse dorpen en buurtschappen. Eerbeek en Brummen zijn de grootste. Het is in vele opzichten een gevarieerde gemeente - met uiteenlopende landschappen, bedrijvigheid, (papier)industrie en veel ruimte voor recreatie. 

De gemeente Brummen is een kleine organisatie met korte lijnen. Ongeveer 200 mensen werken hier samen aan een toekomstbestendige organisatie. We doen dit onder het motto ‘Wij werken voor Brummen’. Dit betekent dat we de vraag van de inwoners en ondernemers centraal stellen. Dat vraagt om enthousiaste professionals, die anders durven denken. 

Opdracht 
De gemeente Brummen is op zoek naar een ervaren professional die ons op verschillende vlakken kan ondersteunen in de rol van strategisch I&A adviseur. In deze rol ondersteun je zowel de I&A coördinator als de informatiemanager met adviezen, terwijl je ook zelfstandig initiatieven neemt om over zaken te adviseren, zaken op te pakken, uit te werken en uit te zetten in de organisatie. Er spelen momenteel veel verschillende zaken binnen de organisatie, en het is van belang dat de kandidaat snel aan de slag kan. Kandidaten die onze organisatie al kennen hebben daarom de voorkeur.  

Taken en verantwoordelijkheden: 

  • adviseren over het projectportfolio van de gemeente, zowel over prioriteiten als samenhang 
  • adviseren over prioritering en uitvoering van IT-projecten; tevens voorbereiding van projecten 
  • adviseren, voorbereiden en uitwerken I&A beleid en strategievraagstukken 
  • adviseren en uitwerken architectuur-vraagstukken en architectuur-uitgangspunten 
  • adviseren over de I&A organisatie en haar processen  
  • adviseren en uitwerken ICT-ontwikkelingen 
  • voorbereiden, schrijven en behandelen van I&A (beleids)stukken voor het managementteam van Brummen 

Competenties 
Begeleiden van mensen en organisaties 

Begrip de verschillende kanten van ICT en hier over kunnen adviseren 

Motiveren van medewerkers 

Analyserend vermogen 

Plannen en organiseren 

Besluitvaardig 

Benodigd aantal professionals 
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma-Di-Wo-Do-Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

 

De Eisen

  • Aantoonbare afgeronde Prince2 cursus (benoem duidelijk in cv).
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende, projectleider en/of adviseur in relatie tot automatisering en/of informatiemanagement;
  • Aantoonbaar beschikbaar voor 18 uur per week (benoem duidelijk in cv);
  • Aantoonbaar bereid om minimaal 1 dag per week op locatie te werken (benoem duidelijk in cv);

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met ICT projecten bij minimaal 3 lokale overheden
  • Aantoonbare werkervaring met informatie-architectuur
  • Aantoonbare werkervaring met hardware-, software- én beleidsprojecten

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
16 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox