Gemeente Amstelveen

Sr. Adviseur informatiebeheer (projecten)

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De organisatie van de gemeente Amstelveen maakt een ontwikkeling door, waardoor de informatievoorziening anders wordt ingericht. Het doel is volledige digitalisering en verregaande automatisering. De voorbereiding en uitvoering voor deze transitie wordt gedaan door het programma Digitale Transformatie en levert maatschappelijke resultaten op. 
Ter versterking van het programmateam is er behoefte aan een Sr. Adviseur informatiebeheer.Het takenpakket bevat onder meer:

  • Proactieve rol als vakspecialist in projecten, zoals migraties en koppelingen van archieven van en naar ons archiefsysteem (JOIN).
  • Adviseren over documentaire informatievoorziening, informatiebeheer en archivering.
  • Adviseren over inrichting, koppeling en aanschaf van informatie- en archiefsystemen.
  • Ondersteunen van het team informatievoorziening.
  • Optimaliseren van de werkprocessen.

De opdracht loopt tot 31 december 2022, er is een mogelijkheid tot verlenging met een half jaar. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken.

Kandidaatomschrijving

De ideale kandidaat is een ervaren Sr. Adviseur informatiebeheer met ruime ervaring op het gebied van informatiebeheer in een bestuurlijke omgeving met een groot ICT component. Je bent in staat goed doordachte, bondige adviezen te schrijven die kunnen rekenen op een breed draagvlak onder vakgenoten en de business. Je hebt een hands-on mentaliteit die zich vertaalt in praktisch haalbare adviezen en projectplannen. Je bewijst je meerwaarde door zorg te dragen dat jouw adviezen ook werkelijk tot resultaten leiden.

  • Je hebt WO werk- en denkniveau.
  • Je hebt aantoonbare werkervaring binnen een 100.000+ gemeente.
  • Je hebt werkervaring met Document-/ Records Management Systemen en zaakgericht werken.
  • Je hebt werkervaring met archiveren en archiefwet- en regelgeving.
  • Je weet de vertaalslag te maken van NEN 2082/ISO 16175, NEN 23081 (TMLO) en het in praktijk inrichten, koppelen en toetsen van informatie-/archiefsystemen conform de eisen.
  • Je hebt werkervaring met digitaliseringsprojecten.
  • Je volgt de ontwikkelingen op je vakgebied.
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden zowel schriftelijk als mondeling.
  • Je kunt onder tijdsdruk goed presteren.


Competenties

  • Klantgericht
  • Analytisch vermogen
  • Communicatief vaardig
  • Omgevingsbewust
  • Proactief
  • Resultaatgericht
  • Overtuigingskracht
  • Verbinder / teamspeler

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

BYOD
Bij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone, inclusief abonnement en een laptop moet meenemen voor zakelijk gebruik.
Referentie

Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG

Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op woensdag 22 december 2021. De gesprekken zullen via Teams plaatsvinden. Wij verwachten dat de kandidaat beschikbaar is op dit moment.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als Sr. Adviseur informatiebeheer met het (begeleiden van) opzetten van praktisch uitvoerbare kwaliteitssystemen voor informatiebeheer bij minimaal 2 overheidsorganisaties in de afgelopen 3 jaar. (benoem dit per werkgever/opdracht)
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als Sr. Adviseur informatiebeheer met advies geven en begeleiden van het vormgeven van praktisch werkbare ordeningsstructuren voor informatiebeheer bij minimaal twee overheidsorganisaties in de afgelopen 5 jaar. (benoem dit per werkgever/opdracht)
  • BYOD Kandidaat beschikt over eigen devices (BYOD), zoals omschreven bij de kandidaat omschrijving.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als projectleider informatiebeheer bij een overheidsorganisatie in de afgelopen 3 jaar. Referentie vereist
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als Sr. Adviseur informatiebeheer met het voorbereiden en begeleiden van migratietrajecten bij minimaal 2 overheidsorganisaties, waarvan 1 minimaal bij een 100.000+ gemeente in de afgelopen 3 jaar. Referentie vereist
  • Opleiding Op CV aantoonbaar een afgeronde WO-opleiding (master).

De Wensen

  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 4 jaar werkervaring met archiveren en archiefwet- en regelgeving bij een overheidsinstelling in de afgelopen 7 jaar.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Verificatie van inhoud aangeboden profiel.Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.Competenties voor deze uitvraag.In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.Klik en samenstelling binnen het team.
  • Werkervaring Op CV aantoonbare ervaring met het opstellen van requirements voor systemen voor informatiebeheer bij minimaal 2 overheidsorganisaties in de afgelopen 5 jaar.
  • Werkervaring Op CV aantoonbare ervaring met het geven van advies over en begeleiden van aanbestedingsprojecten bij minimaal 2 overheidsorganisaties in de afgelopen 5 jaar. (benoem dit per werkgever/opdracht)
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 4 jaar werkervaring met het vertalen van de NEN 2082/ISO 16175, NEN 23081 (TMLO) en het in praktijk inrichten, koppelen en toetsen van informatie-/archiefsystemen conform de landelijke eisen in de afgelopen 7 jaar.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox