Provincie Utrecht
max €100 per uur
Utrecht
32 uur per week
27 september 2021
27 maart 2022
Consultant/specialist Office 365 (SharePoint)
28 – 32 uren per week voor de periode van 6 maanden, met optie op 2 * verlengen met 3 maanden
Ben jij de Office 365 specialist die zorgt dat we optimaal in- en extern kunnen samenwerken met behulp van SharePoint in een zakelijke Office 365 omgeving?
Wie zijn wij?
Werken bij de provincie Utrecht betekent een waardevolle bijdrage leveren aan de oplossing van maatschappelijke vraagstukken. Of het nu gaat om mobiliteit, klimaat, natuur of cultuur, de provincie speelt slagvaardig in op ontwikkelingen in de samenleving. Dat vraagt om een organisatie waarin innovatie de continue factor is. Focus op de omgeving, interne samenwerking, integraal denken en ruimte voor experimenteren zijn daarin onze speerpunten. Onze nieuwe organisatiestructuur, met zelfstandig opererende teams en een kleine concerndirectie, vormt de basis. Ruimte geven aan ontwikkeling van de medewerkers vormt de randvoorwaarde voor ons succes.
Het domein Bedrijfsvoering zorgt voor de bedrijfsvoering van het gehele concern, dat doet ze door een hoge mate van integratie op het gebied van kaderstelling, advisering en uitvoering binnen de PIJOFAH-kolommen. De informatievoorziening van de provincie Utrecht digitaliseert en automatiseert in een hoog tempo. Digitalisering en innovatie zijn “rode draden” in de strategie van de afdeling.
Het team I&A waarin jij gaat opereren verzorgt zowel concern breed als organisatie specifiek de
informatievoorziening en ICT-dienstverlening. Het team I&A bestaat uit de (6) clusters kaderstelling en advisering (K&A), portfolio- en projectmanagement (PPM), ICT-infrastructuur en werkplekbeheer (ICT INFRA), functioneel applicatiebeheer (FAB), documentaire informatievoorziening (DIV) en Data- en gegevensmanagement (DGM). In IPO verband wordt synergie gezocht en wordt aangesloten op de interprovinciale digitale agenda (IDA).
Context
De provincie verandert vanwege de digitalisering en automatisering in een hoog tempo en is de “rode draad” in de strategie van de organisatie. Door de benoeming van opgavemanagers komen de maatschappelijke opgaven centraal te staan. Hiertoe wordt nauw samengewerkt tussen de vertegenwoordigers uit de verschillende onderdelen van de provincie-organisatie (de 3 domeinen: Bedrijfsvoering, Leefomgeving en Mobiliteit en de stafafdelingen Concerncontrol, Bestuurs- en directieondersteuning en de Statengriffie).
Voor de concernopgave digitale overheid is een opgavemanager aangesteld die sturing hier aan geeft. Deze concernopgave wordt aangepakt door een hoge mate van integratie op het gebied van kaderstelling, advisering en uitvoering binnen de PIJOFAH-kolommen.
Binnen de provincie Utrecht is recent het Beleidskader Online Samenwerken vastgesteld. Belangrijk onderdeel hiervan is de overgang naar Office 365 Cloud versie. Een aantal projecten is hiertoe gestart. Voor het delen van bestanden met derden danwel externen is de richting om dit met Office 365 SharePoint mogelijk te maken en dit fasegewijs (o.a. per thema of casus) in te voeren.
Om de dossiervorming en archivering te optimaliseren is een programma gestart waarin een advies wordt ontwikkeld voor de toekomstige inrichting van het document management – en archief systeem. Uitgangspunt in de doorontwikkeling is dat zoveel als mogelijk diensten uit “the cloud” worden afgenomen en de provincie een regieorganisatie is.
Wat ga je doen?
Als Office 365 specialist met aantoonbare kennis van en ervaring in het technisch en functioneel opzetten van samenwerkingsomgevingen in een Office 365 platform en SharePoint, werk je zoal nauw samen met o.a. de projectleider Office 365 Samenwerking, de (senior) adviseurs I&A, de architecten, adviseurs Informatiebeveiliging, business informatie managers en I&A specialisten. Je richt je hierbij op de volgende werkzaamheden: * In samenhang met de trajecten/projecten Optimaliseren Dossiervorming en Archief opzetten van een gebruiksvriendelijke inrichting van de samenwerkingsomgeving o.b.v. Office 365 en SharePoint; * Ontwikkelen van SharePoint templates voor verschillende vormen van samenwerking; * Inrichting van een veilige samenwerkingsomgeving waarmee je kunt samenwerken met gasten/externen; * Migratie van data van bestaande omgevingen (netwerkschijven/SharePoint/etc.) naar de nieuwe samenwerkingsomgeving; * Meenemen van (senior) gebruikers is een belangrijk onderdeel van de opdracht; * Ontwikkelen en organiseren training voor beheerders Office 365, (senior) gebruikers en eindgebruikers.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox