Provincie Utrecht

Specialist Office 365 (Sharepoint)

Provincie Utrecht

De opdracht­omschrijving

 

Consultant/specialist Office 365 (SharePoint)
28 – 32 uren per week voor de periode van 6 maanden, met optie op 2 * verlengen met 3 maanden

Ben jij de Office 365 specialist die zorgt dat we optimaal in- en extern kunnen samenwerken met behulp van SharePoint in een zakelijke Office 365 omgeving?

Wie zijn wij?
Werken bij de provincie Utrecht betekent een waardevolle bijdrage leveren aan de oplossing van maatschappelijke vraagstukken. Of het nu gaat om mobiliteit, klimaat, natuur of cultuur, de provincie speelt slagvaardig in op ontwikkelingen in de samenleving. Dat vraagt om een organisatie waarin innovatie de continue factor is. Focus op de omgeving, interne samenwerking, integraal denken en ruimte voor experimenteren zijn daarin onze speerpunten. Onze nieuwe organisatiestructuur, met zelfstandig opererende teams en een kleine concerndirectie, vormt de basis. Ruimte geven aan ontwikkeling van de medewerkers vormt de randvoorwaarde voor ons succes.

Het domein Bedrijfsvoering zorgt voor de bedrijfsvoering van het gehele concern, dat doet ze door een hoge mate van integratie op het gebied van kaderstelling, advisering en uitvoering binnen de PIJOFAH-kolommen. De informatievoorziening van de provincie Utrecht digitaliseert en automatiseert in een hoog tempo. Digitalisering en innovatie zijn “rode draden” in de strategie van de afdeling.

Het team I&A waarin jij gaat opereren verzorgt zowel concern breed als organisatie specifiek de
informatievoorziening en ICT-dienstverlening. Het team I&A bestaat uit de (6) clusters kaderstelling en advisering (K&A), portfolio- en projectmanagement (PPM), ICT-infrastructuur en werkplekbeheer (ICT INFRA), functioneel applicatiebeheer (FAB), documentaire informatievoorziening (DIV) en Data- en gegevensmanagement (DGM). In IPO verband wordt synergie gezocht en wordt aangesloten op de interprovinciale digitale agenda (IDA).

Context
De provincie verandert vanwege de digitalisering en automatisering in een hoog tempo en is de “rode draad” in de strategie van de organisatie. Door de benoeming van opgavemanagers komen de maatschappelijke opgaven centraal te staan. Hiertoe wordt nauw samengewerkt tussen de vertegenwoordigers uit de verschillende onderdelen van de provincie-organisatie (de 3 domeinen: Bedrijfsvoering, Leefomgeving en Mobiliteit en de stafafdelingen Concerncontrol, Bestuurs- en directieondersteuning en de Statengriffie).
Voor de concernopgave digitale overheid is een opgavemanager aangesteld die sturing hier aan geeft. Deze concernopgave wordt aangepakt door een hoge mate van integratie op het gebied van kaderstelling, advisering en uitvoering binnen de PIJOFAH-kolommen.  

Binnen de provincie Utrecht is recent het Beleidskader Online Samenwerken vastgesteld. Belangrijk onderdeel hiervan is de overgang naar Office 365 Cloud versie. Een aantal projecten is hiertoe gestart. Voor het delen van bestanden met derden danwel externen is de richting om dit met Office 365 SharePoint mogelijk te maken en dit fasegewijs (o.a. per thema of casus) in te voeren.
Om de dossiervorming en archivering te optimaliseren is een programma gestart waarin een advies wordt ontwikkeld voor de toekomstige inrichting van het document management – en archief systeem. Uitgangspunt in de doorontwikkeling is dat zoveel als mogelijk diensten uit “the cloud” worden afgenomen en de provincie een regieorganisatie is.

Wat ga je doen?
Als Office 365 specialist met aantoonbare kennis van en ervaring in het technisch en functioneel opzetten van samenwerkingsomgevingen in een Office 365 platform en SharePoint, werk je zoal nauw samen met o.a. de projectleider Office 365 Samenwerking, de (senior) adviseurs I&A, de architecten, adviseurs Informatiebeveiliging, business informatie managers en I&A specialisten. Je richt je hierbij op de volgende werkzaamheden: * In samenhang met de trajecten/projecten Optimaliseren Dossiervorming en Archief opzetten van een gebruiksvriendelijke inrichting van de samenwerkingsomgeving o.b.v. Office 365 en SharePoint; * Ontwikkelen van SharePoint templates voor verschillende vormen van samenwerking; * Inrichting van een veilige samenwerkingsomgeving waarmee je kunt samenwerken met gasten/externen; * Migratie van data van bestaande omgevingen (netwerkschijven/SharePoint/etc.) naar de nieuwe samenwerkingsomgeving; * Meenemen van (senior) gebruikers is een belangrijk onderdeel van de opdracht; * Ontwikkelen en organiseren training voor beheerders Office 365, (senior) gebruikers en eindgebruikers.

Wat verwachten wij?

  • Je werkt in een dynamische werkomgeving, waarin klantgerichtheid, het bieden van een optimale dienstverlening en innovatie centraal staan. Samenwerken en verbinden staan bij jou hoog in het vaandel;
  • Je onderhoudt een sterke relatie met de projectleider Office 365 Samenwerking en projectleider Dossiergericht werken als sparringpartner over inhoudelijke zaken. Je kan goed werken binnen een multidisciplinaire omgeving;
  • Je bent een senior Office 365 specialist met goede communicatieve vaardigheden, analytisch denkvermogen en een zeer proactieve werkwijze.

Functie-eisen

  • Je hebt een (afgerond) WO of HBO+ werk- en denkniveau op het gebied van informatiemanagement/-voorziening of bedrijfskunde (o.a. bedrijfskundige informatica of vergelijkbaar);
  • Je hebt een Microsoft SharePoint certificaat op het niveau van Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE);
  • Je hebt minimaal 3 jaren actuele werkervaring als Office 365 specialist met complexe ICT/onlineprojecten in de publieke sector in de afgelopen 5 jaren;
  • Je hebt aantoonbare ervaring in het uitvoeren van inrichtings- en implementatietrajecten van IT-projecten. Dit kun je aantonen door minimaal 2 eerdere projecten die je succesvol hebt afgerond als Office 365 specialist in de afgelopen 5 jaren. |

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis 7: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het uitvoeren van inrichtings- en implementatietrajecten van IT-projecten. Dit kun je aantonen door minimaal 2 eerdere projecten die je succesvol hebt afgerond als Office 365 specialist in de afgelopen 5 jaren. Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (specifiek) hoe en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke, specifieke en inhoudelijke onderbouwing van de eis. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifeerbaar is voor de provincie wordt de aanbieding terzijde gelegd.
  • Eis 6: De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaren actuele werkervaring als Office 365 specialist met complexe ICT/onlineprojecten in de publieke sector in de afgelopen 5 jaren. Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (specifiek) hoe en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke, specifieke en inhoudelijke onderbouwing van de eis. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifeerbaar is voor de provincie wordt de aanbieding terzijde gelegd.
  • Eis 5: De aangeboden kandidaatheeft een Microsoft SharePoint certificaat, bij voorkeur op het niveau van Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE). Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (specifiek) hoe en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke, specifieke en inhoudelijke onderbouwing van de eis. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifeerbaar is voor de provincie wordt de aanbieding terzijde gelegd.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Eis 4: De aangeboden kandidaat heeft een afgeronde opleiding op WO of HBO+ niveau op het gebied van informatiemanagement/-voorziening of bedrijfskunde (o.a. bedrijfskundige informatica of vergelijkbaar). Toelichting: Deze afgeronde en erkende opleiding moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding waar deze is gevolgd, of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen van bovenstaande wordt de aanbieding terzijde gelegd.

De Wensen

  • Shortlistcriterium 2 De aangeboden kandidaat beschikt over een Microsoft SharePoint certificaat, bij voorkeur op het niveau van Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE). Toelichting: (bij shortlistcriteria) Benoem in het cv het nummer van dit shortlistcriterium bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (specifiek) hoe en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke en specifieke inhoudelijke onderbouwing van het shortlistcriterium. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifeerbaar is voor de provincie worden 0 punten toegekend.
  • Fase 2. Mondelinge ronde: beoordeling prijs en kwaliteit Prijs maximaal 300 punten en Kwaliteit maximaal 700 punten Indien in het interview de kandidaat 300 punten of minder behaald, behoudt de provincie Utrecht zich het recht om niet te gunnen. A. Persoonlijke eigenschappen 300/200/100/0 Persoonlijke eigenschap 1 Je bent kwaliteits- en resultaatgericht Persoonlijke eigenschap 2 Je bent een zelfstarter en hebt een proactieve werkhouding Persoonlijke eigenschap 3 Je bent een zelfstarter en hebt een proactieve werkhouding B. Vaardigheden 200/100/50/0 Vaardigheden 1 Goede communicatieve vaardigheden Vaardigheden 2 Goede beheersing van de Nederlandse taal, in woord en geschrift C. Kennis 200/100/50/0 Kennis 1 Je hebt een brede kennis van ICT met een accent op Office 365, SharePoint Online en samenwerking Kennis 2 Je hebt kennis van Azure Active Directory (Azure AD), Azure AD Business-to-Business en ICT-infrastructuur Kennis 3 Je bent op de hoogte van de Microsoft roadmap en je bent in staat deze te vertalen naar de situatie bij de provincie Utrecht Kennis 4 Je hebt kennis en ervaring met gebruikersadoptie Kennis 5 Je hebt kennis van datamigratie via Sharegate Kennis 6 Je hebt ervaring en kennis met het ontwikkelen en migreren van templates in Make Kennis 7 Je hebt ervaring met het realiseren van koppelingen tussen Office 365 en andere applicaties
  • Shortlistcriterium 4 De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het uitvoeren van inrichtings- en implementatietrajecten van IT-projecten. Dit kun je aantonen door minimaal 2 eerdere projecten die je succesvol hebt afgerond als Office 365 specialist in de afgelopen 5 jaren. Toelichting: (bij shortlistcriteria) Benoem in het cv het nummer van dit shortlistcriterium bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (specifiek) hoe en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke en specifieke onderbouwing van het shortlistcriterium. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifeerbaar is voor de provincie worden 0 punten toegekend.
  • Shortlistcriterium 3 De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaren actuele werkervaring als Office 365 specialist met complexe ICT/onlineprojecten in de publieke sector in de afgelopen 5 jaren. Toelichting: (bij shortlistcriteria) Benoem in het cv het nummer van dit shortlistcriterium bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (specifiek) hoe en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke en specifieke onderbouwing van het shortlistcriterium. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifieerbaar is voor de provincie worden 0 punten toegekend.
  • Shortlistcriterium 1 De aangeboden kandidaat beschikt over afgeronde opleiding op HBO+ of WO-niveau, bij voorkeur op het gebied van informatiemanagement/-voorziening of bedrijfskunde (o.a. bedrijfskundige informatica of vergelijkbaar). Toelichting: (bij shortlistcriteria) Benoem in het cv het nummer van dit shortlistcriterium bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (specifiek) hoe en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke, specifieke en inhoudelijke onderbouwing van het shortlistcriterium. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifieerbaar is voor de provincie worden 0 punten toegekend.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox