Gemeente Venlo

Sociaal Rechercheur

Gemeente Venlo

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De gemeente Venlo heeft circa 100.000 inwoners, 1.000 medewerkers en behoort tot de 100.000+ gemeenten. De gemeente omvat meerdere stadsdelen, zoals in het westen aan de overkant van de rivier de Maas Blerick en in het zuiden Tegelen en Belfeld en in het Noorden de dorpen Arcen, Lomm en Velden. De gemeente trekt wereldwijd de aandacht met haar inspanningen op het gebied van circulariteit, waarbij ze zich onderscheidt door de toepassing van de cradle to cradle-filosofie. Uitgangspunten die ook vertaald zijn naar bedrijfsvoering en organisatie  De kern van het idee is dat grondstoffen zonder kwaliteitsverlies kunnen worden hergebruikt. Het nieuwe stadskantoor - een fantastische werkplek - is daar een perfect voorbeeld van. Duurzame ontwikkeling, sociaal ondernemerschap, people, planet, prosperity, diversiteit en meerwaarde. Allemaal begrippen die aansluiten bij deze visie.


De gemeente Venlo is een moderne, ambitieuze organisatie die volop in ontwikkeling is en bouwt aan de ontwikkeling van de stad en het verbeteren van de dienstverlening aan de inwoners. De ontwikkeling is gericht op verbetering van de bestuurlijke en ambtelijke aansturing, klantgerichter opereren, meer integraal werken en meer ruimte en verantwoordelijkheid aan de medewerkers te geven. 
Team Werk
De functie:

·          Je verricht zelfstandig en in teamverband, bestuursrechtelijke en onderzoeken naar uitkeringsfraude;

·         Je zet in samenwerking met collega’s diverse onderzoeksmiddelen in. Je voert confrontatiegesprekken, bent in staat op professionele wijze huisbezoeken af te leggen, waarnemingen te verrichten en getuigen te horen;

·          Je adviseert en ondersteunt andere teams (intern en in de regio) op het gebied van fraude-alertheid, -signalering, -bestrijding en -preventie;

·          Je neemt deel aan themacontroles en projecten.

De functie van Sociaal Rechercheur wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Sociaal Rechercheur is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een ZZP’er/ DGA. ZZP’ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.

Kandidaatomschrijving

·         Je beschikt over een HBO werk en denkniveau

·          Je hebt kennis van het sociaal zekerheidsrecht, de Participatiewet en Algemene Wet Bestuursrecht;

·         Relevante werkervaring als sociaal rechercheur voor de participatiewet.

·         Je werkt zelfstandig, maar bent ook een echte teamplayer en bereid om buiten kantooruren te werken;

·         Je bent een doener die nieuwsgierig en innovatief is en bereid om te leren;

·         Je staat stevig in je schoenen, beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk) en gaat makkelijk om met verandering;

·         Je neemt initiatief, hebt een ‘frisse’ blik en beschikt over de juist instelling om mee te bouwen aan de ontwikkelingen;

·         Tot slot, met jouw ervaring, competenties of kennis voeg jij iets extra’s (meerwaarde) toe aan het team.

Interviewplanning

De Gemeente Venlo nodigt 3 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden op maandag 24 januari 2022. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • werkervaring Op CV aantoonbaar tenminste 3 jaar werkervaring als sociaal rechercheur voor de participatiewet, opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Dit moet duidelijk blijken uit de functie, werkzaamheden en gewerkte periodes die op het CV vermeld staan.

De Wensen

  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. - klik met de organisatie 5% - gestelde eisen in de opdracht 10% - gestelde wensen in kandidaatsomschrijving/ competenties 10%
  • werkervaring Op CV aantoonbaar werkervaring met het afleggen van huisbezoeken en het opmaken van rapportages. Dit moet duidelijk blijken uit de functie en werkzaamheden die op het CV vermeld staan.
  • beschikbaarheid Aantoonbaar beschikbaar voor 32/36 uur per week voor tenminste 6 maanden. Vermeld duidelijk de beschikbaarheid en het aantal uur per week.
  • werkervaring Op CV aantoonbaar tenminste drie jaar werkervaring binnen het sociaal domein bij een gemeente, opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Dit moet duidelijk blijken uit de functie, opdrachtgevers/ werkgevers, werkzaamheden en gewerkte periodes die op het CV vermeld staan.
  • werkervaring Op CV aantoonbaar kennis van het sociaal zekerheidsrecht, de Participatiewet en Algemene Wet Bestuursrecht. Dit moet blijken uit de gevolgde opleidingen, trainingen, cursussen en/ of werkervaring die op het CV vermeld staan.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox