Gemeente Gouda

Servicepunt medewerker

Gemeente Gouda

De opdrachtĀ­omschrijving

plaats in de organisatie
De medewerker Servicepunt IenA legt verantwoording af en rapporteert aan de teamleider ICT of bij diens afwezigheid, aan het afdelingshoofd Informatievoorziening en Automatisering.

doel van de functie
De medewerker Servicepunt IenA richt zich op het zorg dragen dat de continuïteit van de bedrijfsvoering wordt gewaarborgd door het geven van oplossingen en het aandragen van workarounds met betrekking tot ICT gerelateerde zaken.


kerntaken
  Eerste aanspreekpunt automatisering
De medewerker Servicepunt IenA is het aanspreekpunt voor gebruikers. ICT gerelateerde vragen die binnen kunnen komen via baliecontact, telefoon, email of selfservicemodule intranet worden in behandeling genomen en andere vragen worden doorverwezen naar de juiste persoon. In eerste instantie worden vragen zo mogelijk direct beantwoordt en problemen zelf opgelost. Het servicepunt is hierbij uitgerust met meerdere beheermogelijkheden zoals TopDesk kennis en registratie systeem, Active Directory, Telefooncentrale , Ivanti workspace manager en de Citrix management console.
 
 



 
Analyseren en Administratie
Storingen worden zoveel mogelijk direct opgelost met de aanwezige tools. Vragen voor kleine wijzigingen zoals het aanpassen van rechten of distributielijsten worden direct opgelost. Voor storingen en aanvragen waar niet direct een oplossing voor handen is, wordt een incidentmelding aangemaakt in Topdesk. Hierbij is het belangrijk dat de problemen goed geanalyseerd en geregistreerd worden zodat de behandelaar doelgericht aan een oplossing kan werken. Een doel van het servicepunt is het ontlasten van de specialisten van automatisering. Een goede registratie houdt in dat de bekende oorzaken worden uitgesloten en het probleem zoveel mogelijk wordt gekaderd door goed door te vragen en verschillende tests uit te voeren. Uitgangspunt is dat merendeel van de incidenten door het servicepunt zelf wordt opgelost, een enkele melding kan worden doorgezet naar systeembeheer.
 







 
Beheer en inname / uitgifte middelen
De medewerker Servicepunt beheert de ICT-middelen die via Servicepunt beschikbaar worden gesteld aan gebruikers (chromebooks, smartphones e.d.). Deze toetst de ICT-middelen op werking en compleetheid, doet de uitgifte / inname en houdt hier een registratie van bij.
Signaleren van functionele behoefte
Naast de ad-hoc benadering van storingen en kleine aanvragen, vervult de medewerker Servicepunt ook een functie op de langere termijn. Hij heeft veel contact met gebruikers. Hierdoor wordt een belangrijke informatiebron gevormd over de behoefte, kennis en kunde van gebruikers voor automatiseringsontwikkelingen. De medewerker Servicepunt dient dan ook vragen van medewerkers te kunnen vertalen naar haalbare functionele automatiseringsoplossingen en deze te communiceren naar de betreffende beheerder. We verwachten dat een medewerker Servicepunt zelf werkzaamheden signaleert en oppakt.
 

 


indicatieve contacten
  Naast de interne contacten is de medewerker Servicepunt het contactpunt voor onze klanten in Waddinxveen en Zuidplas en vanaf half 2021 ook voor IJsselstein en Montfoort. Wekelijks kan je worden ingepland om ook hier op deze locaties werk plek ondersteuning te bieden.

Contacten met externe partijen zoals gecontracteerde dienstverleners en niet gecontracteerde  aanbieders van producten en diensten. Hierbij weet de medewerker Servicepunt de juiste afhandeling c.q. doorverwijzing te bewerkstelligen.
 
   

De Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van ICT
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO opleiding

De Wensen

  • Kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van ICT
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO opleiding
  • Met betrekking tot werkgerelateerde aspecten minimaliseert of compenseert Kandidaat CO2 uitstoot (toelichten 1ste pagina CV).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox