Stedin Groep
geen max tarief
Zuid-Holland
40 uur per week
18 december 2023
31 mei 2024
Werk waar je trots op kunt zijn. Dit ga je doen.
Door de energietransitie komt er meer werk op ons af dan ooit. Er rijden straks veel meer elektrische auto’s. Huizen en wijken gaan van het gas af. En we leveren massaal zelf opgewekte energie terug. Vragen van onze klanten worden daardoor steeds complexer en in het net zijn grote aanpassingen nodig. Genoeg te doen dus! Stedin heeft haar eigen telecommunicatienetwerk gebouwd en beheert deze ook. Operationele Technologie (OT) en Telecommunicatie spelen een essentiële rol in het oplossen van de genoemde complexiteit.
Als Service Delivery Manager OT/Telecom ben je actief in de OT Infra & Telecom keten en werk je in zowel het OT- alsook het Telecom domein aan complexe vraagstukken; complex in de techniek maar ook qua organisatie. Je werkt dagelijks aan het realiseren van de klantvraag, het oplossen van klantproblemen en drijft de klanttevredenheid.
Het Telecomnetwerk wordt ook wel het 3e netwerk van Stedin genoemd. Maar ook de infrastructuur van het OT domein ligt binnen je verantwoordelijkheid. Je werkt aan meerdere projecten tegelijk. Je bent eindverantwoordelijk voor het resultaat en hebt te maken met interne klanten, externe leveranciers en diverse interne belanghebbenden. Met het technisch inzicht dat je hebt ben je in staat om alle belangen te zien, te begrijpen en bij elkaar te brengen. Je weet problemen te voorkomen door je ervaring en daarmee help je ook de OT & Telecom organisatie naar een hoger niveau te tillen. Wat de uitdaging ook is, bij jou is alles in goede organisatorische handen.
Als Service Delivery Manager stuur je complexe projecten aan. Met een team van technisch specialisten bereid je projecten voor en stel je een planning op. Je bent niet alleen hét aanspreekpunt voor de projecten, maar ook budget- en resultaatverantwoordelijk.
Projecten waar jij verantwoordelijk voor bent zitten op het snijvlak van het OT- en Telecom domein met een stevige inzet van IT systemen. Je denkt daarbij niet alleen aan het bereiken van het projectdoel maar je zorgt er ook voor de overdracht naar de beheer organisatie. Je werkt met het ene been in een Agile projectomgeving en met het andere in een traditionele Waterval omgeving. Daarmee wordt je organisatietalent en communicatief vermogen behoorlijk uitgedaagd.
Je bewaakt het budget, bepaalt mede de investeringen en kosten en rapporteert hierover aan jouw interne klant en de programmamanager. Je evalueert het resultaat tussentijds en na oplevering. Je verricht werk om trots op te zijn en draagt bij aan het succesvol realiseren van de Energietransitie.
Het OT infra & Telecom team is volop en voortdurend in ontwikkeling, jouw kans om volop mee te bouwen.
Je ontwikkelt en bouwt mee aan de systemen, processen en methodes die nodig zijn voor een excellente dienstverlening
Verantwoordelijk voor service delivery performance, levert wat de klant verwacht Performance and Quality Management
Je maakt voorstellen voor het continu verbeteren van de dienstverlening en implementeert deze
Verzorgt nauwkeurige en reguliere rapportage over de performance van de dienstverlening
Je bouwt sterke relaties in en tussen teams en stakeholders en je bent in staat om een effectieve dialoog te leiden tussen afdelingen.
Service Delivery Manager Skills
Ervaring in het leiden van zowel fysieke als virtuele projectteams
Hands-on ervaring in een diverse, complexe werkomgeving
Excellente vaardigheden in het (interne-) klantcontact
Goede kennis van escalatie procedures, incident management en andere disciplines gerelateerd aan servicemanagement
Goede kennis van Information Technology Infrastructure Library of gelijkwaardige principes
Expertise in het managen van technische projectteams
Sterk ontwikkeld organisatorisch vermogen
Instaat om efficiënt taken te prioriteren en managen
Jouw sterke punten daar worden wij blij van
Je bent proces gedreven en bij alles wat je doet, denk je aan het resultaat voor de klant. Je houdt grip en controle en biedt tegelijkertijd flexibiliteit en ruimte. Je bewaakt budgetten alsof het om jouw eigen portemonnee gaat.
Je bent een aanpakker, bent communicatief sterk, empathisch en neemt betrokkenen makkelijk mee in je plannen. Je blinkt uit in de competenties pro activiteit, besluitvaardigheid, helikopterview, organisatiesensitiviteit en inspireren.
Je bent IT/OT technisch onderlegd, je bent bekend met de laatste technieken en een volwaardig sparringpartner voor jouw teamleden en het management. Jouw competenties stellen jou in staat op elke niveau helder en begrijpelijk over te komen om besluitvorming te kunnen begeleiden.
Werken onder architectuur is voor jou gesneden koek en hier zie jij de toegevoegde waarde van in.
Je bent iemand met humor en die graag en goed de regie voert, Je hebt veiligheid altijd voorop staan. Stilstand is voor jou achteruitgang. Je bent er continu op gericht om jezelf en je teams verder te ontwikkelen en Stedin biedt jou waar mogelijk de ruimte om dat te doen.
Wat jou verder tot onze nieuwe Service Delivery Manager maakt?
HBO/WO-opleiding, bij voorkeur (bedrijfskundige) Informatica en/of Telecommunicatie.
Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als, eindverantwoordelijk Service Delivery Manager van complexe projecten op het vlak van technische IT / OT. Heb jij nog niet de inhoudelijke kennis, maar wel ervaring als Projectmanager? Schroom niet om alsnog te solliciteren!
Je managet jouw processen en zorgt dat randvoorwaarden tijdig zijn georganiseerd, zodat de teams optimaal voortgang kunnen boeken.
Je begrijpt het werken volgens de traditionele watervalmethode en bent Prince 2 practitioner en/of IPMA-D gecertificeerd.
Je hebt kennis van de verschillende Agile frameworks en ervaring met het werken met het scrum framework: multidisciplinaire teams, korte cycli en visueel werken. Je hebt een stapje voor wanneer je de rol van Productowner hebt vervuld.
Een goed team. Daar hoor je bij.
Je gaat deel uitmaken van een klein team telecom projectleiders binnen de keten Zakelijk Complex. "Welkom Thuis" het gevoel wat we willen oproepen. Gelijkwaardigheid, compassie en plezier vinden we belangrijk. Door samen te werken, ontwikkelen en van elkaar te leren zodat je als team tot de beste oplossing komen. Hard werken en hart voor het werk hebben en humor. En de successen samen vieren. Dat is werken als Projectleider Telecom bij Stedin.
In deze functie werk je deels vanuit huis, deels op onze kantoorlocaties in Delft of Utrecht. De plek waar jij je collega’s ontmoet.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox