Provincie Noord-Brabant

Senior subsidiebehandelaar

Provincie Noord-Brabant

De opdracht­omschrijving

 

Wat ga je doen?
In deze functie coördineer en behandel je diverse subsidieregelingen. Indien nodig schakel je een team bij elkaar van subsidiebehandelaars en subsidiemedewerkers om de inrichting en uitvoering van de subsidieregelingen goed af te kunnen ronden. Je coördineert dit proces en onderhoudt je contacten met betrokken collega’s binnen het team subsidies en beleidsmedewerkers.  Ongeveer 70% van je tijd ben je hiermee bezig. Daarnaast behandel je subsidiedossiers op een variëteit van beleidsterreinen. Van ontvangst verzoek tot en met het verzenden van het besluit ben je verantwoordelijk voor een correcte afhandeling en je onderhoudt daarvoor contacten met beleidsmedewerkers en zo nodig de subsidieaanvragers over de voortgang en adviseer je waar nodig. In de praktijk ben je ongeveer 30% van de tijd bezig met het beoordelen van en adviseren over subsidiecases.

Je werkzaamheden in deze functie bestaan uit:

  • Samen met je collega's zorgen voor uniformiteit in het subsidieproces en je bundelt je kennis en ervaring actief met je collega’s. Bij gewenste veranderingen heb je een aanjagende, motiverende rol om deze tot stand te brengen.
  • Het eerste aanspreekpunt voor beleidsprogramma’s over de uitvoerbaarheid van subsidieregelingen en draagt bij aan de totstandkoming en aanpassing ervan. Hierbij werk je samen met subsidieadviseurs, regelingjuristen en beleidsmedewerkers van de programma’s.
  • Opstellen van wijzigingsregelingen en implementeren van regelingen en hierin heb je de regierol. Je adviseert gericht op effectiviteit, bereik van beleidsdoel en uitvoerbaarheid in samenwerking met regelingjuristen, behandelaren en beleid.
  • Advies geven bij de beoordeling van subsidiecases, waaronder ook aanvragen voor leningen, garanties of exploitatiesubsidies;
  • Subsidieaanvragen toetsen aan wet- en regelgeving en weegt risico’s af;
  • Bewaken van geldende termijnen en subsidieplafonds en adviseert over oplossingsmogelijkheden bij naderende overschrijding;
  • Verantwoording toetsen bij voortgangsrapportages en vaststellingsverzoeken;
  • Steekproeven uitvoeren ter controle van misbruik dan wel oneigenlijk gebruik van subsidies.



Zo maak jij Brabant aantrekkelijker

Samenwerking zowel in- als extern is voor de provincie belangrijk om de doelen te realiseren. De provincie is een netwerkorganisatie waar alle inzet is gericht op het realiseren van de maatschappelijke opgaven. Dat vraagt om integrale en strategische inzet van financierings- en samenwerkingsmogelijkheden die bovendien optimaal zijn afgestemd op de bestuurlijke opgaven en de programma’s. Innovatie in financieringsinstrumenten is daarbij van essentieel belang.

Met wie werk je samen?

Binnen het programma Slimme financiering en participaties bundelt het team Subsidies (ruim 30 fte) de deskundigheid om de beleidsprogramma’s en netwerken goed te adviseren over de meest passende wijze om financieringsinstrumenten in te zetten én te ondersteunen bij de uitvoering van het subsidieproces. Het team ondersteunt de programma’s met het juiste advies en het op juiste gronden en op verantwoorde wijze toekennen van subsidies. Het team is betrokken bij de gehele keten van overweging, inrichting, uitvoering en evaluatie.

Kandidaatomschrijving

Jij bent een echte verbinder en weet met coachende vaardigheden een team om je heen te verzamelen om de uitvoering van diverse subsidieregelingen vorm te geven. Je bent analytisch sterk en gaat nauwkeurig te werk om zo goede adviezen en besluiten op te stellen. Verder ben je je bewust van politiek/bestuurlijke belangen en ben je in staat om hierin passende financieringsinstrumenten te vinden.

Naast de competenties beschik je over de volgende kwaliteiten:

  • Meerdere jaren ervaring met subsidieverlening;
  • Een certificaat op het gebied van subsidierecht is een pré;
  • Aantoonbare ervaring met advisering in een politiek bestuurlijk krachtenveld;
  • Affiniteit voor juridische en financiële vraagstukken. De vraagstukken waar je mee bezig bent hebben vaak deze componenten in zich. Je hoeft echter geen financial of jurist te zijn.

 

Interviewplanning

We streven er naar om de gesprekken te houden op 18, 20 en/of 25 juli 2023

Toelichting op rooster

Een werkweek van minimaal 32 uur is bespreekbaar. Binnen de provincie werken we zowel op kantoor als vanuit huis. Tijdens de inwerkperiode ben je 4 dagen per week fysiek aanwezig in het provinciehuis. Daarna minimaal 2 dagen per week, in ieder geval op dinsdagen i.v.m. teamoverleg. Het vakgebied is zowel Financieel-Economisch als Juridisch. Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Ervaring Kandidaat beschikt over recente (niet ouder dan 3 jaar) werkervaring (minimaal 3 jaar) met subsidieverlening voor een overheidsorganisatie. Bij voorkeur in een politiek bestuurlijk krachtenveld. Dit blijkt uit het CV.
  • Ervaring Kandidaat beschikt over recente (niet ouder dan 3 jaar) werkervaring (minimaal 3 jaar) in een coachende, aansturende rol bij een overheidsorganisatie. Bij voorkeur in een politiek bestuurlijk krachtenveld. Dit blijkt uit het CV.
  • Opleiding Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO-opleiding. Dit blijkt uit het CV.

De Wensen

  • Ervaring Kandidaat beschikt over recente (niet ouder dan 3 jaar) werkervaring (minimaal 3 jaar) met subsidieverlening voor een overheidsorganisatie. Bij voorkeur in een politiek bestuurlijk krachtenveld. Dit blijkt uit het CV.
  • Ervaring Kandidaat beschikt over recente (niet ouder dan 3 jaar) werkervaring (minimaal 3 jaar) in een coachende, aansturende rol bij een overheidsorganisatie. Bij voorkeur in een politiek bestuurlijk krachtenveld. Dit blijkt uit het CV.
  • Opleiding Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO-opleiding. Dit blijkt uit het CV.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld: 1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten. 2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten. 3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 10 punten. Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe. We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox