Het Kadaster
max €95 per uur
Gelderland
36 uur per week
01 november 2023
31 oktober 2024
Omschrijving Beheer en Ontwikkeling IT
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.
Binnen Beheer en Ontwikkeling IT werken we met Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer, waarbij je zowel vanuit huis als op locatie kunt werken. We verwachten dat je gemiddeld één dag per week met de teamleden op locatie in Apeldoorn werkt. Om even je zinnen te verzetten kan je daar met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. Ook hebben we een innovation hub om in een andere sfeer samen te werken.
Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht komt te werken
Je maakt onderdeel uit van het AkteAI (Augmented Intelligence) team. AkteAI is een innovatief team dat AI systemen ontwikkelt en beheert voor de geautomatiseerde extractie van gestructureerde gegevens uit aktes. Daarbij wordt gebruik gemaakt van AI-modellen en algoritmen die deels door het team zijn ontwikkeld. AkteAI werkt, innoveert en experimenteert met de nieuwste technieken, waaronder Transformers (BERT) en (Chat)GPT. Teamleden hebben veel vrijheid om eigen oplossingen te bedenken en uit te werken. Zij hebben daarvoor de beschikking over een vrijwel onbeperkte hoeveelheid, hoog gekwalificeerde trainings- en validatiedata voor AI-modellen.
Maar AkteAI is geen vrijblijvende “speeltuin”. AkteAI systemen worden gebruikt in een van de primaire productieprocessen van het Kadaster: het bijwerken van gegevens in de kadastrale registratie op basis van gegevens in aktes die door het notariaat bij het Kadaster worden aangeboden.
Dit bijwerkingsproces vereist veel data-entry werkzaamheden en is daardoor een arbeidsintensief en foutgevoelig proces. AkteAI dient bij te dragen aan het verkorten van de doorlooptijd en het verhogen van de kwaliteit van akteverwerking.
Behalve ondersteuning tijdens het bijwerkingsproces, worden de systemen van AkteAI ook ingezet om uitval in het akteverwerkingsproces te verminderen. De inzet van AkteAI leidt doorgaans tot minimaal een halvering van handmatig te controleren uitval.
Vanwege deze goede resultaten wordt het AkteAI team steeds vaker ingeschakeld om een geautomatiseerde oplossing te bedenken voor een variatie aan ad-hoc uitdagingen (waarin volume vaak een rol speelt) binnen het Kadaster. Hierbij wordt een groot beroep gedaan op de creativiteit en het doorzettingsvermogen van het team. Het team staat bekend om hoge kwaliteit en betrouwbaarheid.
Alle werkzaamheden van het AkteAI team staan ten dienste van deze doelstellingen. Periodiek wordt de bijdrage van AkteAI aan deze doelstellingen geëvalueerd.
Het systeem is opgebouwd uit een aantal services die met elkaar communiceren via een workflow engine. Vanwege de benodigde snelheid voor akteverwerking is deze communicatie asynchroon.
Opdrachtomschrijving
Voor dit team zoeken wij een creatieve software engineer met doorzettingsvermogen die bijdraagt aan de 100% betrouwbare AI herkenning en extractie van essentiële gegevens uit aktes.. Ervaring met Natural Language Processing is een pré.
Belangrijkste technieken, methoden en tools
De belangrijkste verantwoordelijkheden zijn
De belangrijkste taken/competenties voor deze rol zijn
availability
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november 2023 tot en met 31 oktober 2024 voor 36 tot 40 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee (2) keer één (1) jaar. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox