Gemeente Amsterdam

Senior projectmanager weespersluis en cacaokwartier

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Weespersluis is een woonproject in de Bloemendalerpolder tussen Muiden en Weesp. Het project is gestart voor de ambtelijke samenvoeging tussen Weesp en Amsterdam en valt derhalve buiten het Amsterdamse plaberum en de Amsterdamse systematiek. Bijzonder is dat het grondeigendom volledig bij de GEM ligt, het consortium van marktpartijen. Volgens de Samenwerkings- en Uitvoeringsovereenkomst (SUOK ) 2012 zijn er 2750 woningen gepland, inmiddels uitgebreid naar 3500. De wijk heeft drie deelgebieden, een school, een sporthal, en een ontwikkelend centrum, met 1 hectare voor maatschappelijke voorzieningen. Eén derde van het gebied wordt bebouwd; de rest blijft groen en waterrijk. Het project, ontwikkeld door GEM Bloemendalerpolder en getoetst door de gemeente, omvat circa 1300 opgeleverde woningen. Het project wordt ontwikkeld per woonveld. Het project kent een eigen kwaliteitsteam dat door de gemeenteraad is gemachtigd om de welstandsbeoordeling te doen. De ambtelijke organisatie van Weesp valt sinds 2020 onder Amsterdam. Het is een grootstedelijk project, het bestuurlijk opdrachtgeverschap ligt bij het college van Amsterdam. De gemeente Amsterdam beheert de openbare ruimte na oplevering. Nieuwe plannen maken extra woningen en voorzieningen mogelijk.

Project Cacaokwartier

Het Cacaokwartier-project transformeert een deel van het Van Houtenindustriepark in Weesp naar een gebied dat beter aansluit op de veranderende vraag, waaronder woningbouw. Op 21 april 2020 stelde de gemeenteraad van Weesp een ontwikkelkader vast. Diverse ontwikkelaars werken aan een plan voor circa 465 woningen. Echter, de eigenaar van Van Houtenindustriepark 25 (één van de panden die wel binnen het projectgebied en ontwikkelkader valt) heeft niet bijgedragen aan deze nota en is niet in het project opgenomen. Op 10 maart 2022 werd de nota van uitgangspunten, met amendementen over parkeerplaatsen en bouwhoogte, vastgesteld. Vanwege zorgen over de haalbaarheid na deze amendementen, wordt een aangepaste nota voorbereid.

Werkzaamheden
Voor dit project zoeken wij een ervaren Senior projectmanager die integraal (eind)verantwoordelijk is voor:

- Leidinggeven aan een multidisciplinair team (RO-juristen, stedenbouwkundigen, ontwerpers openbare ruimte, verkeerskundigen, technisch projectleiders, communicatieadviseurs);

- Ambtelijk toetsen en controleren van ontwerpen voor deelplannen en deelprojecten binnen de kaders van de SUOK, bestemmingsplan, exploitatieplan en aanvullende afspraken;

- Controleren en begeleiden van de aanleg van infrastructuur en openbare ruimte, inclusief herprofilering van de Korte Muiderweg, water, parken en natuurgebied het Breedland;

- Omgevingsmanagement en communicatie: Betrekken van en communiceren met inwoners, managen van verwachtingen, zorgen voor verkeersveiligheid en scheiden van bouw- en woonverkeer;

- Uitvoering tweede allonge SUOK: Toetsen van stedenbouwkundige plannen, voorbereiden en toetsen van stukken omgevingsplan, en realiseren extra maatschappelijke voorzieningen;

- Bovenplanse opgaven: Aanpakken van opgaven zoals het verbeteren van langzaamverkeersverbindingen;

- Fungeren als eerste aanspreekpunt voor het consortium van marktpartijen (GEM), provincie, waterschap en Rijk;

- Samenwerking tussen gezondheidsbedrijf Abbott en de gemeente faciliteren, in samenwerking met de projectmanager van Cacaokwartier;

- Fungeren als eindverantwoordelijke en coachend optreden richting de projectmanager die het gemeentelijk projectteam leidt.

Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen
collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.

De opdrachtgever(s)
De opdrachtgever(s) het cluster Ruimte en Economie staat voor het creëren van de ruimtelijke en economische randvoorwaarden die nodig zijn om Amsterdam tot een sterke metropool uit te laten groeien. Dit doet het cluster vanuit opgaven in de ruimtelijke economische sector van zowel het college als ook de bestuurscommissies van de stadsdelen en met en voor de huidige en toekomstige bewoners, bedrijven en bezoekers. Zo is en blijft de stad goed bereikbaar, is Amsterdam duurzaam en biedt het alle mogelijkheden voor goede leefmilieus en optimale ontwikkeling van de economie. Belangrijk is dat er aandacht is voor alle schaalniveaus, van portiek tot de gehele metropool. Het Cluster Ruimte en Economie omvat 13 onderdelen met een grote diversiteit aan onderwerpen.

Organisatieonderdeel Grond en Ontwikkeling geeft vorm aan de groei en ontwikkeling van Amsterdam en realiseert daarmee gemeentelijke doelstellingen op het terrein van gebieds- en vastgoedontwikkeling. De kerntaken zijn: het bouwrijp maken van gemeentelijke grond en het in erfpacht uitgeven daarvan; het beheer van onroerend goed en financieel-economische begeleiding en management van ruimtelijke projecten.

Organisatieonderdeel het Projectmanagementbureau (PMB) van de Gemeente Amsterdam verzorgt in opdracht het project-, proces- en programmamanagement van projecten in het ruimtelijk, sociaal en economisch domein. Onze belangrijkste werkvelden zijn: gebiedsontwikkeling, sociaal domein, verkeer en vervoer en (maatschappelijk) vastgoed.
 

De Eisen

  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uur(tarief) dat u opgeeft is altijd exclusief btw en inclusief alle overige bijkomende kosten (bijvoorbeeld reiskosten). Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Eis - Draaideurconstructie De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam. Let op antwoordmogelijkheden: Ja, kandidaat heeft geen ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam. Nee, kandidaat heeft wel een ambtelijke aanstelling gehad in de afgelopen 2 jaar bij de gemeente Amsterdam (KO)
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Beheersing competenties Beheerst de kandidaat de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal zeven tot tien jaar relevante werkervaring met omvangrijke en/of complexe fysiek-ruimtelijke projecten in de gebiedsontwikkeling. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring en netwerk binnen Amsterdamse Gebiedsontwikkeling. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft 7 tot 10 jaar ervaring met leidinggeven aan projectteams of projectorganisaties van professionals. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.

De Wensen

  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring met het werken in directe relatie met politieke bestuurders. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toelichting Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 124,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 1 kandidaat aan te bieden. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat beschikt bij voorkeur over kennis van de gebiedsontwikkeling in Weesp. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur meerjarige aantoonbare werkervaring met publiek private samenwerking Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen: Expert

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox