Gemeente Amsterdam
max €125 per uur
Noord-Holland
16 uur per week
15 maart 2023
14 maart 2024
Functieomschrijving
Voor Amsterdammers is momenteel door de grote diversiteit in vorm en plek van aanbiedlocaties onduidelijk waar zij hun grof huishoudelijk afval op straat aan kunnen bieden. Dit leidt tot overlast, een veelheid aan meldingen en klachten en op sommige locaties tot onveilige situaties voor de inzameling. Er is een gepoogd volledig overzicht te maken van alle aanbiedlocaties en hun diversiteit op straat, maar daarmee is er buiten dus nog niets verbeterd voor Amsterdammers of voor Afval en Grondstoffen als organisatie.
Er is daarnaast een grote achterstalligheid op beheer en onderhoud op de bestaande aanbiedlocaties. Dit geldt zowel voor de fysieke locaties (vervanging, vernieuwing, verplaatsing), digitaal beheer (informatie locaties ontsluiten) als ook het bestuurlijke deel (aanwijsbesluiten actueel houden) zodat handhaving op dumpen buiten de aanbiedlocaties/tijden mogelijk is. De bestaande grof aanbiedlocaties op straat worden momenteel niet beheerd.
Werkzaamheden
• Inregelen van het structureel beheer van zowel de fysieke grof aanbiedlocaties (vervanging, vernieuwing, verplaatsing), digitaal beheer (informatie) als ook het bestuurlijke deel (aanwijsbesluiten actueel houden) in samenwerking met de afdeling assets.
• Aanpassen van bestaande aanbiedlocaties in de openbare ruimte die onveilig zijn (vanwege tramleidingen bijvoorbeeld), veel schades opleveren voor onze of andere voertuigen of de omgeving via een hotspotaanpak in samenwerking met stadswerken en/of gecontracteerde aannemers.
• Bestuurlijk besluit voor alle aanbiedlocaties grof die Amsterdammers nu gebruiken, maar waar geen aanwijsbesluit voor is, zodat handhaving ook kan gaan handhaven bij foutief aanbiedgedrag van grof afval. Het bepalen van locaties, tijden en voorwaarden waaronder Amsterdammers hun (grof) afval mogen aanbieden is een bevoegdheid van de dagelijks besturen van de stadsdelen.
• En tot het eigenaarschap en feitelijk beheer structureel is ingeregeld, zorgen voor advies over verzoeken en klachten om aanbiedlocaties voor grof afval te verplaatsen, aan te leggen of te verwijderen op basis van een nog vast te stellen afwegingskader en stappenplan. Dit in samenwerking met het meldpunt en de programmamanagers gebied.
Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers.
Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties.
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.
De opdrachtgever(s)
Binnen onze gemeente werkt de directie Afval en Grondstoffen aan een duurzame en efficiënte afvalketen. Vanuit onze directie zorgt de afdeling Strategie en Projecten, waar ook het programma Grofafval wordt uitgevoerd, voor de bijbehorende beleidsvorming en -realisatie. Met ruim vijftig collega's, onder wie strategen, programmamanagers, projectleiders en projectmedewerkers, richten we ons op de uitrol van concrete programma's en projecten. We sparren graag met elkaar en staan voor elkaar klaar. Zo komen we samen tot de juiste aanpak en zorgen we voor optimale afvalscheiding en -inzameling, prettige dienstverlening en efficiënte bedrijfsvoering. Hierbij werken we steeds nauw samen met in- en externe stakeholders, zoals stadsdelen, bewoners en bedrijven.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox