Gemeente Amsterdam

Senior Projectmanager Grofafval-locaties

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
Voor Amsterdammers is momenteel door de grote diversiteit in vorm en plek van aanbiedlocaties onduidelijk waar zij hun grof huishoudelijk afval op straat aan kunnen bieden. Dit leidt tot overlast, een veelheid aan meldingen en klachten en op sommige locaties tot onveilige situaties voor de inzameling. Er is een gepoogd volledig overzicht te maken van alle aanbiedlocaties en hun diversiteit op straat, maar daarmee is er buiten dus nog niets verbeterd voor Amsterdammers of voor Afval en Grondstoffen als organisatie.

Er is daarnaast een grote achterstalligheid op beheer en onderhoud op de bestaande aanbiedlocaties. Dit geldt zowel voor de fysieke locaties (vervanging, vernieuwing, verplaatsing), digitaal beheer (informatie locaties ontsluiten) als ook het bestuurlijke deel (aanwijsbesluiten actueel houden) zodat handhaving op dumpen buiten de aanbiedlocaties/tijden mogelijk is. De bestaande grof aanbiedlocaties op straat worden momenteel niet beheerd.


Werkzaamheden

• Inregelen van het structureel beheer van zowel de fysieke grof aanbiedlocaties (vervanging, vernieuwing, verplaatsing), digitaal beheer (informatie) als ook het bestuurlijke deel (aanwijsbesluiten actueel houden) in samenwerking met de afdeling assets.
• Aanpassen van bestaande aanbiedlocaties in de openbare ruimte die onveilig zijn (vanwege tramleidingen bijvoorbeeld), veel schades opleveren voor onze of andere voertuigen of de omgeving via een hotspotaanpak in samenwerking met stadswerken en/of gecontracteerde aannemers.
• Bestuurlijk besluit voor alle aanbiedlocaties grof die Amsterdammers nu gebruiken, maar waar geen aanwijsbesluit voor is, zodat handhaving ook kan gaan handhaven bij foutief aanbiedgedrag van grof afval. Het bepalen van locaties, tijden en voorwaarden waaronder Amsterdammers hun (grof) afval mogen aanbieden is een bevoegdheid van de dagelijks besturen van de stadsdelen.
• En tot het eigenaarschap en feitelijk beheer structureel is ingeregeld, zorgen voor advies over verzoeken en klachten om aanbiedlocaties voor grof afval te verplaatsen, aan te leggen of te verwijderen op basis van een nog vast te stellen afwegingskader en stappenplan. Dit in samenwerking met het meldpunt en de programmamanagers gebied.

Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers.
Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties.
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.

De opdrachtgever(s)
Binnen onze gemeente werkt de directie Afval en Grondstoffen aan een duurzame en efficiënte afvalketen. Vanuit onze directie zorgt de afdeling Strategie en Projecten, waar ook het programma Grofafval wordt uitgevoerd, voor de bijbehorende beleidsvorming en -realisatie. Met ruim vijftig collega's, onder wie strategen, programmamanagers, projectleiders en projectmedewerkers, richten we ons op de uitrol van concrete programma's en projecten. We sparren graag met elkaar en staan voor elkaar klaar. Zo komen we samen tot de juiste aanpak en zorgen we voor optimale afvalscheiding en -inzameling, prettige dienstverlening en efficiënte bedrijfsvoering. Hierbij werken we steeds nauw samen met in- en externe stakeholders, zoals stadsdelen, bewoners en bedrijven.


De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met de aansturing van complexe projecten/programma's in het fysieke domein in de G4. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als projectmanager met projecten in het publieke domein. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met bestuurlijke besluitvorming in een G4 gemeente. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over een wo werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv en kan beoordeeld worden door de opdrachtgever tijdens het interview, indien uitgenodigd.
  • Geef in maximaal 1 A4 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met projecten in de openbare ruimte, in de gemeente Amsterdam is een pré. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van en affiniteit met de branche van Afval & Grondstoffen. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring ervaring met implementatie in de staande organisatie binnen de gemeentelijke omgeving. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring bestuurlijk sensitief, omgevingsbewust en communicatief vaardig. Dit dient duidelijk geel gearceerd te blijken uit het cv.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox