
Gemeente Amsterdam
max €125 per uur
Noord-Holland
24 uur per week
13 maart 2023
13 september 2023
Opdrachtomschrijving
Grond & Ontwikkeling is op zoek naar een senior privaatrecht jurist met specifieke kennis met betrekking tot complexe gronduitgiftes en erfpachtzaken in de grootstedelijke projecten in de gebiedsontwikkeling. De inhuur is deels noodzakelijk vanwege de toename van het aantal projecten, het ontbreken van specifieke expertise en om juridische risico's in projecten zoveel mogelijk te voorkomen. Daarnaast wordt ingehuurd om het verlies aan capaciteit door ziekte (tijdig) te vervangen.
Bij het vervullen van deze opdracht zal er worden verwacht dat er zelfstandig juridisch advies en expertise wordt geleverd en gedeeld, in samenhang met financieel economische en vastgoed aspecten en erfpacht. De opdrachtnemer heeft te maken met het projectteam, de opdrachtgever Gebiedsontwikkeling en collega's van team Erfpacht & Uitgifte. De afdelingsmanager plant elke maand een evaluatiemoment in om de resultaten te bespreken en op deze manier ontvangt de jurist sturing.
Werkzaamheden
De opdracht heeft een looptijd van 6 maanden en een eventuele uitloop van ook 6 maanden. De senior jurist is direct inzetbaar op gecompliceerde juridische dossiers binnen het werkveld van Grond en Ontwikkeling. De jurist adviseert bij de selectie van marktpartijen het opstellen van contracten, het afhandelen van geschillen, kwesties inzake schadeloosstelling en nadeelcompensatie en heeft daarmee een proactieve juridische inbreng in projecten in alle fases van de gebiedsontwikkeling. De jurist behandelt en bereidt gerechtelijke en buitengerechtelijke procedures voor en ondersteunt de Gemeenteadvocaat en de Huisadvocaat van de gemeente Amsterdam. De jurist is daarnaast inzetbaar in de afhandeling van (complexe) erfpachtuitgiftes en de juridische advisering over beleidsstukken van Grond en Ontwikkeling.
Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers.
Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties.
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.
De opdrachtgever(s)
De afdeling Strategie en Advies is een afdeling binnen Grond en Ontwikkeling van de gemeente Amsterdam. Grond en Ontwikkeling draagt bij aan het realiseren van de gemeentelijke doelstellingen betreffende gebieds- en vastgoedontwikkeling. De afdeling Strategie en Advies ontwikkelt beleid en adviseert daarover, ook in projecten. Binnen deze afdeling zijn adviseurs werkzaam vanuit verschillende disciplines, zoals commercieel vastgoed, woningbouw, transformatie en grondprijsbeleid. De afdeling is daarmee het beleid- en kenniscentrum van Grond en Ontwikkeling. De afdeling bestaat uit zo'n 40 medewerkers. Het team Juridische Zaken is een onderdeel van de afdeling Strategie en Advies en bestaat uit 11 medewerkers.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox