Waternet
max €100 per uur
Noord-Holland
36 uur per week
28 augustus 2023
28 augustus 2024
Packager, een all-round IT’er die zich bezig gaat houden met het
packagen van applicaties ten behoeve van onze Cloud / Intune
managed Microsoft Windows 10 laptops.
Ben jij een allround ervaren senior IT’er die communicatief en proactief
is in het werk en die de juiste verantwoordelijkheid neemt en zaken
afrond en over een breed oplossend vermogen beschikt, en lukt het jou
moeiteloos om eindpakketten werkend te krijgen op verschillende
devices? Dan zoeken wij jou.
Om deze rol goed te kunnen uitvoeren gebruik je jouw kennis en
ervaring voor het maken van conventionele- en gevirtualiseerde
packages. Tevens ga je aan de slag met het gelijkstellen van de laptops
binnen Waternet aan de bestaande non-persistent VDI omgeving qua
functionaliteit. Tijdens je dagelijkse werkzaamheden is het van belang
dat je samen kunt werken met andere specialisten.
Dit ga je doen:
• Als Packager medewerker in deze functie houd je je bezig met
het complete traject van packagen, troubleshooten/rework en
de nazorg (3e lijns niveau).
• Je beschikt over diepgaande kennis van W10, Microsoft Intune
en alles wat er bij komt kijken om de applicaties werkend te
krijgen (denk aan netwerkpoorten firewall rules e.d.). Dit doe je
vaak samen met de klant en/of andere specialisten.
• In de meeste gevallen worden de applicaties aangeboden
middels APP-V dus we nemen aan dat je ook daar mee kunt
lezen en schrijven.
• Verder kom je veel te werken met Ivanti/RES, dit wordt nog
gebruikt op onze VDI omgeving
De IT organisatie van Waternet is onderverdeeld in 3 Solutions: Cloud,
Digital Workplace en Internet of Things. Solution Digital Workplace is
verantwoordelijk voor het leveren van de digitale werkplek aan de
medewerkers van Waternet met als doelstelling: “Iedereen kan altijd en
overal werken”. De Solution Digital Workplace bestaat uit 3 teams:
Customer Service, Support en Desktop. Dit zijn in totaal 34 FTE.
Het team Customer Service is er om vragen van collega’s te kunnen
behandelen in de tweede lijn. Het team Customer Support is o.a.
verantwoordelijk voor alle decentrale hardware binnen Waternet.
Team Customer Desktop beheert en bouwt dagelijks aan zowel de
laptop image als die van de VDI omgeving.
Het team bestaat uit technisch specialisten op het gebied van
VDI, Packaging, Mobile Device Management, Windows 10 en
functioneel beheer van diverse aan de desktop gerelateerde
2 van 5
applicaties. Het team werkt volgens de Agile principes en realiseert op
basis van userstory’s de wensen van de diverse klanten.
De VDI werkplek is op dit moment gebaseerd op VMware Horizon,
Windows 10 en Office 365. De ruim 1500 VDI's worden gehost in onze
eigen datacenters. De laptops zijn voorzien van Windows 10 en worden
beheerd door Microsoft Intune.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox