Gemeente Amsterdam

Senior medewerker invordering

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
Als senior medewerker wordt je ingezet als specialist m.b.t. alle voorkomende Invorderingswerkzaamheden.

Werkzaamheden

  • Geven van juridisch advies binnen de eigen dienst en aan andere gemeentelijke concernonderdelen (met focus op interne vragen en uitvoering gerelateerde vragen);
  • Behandelen van de zwaardere beroepschriften en klachten;
  • Behandelen van verzoeken om schuldsanering;
  • Treffen en bewaken van betalingsregelingen;
  • Proactief bellen om op maat regelingen voor het betalen van vorderingen af te spreken. Bellen over niet nagekomen regelingen en het opnieuw maken van betalingsafspraken of het overgaan op dwanginvorderingsmaatregelen;
  • Het uitvoeren van diverse (dwang)invorderingsmaatregelen, waaronder het voorbereiden van beslagleggingen; Initiëren van loonbeslagen, berekenen van de beslagvrije voet en daarover overleggen met werkgevers en uitkeringsinstanties;
  • Voorbereiding en verwerking van werkzaamheden van de deurwaarder;
  • Fungeren als aanspreekpunt voor bewoners en ondernemers over lopende dossiers;
  • Aanspreekpunt voor vragen van collega's die binnen komen via het Contact Centrum Amsterdam (CCA);
  • Verzorgen van restituties en verwerken van betalingen;
  • Adviseren van de teammanager op het gebied van wet en regelgeving;
  • Key user.

Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers.
Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties.
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.

De opdrachtgever(s)
Afdeling Incasso& Invordering
Draagt zorg voor de inning en invordering van alle bestuursrechtelijke (fiscaal en niet fiscaal) en privaatrechtelijke vorderingen van de gemeente Amsterdam. Als deskundig en betrouwbaar ketenpartner zorgt Incasso & Invordering ervoor dat vorderingen op bewust beheerste wijze zo snel mogelijk worden afgedaan met maximale opbrengsten, minimale kosten en een hoge kwaliteit van dienstverlening aan zowel de ketenpartners (crediteuren) als de burgers en bedrijven.


De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het werken volgens de Invorderingswet en Belastingwetten.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het belastingsysteem key2belastingen.

De Wensen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox