Gemeente Zwolle
geen max tarief
Overijssel
24 uur per week
01 juni 2025
01 januari 2026
Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.
In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Opdracht
Senior Klachtencoördinator
Je handelt zelfstandig klachten af op alle aandachtsgebieden (fysiek domein, sociaal domein en dienstverlening). Je voert, onder meer, de volgende taken uit: onderzoeken, analyseren en rapporteren met betrekking tot ingediende klachten; afhandelen van klachten (mondeling en schriftelijk); signaalfunctie en het geven van terugkoppeling over (de uitvoering van) beleid en regelgeving; adviesfunctie met betrekking tot voorliggende casuïstiek.
In de hoedanigheid van senior klachtencoördinator wordt van je verwacht dat je alle klachten tijdig afhandelt en het management van informatie voorziet over de klachtafhandeling en eventueel geconstateerde knelpunten.
Alvorens je de klacht (schriftelijk) afhandelt, hoor je zo nodig beide partijen. Je denkt mee over het te ontwikkelen klachtenmanagement en beleid. Bij complexe, bestuurs- en mediagevoelige kwesties heb je een coördinerende rol. Hierbij houd je de samenloop met andere procedures als Woo, AVG, bezwaar, beroep en aansprakelijkstellingen nauwlettend in de gaten. Je kunt hierin de leidend-coördinerende rol nemen als de kwestie daarom vraagt.
Persoonlijk profiel
Wij zoeken een collega met een hbo of academisch werk- en denkniveau met juridische kennis en kennis van klachtenprocedures. Je bent in staat om complexe en (bestuurs- en media-) sensitieve klachten te behandelen en hebt daar minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring. Als persoon neem je liever initiatieven dan dat je afwacht. Het is een voordeel als je ervaring hebt met werken op het grensvlak van bestuur en organisatie.
Je beschikt over zeer goede communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk) en weet vanuit de menselijke maat verbinding met anderen te maken. Omdat we collegiale afstemming en collegiale toets plezierig en goed vinden werken is het noodzakelijk dat je bereid bent een deel van de werkuren in Zwolle op het stadhuis te maken. Een en ander in afstemming met collega’s van team klachten van de afdeling Juridische Zaken. Je hebt een flexibele werkinstelling en je bent stressbestendig.
Competenties
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg op een van de werkdagen ma-vr
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox